NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » BUDOWA SILNIKA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Budowa silnika

system oleju
  
sorento
24.10.2009 13:23:36
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopomorskie

Posty: 42 #348389
Od: 2009-7-30


Ilość edycji wpisu: 1
dzień dobry!
Kierowcy eksploatując codziennie auta z reguły nie przywiązują uwagi do poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku expansyjnym.Mało też zwraca się uwagę na wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
Sądzę ,że nie Wszyscy wiedzą ,że w silnikach CRDI jakie są w Sorento firma VM-Motorii zastosowała chłodnicę oleju umieszczoną w bloku silnika. Jest to chłodnica płytowa składająca się z kilku trwale połączonych płyt przepływowych . Czynnikiem chłodzącym olej smarny jest płyn chłodzący tuleje cylindrowe w bloku silnika. Newralgicznym punktem narażonym na uszkodzenie w tym rozwiązaniu są uszczelnienia znajdujące się pomiędzy chłodnicą płytową , a pokrywą na której od strony zewnętrznej jest zamontowany filtr oleju.Roz-
szczelnienie tego połączenia skutkuje z reguły przy przegrzaniu silnika przedostawaniem się płynu do oleju smarnego lub wyjątkowych przypadkach na skutek nierównomiernego dokręcenia momentem obrotowym śrub połączeniowych. Objawem takiego przypadku jest poja-
wienie się wody w oleju smarnym. Doradzam przy sprawdzaniu stanu oleju odkręcenie korka wlewu oleju i skontrolowaniu wizualnym ,czy na wewnętrznej stronie nie pojawił się nalotw postaci szlamu.Jest to najprostsza metoda sprawdzenia pojawienia się wody .Natomiast druga wymaga zastosowania specjalistycznego zestawu z odczynnikiem chemicznym do badania zawarości H²0 w oleju. Jak z powyższego wynika pojawienie się wody w oleju smarnym w przypadku tego silnika nie zawsze może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą czy jej pęknięciu . Kontrola stanu płynu chłodzącego w zbiorniku expansyjnym w przypadku jego ubytku winna się zawsze wiązać z kontrolą korka wlewu oleju znajdującym się na pokrywie rozrządu w sposób j.w. Patrz link [chłodnica oleju oznaczona nr.22]
Jeżeli Komuś przydadzą się moje spostrzeżenia to super.
pozdrawiam.


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
SORENTO 2,5CRDI EX,beżowy,04
  
Electra29.04.2024 11:59:00
poziom 5

oczka
  
spider2you
24.10.2009 13:33:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #348394
Od: 2009-5-11
Może w takiej formie będzie wygodniej oglądać???
Super robota sorento

Obrazek
  
marcelo8
24.10.2009 15:13:21
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #348434
Od: 2009-2-22
duuuża wiedza. podziwiam i czekam na kolejne lekcje.
  
betina_t
10.03.2010 12:59:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487359
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM] -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » BUDOWA SILNIKA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny