| |
betina_t | 06.12.2009 12:12:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #382244 Od: 2009-8-10
| Ponieważ planuję wkrótce wymianę ,chciałam zapytać zwłaszcza kolegów jeżdżących benzyną (LPG) jakie świece wybrać do swojej Kijanki? Znalazłam kilka ofert na allegro np.
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
. |
| |
Electra | 14.02.2025 22:51:46 |
|
|
| |
darsfor | 06.12.2009 12:30:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 4 #382260 Od: 2009-10-19
| Witam
Polecam NGK PFR5N .zalecane przez KIA nie sa tanie ale warto..zrobilem na gazie 80 tys w tym na tych swiecach 40 tys i jak do tej pory rewelacja
Pozdrawiam
Darsfor Sorento 05 3,5 L benzyna LPG Prins 103 tys _________________ KIA SORENTO 05 LX USA SILNIK: 3,5 V6 ZASILANIE: benzyna + LPG Prins SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR: C6 - Clear Silver PRZEBIEG: 108k
|
| |
Lee | 06.12.2009 13:40:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #382297 Od: 2009-5-31
| Tutaj masz betinko katakog NGK ->
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Na Allegro ich nie ma ,ale przecież to nie problem Informacyjnie link ->
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Zgodzę się z przedmówcą...są dobre. |
| |
betina_t | 06.12.2009 13:46:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #382300 Od: 2009-8-10
| Dziękuje panowie za informację
|
| |
Endriu | 07.12.2009 09:22:46 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 49 #382899 Od: 2009-10-17
| Ja również mogę potwierdzić informację użytkownika darsfor - wymieniłem świece na NGK (wystarczają na 50 tyś. km jazdy na LPG -wg. instalatora który też miał sorento z usa); z ciekawostek - oryginalne świece to były championy _________________ KIA SORENTO Silnik: 3,5 V6 Zasilanie: Benzynka+LPG Skrzynia: Automat TIPTRONIC Rok produkcji: 2005 Kolor:Złoty Napęd 2H,4H,4LO |
| |
betina_t | 07.12.2009 17:12:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #383183 Od: 2009-8-10
| zapytam jeszcze ,czy może wraz ze świecami wymienić od razu przewody w. napięcia ?
|
| |
Lee | 07.12.2009 17:56:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #383224 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Cześć betinko
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Oferowane na rynku przewody zapłonowe różnią się między sobą nie tylko logiem, ale także technologią. Co decyduje o ich jakości i niezawodności? Zdaniem wielu ekspertów kryterium najważniejszym jest izolacja.
Jak wiadomo, zadaniem przewodów zapłonowych jest dostarczanie prądu o parametrach ściśle określonych przez konstruktorów układu zapłonowego. Od tego zależy bowiem, czy iskra wytwarzana pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej będzie dostatecznie silna.
Przewód powinien zatem jak najdłużej doskonale przewodzić prąd, a przede wszystkim być zabezpieczony odpowiednią warstwą izolacyjną. To właśnie odporna i wytrzyma izolacja stanowi o jakości przewodów wysokiego napięcia.
Pierwszorzędne znaczenie izolacji dostrzega i docenia większość mechaników samochodowych i ich klientów, czyli zwyczajnych kierowców. Świadczą o tym choćby wyniki badań, jakie zostały przeprowadzone wśród warsztatowców.
Ponad 54% z nich uważa, że czynnikiem nr 1 decydującym o jakości przewodu zapłonowego jest izolacja. Także za najważniejsza przyczynę niesprawności przewodów ponad 54% praktyków uznało uszkodzenie izolacji.
Wyniki badań uwiarygodniają kierowcy, którzy na pierwszym miejscu wśród powodów reklamacji przewodów wskazują uszkodzenie izolacji. Sprawa jest więc bezdyskusyjna – to od jakości izolacji zależy w pierwszym rzędzie trwałość i niezawodność przewodów wysokiego napięcia.
Sto procent izolacji
Najlepszym izolatorem jest silikon, materiał odporny na działanie temperatur. Nawet przy + 250°C powłoka silikonowa nie ulega odkształceniom oraz, co ważne, nie traci właściwości izolacyjnych, bo nie zachodzą zmiany w wewnętrznej strukturze materiału.
Jest to istotne w przypadku zastosowań w najnowszych, wysoko obciążonych termicznie generacjach silników. Nie mniej ważną zaletą izolacji z silikonu jest zachowanie pełnej elastyczności w niskich temperaturach, dlatego przewody silikonowe tak powszechnie stosowane są na północy i wschodzie Europy.
Duża elastyczność silikonu umożliwia przeprowadzanie przewodów zapłonowych w różnego rodzaju listwach. Jest to spowodowane coraz większą ilością osprzętu. Zmiany fizyczne materiału izolacyjnego, np. wydłużanie się lub skracanie w zależności od temperatury, są więc niedopuszczalne, gdyż prowadziłyby do uszkodzenia kabli lub niemożności ich zamocowania.
Innym atutem kabli z silikonową izolacją jest odporność na działanie rozmaitych substancji chemicznych, między innymi oleju silnikowego i benzyny.
Preferencje producentów pojazdów
Nie tylko warstwą izolacyjną różnią się przewody wysokiego napięcia. Producenci samochodów stosują przewody zapłonowe różnej konstrukcji. Najczęściej wybierają te z rdzeniem opornościowym (z włókien węglowych). Przewody takie mają różną średnicę zewnętrzną. Toyota na przykład stosuje 5 mm, Ford – 7 mm lub 8 mm, a amerykańskie firmy nawet do 10 – 12 mm.
Jako izolator w najbardziej prestiżowych klasach E i F stosuje się wyłącznie silikon. Do klasy D zalicza się przewody o mieszanych izolacjach z silikonem i EPDM, w klasach C i B stosuje się izolacje z EPDM i różnego rodzaju elastomerów. Klasa A, niekiedy także klasa B to izolacje z tworzyw sztucznych, głównie z PCV.
Na montażu fabrycznym Audi, VW, BMW, Mercedesów, niektórych modeli Opla i Alfa Romeo stosuje się przewody z rdzeniem miedzianym. W kablach tych prąd przewodzi wiązka miedzianych drucików o przekroju ok. 1mm2, a średnica zewnętrzna przewodu wynosi 7 mm.
Izolator składa się z dwóch warstw rozdzielonych oplotem wykonanym z włókna szklanego lub siatki nylonowej, chroniących przed zerwaniem i przeciwdziałającym zmianie długości przewodu. Kable te są wytwarzane w klasie jakościowej E lub F, przy czym –50°C i +250°C nie są jeszcze wartościami krytycznymi, tzn. takimi, przy których przewód ulega zniszczeniu.
Pora na wnioski
Warto dodać, że średnica zewnętrzna przewodu nie ma wpływu na lepszą lub gorszą jego izolację, czy przewodnictwo, a różnice grubości kabli wynikają z wymagań producentów pojazdów i są spowodowane potrzeba dostosowania wiązki do konstrukcji silnika.
Z tych informacji można wysnuć dwa wnioski: 1. Nie należy stosować przewodów o średnicy innej niż nakazuje producent pojazdu. 2. Wytwórcy kabli powinni dostarczać przewody jak najbardziej zbliżone parametrami do oryginałów.
Zródło - motofakty.pl ->
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
betina_t | 07.12.2009 18:04:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #383233 Od: 2009-8-10
| Nie znam dokładnej historii wymian płynów i innych "elementów" mojego samochodu przed zakupem ,więc się zastanawiam czy wymienić również przewody.(39 tyś. MIL) |
| |
Lee | 07.12.2009 19:58:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #383402 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Przewody zapłonowe
Nawet najlepsze świece zapłonowe nie będą sprawować się należycie jeśli nie zadbamy o odpowiednie przewody wysokiego napięcia. Ich zadaniem jest zagwarantowanie prawidłowego przepływu prądu z aparatu lub z cewki zapłonowej do świecy. Liczy się nie tylko dobra izolacyjność przewodu, ale także minimalne straty napięcia. Wielu producentów samochodów ściśle precyzuje rodzaj świec zapłonowych i rodzaj przewodów o określonej rezystancji (oporności). Np. większość niemieckich producentów zaleca przewody z rdzeniem miedzianym. Użytkownik samochodu musi dbać o to aby przewody zapłonowe były zawsze czyste, wolne od nalotów z oleju czy smarów stałych. Dawniej, z powodu braków w zaopatrzeniu kierowcy dość często czyścili przewody zapłonowe np. denaturatem, który oprócz właściwości odtłuszczających, skutecznie wypierał wodę. Obecnie we wszystkich dobrych sklepach akcesoryjnych kupimy specjalne, wygodne w użyciu preparaty w aerozolu. Niestety – nawet najlepsze przewody wysokiego napięcia kiedyś muszą się zużyć czyli utracić izolacyjność. W samochodach wyposażonych w instalację LPG I i II generacji wymiana przewodów wysokiego napięcia zalecana jest co 30 000 km. Często do wymiany przewodów zapłonowych motywuje prosty test, jaki możemy bez problemu wykonać samodzielnie. W ciemnym garażu należy podnieść maskę samochodu, zapalić silnik i obserwować przewody dodając jednocześnie gazu (może nam w tym pomagać druga osoba). Jeśli przewody są poważnie zużyte zaobserwujemy iskry sporadycznie przeskakujące pod maską. Warto pamiętać, że doraźne naprawy polegające na owijaniu przewodów taśmą izolacyjną nie poprawiają ich stanu.
Zródło -
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Endriu | 07.12.2009 20:24:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 49 #383472 Od: 2009-10-17
| Niestety w przypadku silnika 3,5 obserwacja jest utrudniona ponieważ wszystko jest pięknie przykryte kolektorem ssącym :-), wymiana świec (widziałem na własne oczy) to naprawdę parę godzin roboty i zdjęcie kolektora (dlatego generalnie świece NGK Platinum są drozsze ale starczają na sporo dłużej) i dodatkowo plusikiem wydaje się być to że cewki wysokiego napięcia są około 5 cm od świecy....nieźle zresztą wygląda jak wchodząc do warsztatu widzimy sorento z silnikiem całkiem odsłoniętym - pytamy co się zepsuło???? odpowiedź : nic to tylko wymiana świec.... _________________ KIA SORENTO Silnik: 3,5 V6 Zasilanie: Benzynka+LPG Skrzynia: Automat TIPTRONIC Rok produkcji: 2005 Kolor:Złoty Napęd 2H,4H,4LO |
| |
betina_t | 07.12.2009 21:47:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #383596 Od: 2009-8-10
| Endriu - to mnie pocieszyłeś a myślałam, że to pójdzie raz dwa. |
| |
Electra | 14.02.2025 22:51:46 |
|
|
| |
betina_t | 10.12.2009 17:27:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #385290 Od: 2009-8-10
| Ja jeszcze odnośnie przewodów ,otóż powiedziano mi że w komplecie znajdują się 3 przewody (NGK RC-ME95) i tu moje pytanie czy potrzebuje dwa komplety ? |
| |
betina_t | 10.12.2009 17:30:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #385294 Od: 2009-8-10
| Znalazłam jeszcze taki schemat .
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Endriu | 11.12.2009 07:44:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 49 #385625 Od: 2009-10-17
Ilość edycji wpisu: 1 | Wydaje mi się że są potrzebne 3 szt. ale może patrząc na poniższy rysunek ktoś oceni to lepiej; z jednej strony kabel wchodzi na świecę a z drugiej do gniazda cewki
_________________ KIA SORENTO Silnik: 3,5 V6 Zasilanie: Benzynka+LPG Skrzynia: Automat TIPTRONIC Rok produkcji: 2005 Kolor:Złoty Napęd 2H,4H,4LO |
| |
betina_t | 30.12.2009 12:13:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #399230 Od: 2009-8-10
| Wymieniłam wczoraj świece i kable okazało sie że nie jest konieczne zdejmowanie kolektora . |
| |
Endriu | 30.12.2009 18:35:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 49 #399470 Od: 2009-10-17
| No to w takim razie ktoś zrobił mnie w balona...... _________________ KIA SORENTO Silnik: 3,5 V6 Zasilanie: Benzynka+LPG Skrzynia: Automat TIPTRONIC Rok produkcji: 2005 Kolor:Złoty Napęd 2H,4H,4LO |
| |
Lee | 30.12.2009 21:07:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #399552 Od: 2009-5-31
| Oby ostani raz...Endriu |
| |
betina_t | 30.12.2009 21:45:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #399572 Od: 2009-8-10
| "wymiana świec (widziałem na własne oczy) to naprawdę parę godzin roboty " to chyba źle patrzyłeś Endiu Musisz iść z reklamacją |
| |
Lee | 30.12.2009 22:10:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #399588 Od: 2009-5-31
| I jak beti...jaki koszt świec,kabli WN,i... w ogóle? |
| |
betina_t | 30.12.2009 22:49:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #399625 Od: 2009-8-10
| 45zł za świecę za sztukę, kable 115 zł od Pajero, a wymiana 120zł |
| |
Electra | 14.02.2025 22:51:47 |
|
|