| |
mariokak | 15.02.2010 11:59:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #453571 Od: 2009-8-27
Ilość edycji wpisu: 2 | Moje oponki się trochę przydarły i zastanawiam się nad oponami bieżnikowanymi
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
tutaj facet sprzedaje 300 pln/szt. zadzwoniłem do producenta
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
i daje je w cenie 245 pln/szt. tylko zastanawiam się jak taka opona się sprawuje, moze ktoś ma jakieś doświadczenia??? _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
Electra | 08.02.2025 04:55:18 |
|
|
| |
spider2you | 15.02.2010 12:14:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #453590 Od: 2009-5-11
| Opona ciekawa - firma dobra, ale jest jedno ale.... taka opona na co dzień może się nie sprawdzić i to hasło - całoroczna!!!! Bajki!!!!
Ja jednak zostanę przy nowych oponach A/T lub jak bieżnikowane, to M/T i tylko do zabawy w teren. Kurcze - nie lubię oszczędzać na tak ważnej rzeczy jaką jest opona oraz olej. To kwestia bezpieczeństwa i tyle.
Miałem w swojej Viki zimówki tej firmy i dawały radę, ale nasze Sori są ciężkie i boję się o bieżnik - co nowe to nowe - z gówna bata nie ukręcisz - masz auto za 50-60 tysi i dajesz takie coś - ja się nie piszę. |
| |
bandi | 15.02.2010 12:14:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: IRLANDIA. Midleton
Posty: 22 #453591 Od: 2010-1-29
| Jeśli chodzi o bieżnikowane to bym odradzał, sorento jest ciężkim autem, miałem z tym trochę do czynienia bo chandlowałem kiedyś oponami ,dostają bicia ciężko je wyważyć , do zwykłej osobówki to może być , ale do sorento nie polecam _________________ SORENTO 2004 disel 2.5 crdi manual kolor srebrny metalik 275/45/R20 |
| |
merkury76 | 15.02.2010 13:27:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #453664 Od: 2009-7-5
| Dobre sa na zabawy w błocie tak jak pisze Spiderek natomiast dołóż kolego troche grosza i kup nowe opony.Mam 4 auta w firmie i kiedys myslałem ze zaoszczedze na oponach ale po kilku miesiacach porazka.Lepiej zamówic w necie jest duzo firm z oponami.Lepszym rozwiazaniem sa nawet chinskie oponki niz bieznik. _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
cyber_human | 15.02.2010 13:36:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #453681 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Fakt, nie znam opon bieżnikowanych, nie ma żadnych doświadczeń. Ale skoro jest to jedyny kontakt ponad 2 tonowego czołgu z nawierzchnią, a lubi się np. szybko jeździć, to ja bym nie ryzykował...
Natomiast jeśli w teren i tylko po zadupiu jeździć, to pewnie się sprawdzą...
Technologicznie, ze starej opony usuwa się warstwę zewnętrzną, pozostawia "rdzeń" - tą część z oplotem itp., następnie na to "dokleja się" w procesie wulkanizacji, warstwę bieżnika.
Jak koledzy piszą, problemy mogą być z wyważeniem. Teoretycznie powinno być ok, ale opona bieżnikowana może nie być tak surowo kontrolowana. Wszystko zależy, na jaki wyrób się trafi.
Z drugiej strony, kiedyś sprawdzałem temat i sprzedawcy "bieżników" zapewniali, że to zupełnie inna technologia niż pamiętamy z poprzedniego ustroju... Jednak, jak wiemy, każdy chce zarobić...
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Fakt, można trochę zaoszczędzić, ale ja nie założyłbym takich opon do auta, a potem wiózł swojej rodziny 130 km/h... Co prawda komplet nowych kosztuje niemało, ale, można wziąć na kilka rat i problem z głowy...
edit: chińskich też bym się obawiał. Można oszczędzać na podzespołach nie mających związku z bezpieczeństwem typu rura wydechowa, tłumik, jakieś żarówki, może nawet blachy poszycia. Ale opony, zawieszenie, hamulce, olej (trwałość silnika) - tu oszczędność może się zemścić... Nigdy nie wiesz, kiedy np. oponę wystawisz na ciężką próbę... Twoje piękne auto o masie 2t + najważniejsi ludzie w Twoim życiu jadący z Tobą składają swoje bezpieczeństwo w kawałek gumy, która pracuje z nawierzchnią przez powierzchnię 4 x dłoń... |
| |
mariokak | 15.02.2010 13:49:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #453700 Od: 2009-8-27
| problem jest tylko w tym, że często zmieniam samochody (sorento jest jakieś 19)i nie uśmiecha mi się wydać co najmniej 2tys. na nówki. Pomyślałem więc o używanych, ale jak zobaczyłem ceny za "szroty" na poziomie 150 pln/szt.+wysyłka 40pln/szt. to pomyślałem o bieżnikowanych, a z uwagi że nie mam żadnego doświadczenia w tym względzie to pytam na forum. A swoją drogą spider daj link do Grabberów, muszę pomyśleć _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
yacoob | 15.02.2010 13:49:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 21 #453701 Od: 2010-2-2
| Radziłbym poszukać w używkach. Ja znalazłem do swojego Bridgestony M/S z bieżnikiem ponad 10mm za 800 PLN za komplet z wyważeniem i założeniem. Opony sprawdzone pod względem defektów - wolne od wad - jeździ mi się super. _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: 2004 KOLOR: CZARNY
|
| |
yacoob | 15.02.2010 13:51:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 21 #453705 Od: 2010-2-2
Ilość edycji Admina: 1 | Przepraszam bez wyważenia i montażu. Dodatkowo 80 PLN za wyważenie i montaż.
Adimo - Kolego nie pisz postu pod postem tylko edytuj poprzedni _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: 2004 KOLOR: CZARNY
|
| |
kopia2 | 15.02.2010 14:35:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Chełm
Posty: 262 #453753 Od: 2009-5-11
Ilość edycji wpisu: 3 | Odradzam !!!Mialem kiedys takie w mondeo,nawet roku nie wytrzymaly!Z zewnatrz wygladaly ladnie,a w srodku popekaly druty i powybulalo!Zawiozlem do reklamacji to stwierdzili ze nie bylo w nich powietrza,a dokladnie ze jezdzilem na zbyt niskim cisnieniu!A co do tej kwesti to jestem uczulony i raz na 2 tyg.sobie sprawdzam,poza tym potrafia huczec dosc glosno(Moze nie wszystkie hucza)proponuje uzywki,udalo mi sie kupic w tamtym roku opony(4szt) 7mm z angli za 660 zl z przesylka. _________________ Chwilowo zamiana na Volvo xc90 2.4 D5 wersja SUMMUM |
| |
rafzol | 15.02.2010 14:47:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Reguły-Warszawa
Posty: 83 #453767 Od: 2009-11-4
| Kupiłem oponki nowe przez allegro za 250 zł/szt. plus koszty wysyłki. Teraz nie widzę tych opon w aukcjach ale gość miał jeszcze 12 szt. Opony zimowe rozmiar 225/75/16 sprawują się super. _________________ Niestety brak KIANY |
| |
kukul | 15.02.2010 17:13:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #453924 Od: 2009-8-8
| Kumplowi się w Land Roverze na A4 rozleciała. Wrażenia bezcenne, szczególnie w aucie na ramie, które może zaliczyć "dacha" _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
Electra | 08.02.2025 04:55:18 |
|
|
| |
Adimo | 15.02.2010 18:59:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #454098 Od: 2009-8-26
| Nie nie nie, jeszcze raz nie, odradzam, miałem przykre doświadczenia. _________________
|
| |
horche52 | 15.02.2010 19:58:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 186 #454211 Od: 2009-9-18
| mariokak- dziwi mnie twoja krótkowzroczność, oczywiście to twoja sprawa i nic mi do tego, skoro jednak tutaj tutaj piszesz to oczekujesz jakiejś porady, to że kupisz nówki zimówki to nie znaczy, że przy zmianie auta musisz je sprzedawać razem z autem, a jeśli ci szkoda kasy to może kup starsze sori, sprzedaj swoje a nadwyżkę przeznacz na nowe kółka _________________ kia sorento diesel 2.5 crdi 170KM manual 2008 Czarny 15 tys. km |
| |
murzyn1313 | 15.02.2010 21:55:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Ostroda/Oxford
Posty: 82 #454453 Od: 2009-11-19
| ja raczej bym odradzal. prawie ta sama kasa- ale efekt duzo gorszy. ja kupilem falkeny
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
ktore nowe wyszly mnie 1350 zl zalozeniem. nawet jak spadl snieg tu w uk to auto dawalo rade bez najmniejszego problemu. no i na autostradzie spokojniejsza dusza- ze sie nie rozwarstwi |
| |
Lukasz | 15.02.2010 22:24:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Pszczyna
Posty: 4 #454509 Od: 2010-2-1
| opona bieznikowana nie jest zla tylko zalezy jakiej firmy. W masterze mam Winter Extrema C2 i na sniegu ida jak burza a na asfalcie lekki poglos samolotu, nic sie z nimi nie dzieje a laduje pod 3 tony W audi zalozone sa jakies niemiecki i chyba od kraweznikow zdarl sie lekko bok ale w jednej oponie Duzy plus za to ze jest cicha i to ze wyjedzie z wszystkich zasp _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDI SKRZYNIA BIEGOW:MANUALNA ROK PRODUKCJI:2003 KOLOR:CZARNY NAPĘD:AUTO/4LO |
| |
spider2you | 16.02.2010 09:00:27 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #454778 Od: 2009-5-11
| Ja mam założone takie - cena nie zabija (u mnie 379 zł za sztukę 245x70xR16) na oponeo 527 zł
Opony General XP 2000 WINTER 245/70 R16 107 T
General XP 2000 Winter to opona na sezon zimowy klasy medium (średniej). General to marka, która jest częścią koncernu Continental. General XP 2000 Winter dedykowana jest specjalnie do dużych samochodów z napędem na cztery koła. Gwarantuje odpowiednie przeniesienie mocy, dostosowane do specyfiki jazdy autami tego typu. Nowoczesny bieżnik gwarantuje wysoką przyczepność oraz komfort jazdy na każdej zimowej nawierzchni.
General XP 2000 Winter to opona segment Performance. Jej nowoczesny bieżnik Zapewnia wyważone osiągi nawet na mocno zaśnieżonej i pokrytej lodem nawierzchni. Oponę wyposażono w pięciożebrową rzeźbę podzieloną na specjalne strefy. Każda z nich pełni inne funkcje. Aby zagwarantować bezpieczeństwo na mokrej drodze zastosowano cztery, szerokie kanały obwodowe i boczne rowki, które efektywnie usuwają wodę i błoto pośniegowe spod powierzchni opony na boki. Opona gwarantuje odpowiednią kontrolę nawet podczas ulewnego deszczu. Ponadto redukuje występowanie zjawiska aquaplaningu. Boczne rowki redukują również szumy i drgania powstające podczas toczenia, co zapewnia cichą i komfortową jazdę. Na powierzchni opony umieszczono lamele, które zapewniają dynamiczne zachowanie w każdej sytuacji. Redukują ryzyko poślizgu podczas ruszania i przyśpieszania oraz gwarantują krótką drogę hamowania. Równie dobrze opona radzi sobie na suchej nawierzchni. Centralne żebro odpowiada za przenoszenie ruchów kierownicy na drogę. Liczne nacięcia sprawiają, że opona ma bardzo dobry kontakt z podłożem, dzięki czemu jazda jest płynna. Aby ustabilizować trakcję zastosowano dodatkowe wzmocnienia barków opony. Dzięki nim uzyskano również optymalne rozłożenie nacisków na całej płaszczyźnie. Bieżnik zużywa się wolno i równomiernie, co gwarantuje długą żywotność. Sztywna ściana boczna Redukuje oddziaływanie siły odśrodkowej podczas pokonywania zakrętów. Aby zagwarantować przyczepność na śliskiej drodze Konstruktorzy zastosowali w oponie General XP 2000 Winter większą ilość prostych nacięć, dzięki czemu uzyskano dodatkowe, ostre krawędzie. Tworzą one tzw. powierzchnię „gryzącą”.
General XP 2000 Winter to opona zimowa dla samochodów osobowych z napędem na cztery koła o dużych mocach i pojemnościach silnika. Stworzono ją z myślą o użytkownikach nowoczesnych aut segmentu SUV. Opona sprawdza się również w lekkich samochodach terenowych. Należy pamiętać o sezonowej zamianie ogumienia, ponieważ bieżnik w wyższych temperaturach traci swoje właściwości i szybciej się zużywa.
Lub inne markowe opony z firm, które cokolwiek mają do czynienia z off-roadem lub pickupami.
|
| |
gallardo | 22.02.2010 21:04:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Gdynia i cały Swiat
Posty: 37 #467456 Od: 2010-1-19
| Zamiast bieżnikowanych polecam Matadory nowe,ja kupiłem po 320/szt z montażem,nie zaufałbym żadnym nalewkom no chyba że do taczki albo kosiarki. _________________ Kia Sorento 2,5 CRDi Diesel Automat rok prod:2004 kolor:srebrny+szary |
| |
spider2you | 23.02.2010 09:19:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #467829 Od: 2009-5-11
| Nalewki tylko do błota czyli off-roadu - tzw. Simexy lub M/T-ki. Reszta w nowości - sprawdzałeś mariokak te Grabbery??? |
| |
Electra | 08.02.2025 04:55:18 |
|
|