NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » RÓŻNICE W 4X4

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 4>>>    strony: [1]234

Różnice w 4x4

  
kwiq
14.10.2009 13:55:15
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Mielec / Podkarpacie

Posty: 10 #340490
Od: 2009-4-4



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
hej, mam takie pytanko do was jako doswiadczonych forumowiczow. Przymierzam sie do skupu Sorenciaka i widzialem dwie wersje napedu, jedno byla opcja auto a w drugim manualne przelaczanie trybow jedna/dwie osie. Ktore z tych rozwiazan jest lepsze ? Oraz przede wszystkim jak dziala ta funkja auto ? bede wdzieczny za wszelkie informacje, pozdrawiam
  
Electra28.03.2024 13:11:34
poziom 5

oczka
  
AGG
14.10.2009 14:19:53
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #340531
Od: 2009-10-10
To jest zależne od skrzyni biegów, automat w trybie "auto" inteligentnie* dobiera sobie 4 osie do prędkości chyba 40km/h potem pracuje tylko tylnia oś, w drugim trybie masz blokadę dyferencjału którą włączasz tylko w pozycji skrzyni "N" i nie starasz sie szaleć w tym trybie na skręconych kołach bo grozi to ponoć zniszczeniem mechanizmu reduktora.


_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
mariokak
14.10.2009 14:27:20
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #340542
Od: 2009-8-27


Ilość edycji wpisu: 1
w sorento masz kolego trzy rodzaje napędów:
1. tylko tylna oś i nic więcej(to jest jasne)
2. napęd na tył do którego możesz ręcznie dołączyć przód i wtedy mieć 4x4, i jeszcze dodatkowo do tego możesz zapiąć reduktor tzw. funkcje LOW
3.stały napęd na 4 koła 50%przód /50% tył (z automatycznym doborem siły napędu osi w zalezności od warunków drogowych) i do tego też można załaczyć LOW

według mnie najlepsza i taką też posiadam jest opcja ostatnia aniołekaniołekaniołek
_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
nienadaniec
14.10.2009 14:44:27
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #340558
Od: 2009-7-22
jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zalety

dla tych którzy jeżdżą więcej w terenie lepszym rozwiazaniem jest ręczny wybór napędu
dla tych którzy na ogół jeżdżą po asfalcie lepszym rozwiązaniem jest wersja "auto" gdzie samochód automatycznie, w zalezności od warunków drogowych dopędza przednią oś

wg moich informacji w wersji "auto" samochód zawsze jeździ z napędem na tylna oś, nie jak napisał mariokak, a przód jest dopędzany w sytaucji uslizgu tylnych kół

nie chce się spierać ani wymądrzać, ale uważam iż mariokak w tej kwestii sie niestety myli, wg mnie w trybie auto jnapędzana jest w dobrych warunkach kiedy nie ma uslizgu kół, tylko i wyłacznie tylna oś
dlatego tez jest to "auto" o rozłozeniu w standardzioe 50:50 nie słyszałem nigdy, a wiele artykółów n.t. sorento juz czytałem
  
Szkrabik
14.10.2009 14:47:27
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #340560
Od: 2009-9-29


Ilość edycji wpisu: 1
Podana 3 opcja ze stałym napędem troszkę więcej spala jęzor lecz w porę obecną ( ślisko, śnieg ) jest bezpieczniejsza, szczególnie dla Pań ( proszę bez obrazy wesoły bardzo szczęśliwy


nienadaniec, sorki ale nie masz racji, stały napęd to stały, jedyna rzecz to procenty rozkładu siły, chyba jest 70% tył 30% przód,( mogę się mylić )owszem automat wybiera ślizganie się kół ale nie rozłącza napędu, daj to lepszy star z miejsca
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
AGG
14.10.2009 14:48:14
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 77 #340562
Od: 2009-10-10
Ja u siebie mam dwa tryby, auto i i 4x4, jeżdzę na auto, 4x4 b. rzadko. Ruszając na auto raz łapie tylko tylnia oś, jak jest bardziej slisko łapią również i przednie koła.

_________________
Pozdrawiam
AGG
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Czarny
PRZEBIEG: ~70000 km
Skórencja... :)
  
mariokak
14.10.2009 14:52:28
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #340566
Od: 2009-8-27


Ilość edycji wpisu: 1
nienadaniec ja u siebie mam tą opcję 3 ze stałym napęden na obie osie i na pewno jest tak jak napisałem bo już to przećwiczyłem i jestem pewny na 100% patrąc na pokrętło od napędu masz tak:

1. opcja - brak pokrętła aniołek
2. opcja - 3 funkcje tył/4x4 auto/LOW
3. OPCJA - 2 funkcje 4x4auto/LOW
_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
nienadaniec
14.10.2009 15:40:07
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #340659
Od: 2009-7-22
mariokak, jeśli masz napęd stały (bez Auto) to faktyfcznie tak pewnie jest, natomiast w tej wersji "auto", napędzana jest tylna oś, a w sytuacji uslizgu "automat" dołącza przednią oś, tak zreszta jak pisze AGG
Szkrabik, źle mnie chyba zrozumiałeś, Stały napęd faktycznie jest stały tzn ze napęd jest 4X4, ale w wersji w której sa 3 pozycje (bez tego "auto")ja uważam inaczej i jestem tego prawie pewien:-)) Na suchej nawierzchni, gdy koła łapią podłoze, jedzie tylko tylna oś, przód jest "dopędzany" tylko w razie potrzeby przez sprzęgło wielopłytkowe
tam gdzie są 2 pozycje, tzn. jest Auto 4x4 i LOW 4x4, to automat sam włącza do pracy przednią oś, za posrednictwem sprzęgła wielopłytkowego (co wcale nie jest rozwiązaniem idealnym) , 2. położenie to 4x4 z reduktorem
jestem teraz w pracy i nie mam zadnych mat. z prasy, więc nic nie przytoczę aby to udowodnić ani napisać jak jest w rzeczywistości
  
mariokak
14.10.2009 17:30:44
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #340766
Od: 2009-8-27
na potwierdzenie moich słów artykuł:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



i wycinek o napędzie: "W wersji z manualną skrzynią biegów tryb 4x4 włącza się pokrętłem na lewo od kierownicy. Sorento z automatem wyposażone jest w stały napęd wszystkich kół, a wspomniane pokrętło służy jedynie do uruchamiania reduktora. To ostatnio coraz częściej spotykane rozwiązanie upraszcza obsługę, ale działa z lekkim opóźnieniem. W terenie rola kierowcy sprowadza się właściwie tylko do nadawania terenówce odpowiedniego tempa i kierunku. Po włączeniu reduktora i przestawienia automatu w tryb D można wysiąść z samochodu i pozwolić mu samoczynnie toczyć się po nierównościach. Tyle że ciekawiej jest siedzieć w środku."
_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
kwiq
14.10.2009 17:51:33
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Mielec / Podkarpacie

Posty: 10 #340790
Od: 2009-4-4



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
dzieki wielkie za pomoc i zainteresowanie tematem, pozdrawiam
  
Szkrabik
14.10.2009 18:38:50
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #340844
Od: 2009-9-29
Wpis w książce serwisowej



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



KIEROWANIE SAMOCHODEM
PRZESTROGA

Jeżeli prowadzisz pojazd podczas silnego wiatru, pamiętaj, ze z powodu wyżej położonego środka ciężkości pojazd łatwiej może utracić zdolności sterowania i wymaga wolniejszej jazdy.

OSTRZEŻENIE

Jeżeli podczas jazdy wodą prowadzisz pojazd zbyt szybko, woda może zalać przedział silnika i zamoczyć układ elektryczny, co spowoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu. Jeżeli to się zdarzy w chwili, kiedy pojazd znajduje się w pozycji pochylonej, może dojść do jego przewrócenia.

Pełne Sterowanie 4WD (Opcja)

Po przekręceniu gałki zmiany przenoszenia występuje kilkusekundowe opóźnienie zmiany przenoszenia układu 4WD.
Po zmianie trybu przenoszenia 4WD może wystąpić hałas mechaniczny lub wstrząs. Taka sytuacja jest nor-mama i nie stanowi usterki mechanicznej.
Jeżeli zachodzi potrzeba zatrzymania się podczas zmiany przenoszenia, to przed ponownym wyjazdem należny odczekać, aż odpowiednia lampka kontrolna zapali się lub zgaśnie. Jeżeli przed zakończeniem zmiany przenoszenia sprzęgło jest zwolnione albo samochód jest w ruchu, to pojazd może wstrząsnąć.

Gałka pozycyjna
Służy do nastawiania rożnych pozycji

AUTO

Pełna moc jest przekazywana osi przedniej i tylnej w celu poprawienia trakcji. Tego trybu należny używać podczas zwykłej jazdy na drodze.

LOW

Pełna moc na obie osie, a także niższe przełożenie przekładni do jazdy przy niższych prędkościach, wymagającej dodatkowej mocy, np. na suchych nawierzchniach drogi, mokrych chodnikach, zaśnieżonych drogach i/lub podczas jazdy w terenie, szczególnie gdy wymagana jest zwiększona moc silnika. Tryb jazdy OW nie jest zalecany do stosowania na suchym chodniku.
Gdy przełączysz skrzynie rozdzielcza do pozycji 4WD LOW (niskie) będzie świecić się kontrolka aby przypominać ci o tym ze jedziesz na LOW (niskim) biegu.

Gałka zmiany przenoszenia

AUTO - LOW

1. Zatrzymać samochód.
2. Wcisnąć pedał sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub zmienić pozycję dźwigni wyboru biegów do położenia N (neutralne) (automatyczna skrzynia biegów).
3. AUTO - LOW
Przekręcić gałkę zmiany przenoszenia do trybu LOW.
LOW — AUTO
Przekręcić gałkę zmiany przenoszenia do trybu AUTO.
4. Przed zwolnieniem pedału sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub zmianą na inny bieg z biegu N (automatyczna skrzynia biegów), należny odczekać, aż odpowiednia lampka kontrolna w zestawie wskaźników zapali sic lub zgaśnie.

PRZESTROGA

Jeżeli podczas zmiany przenoszenia pojazd jest w ruchu, możne zostać uszkodzona skrzynia biegów.
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Electra28.03.2024 13:11:34
poziom 5

oczka
  
nienadaniec
14.10.2009 20:10:21
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #340947
Od: 2009-7-22
Szkrabik, chwilowo się poddaję, też czytałem teraz swoja instrukcję. Zdanie o AUTO że pełna moc jest przekazywana na obie osie....itd. Nie wynika z tego, że cały czas napędzane są obie osie. Pozatym ta instrukcja to bełkot, sam przyznasz, zywcem i dość nieudolnie przetłumaczony na polski. Wg mnie może byc przekazywana pełna moc na obie osie, w celu poprawienia trakcji, zgadza się, ale to nie znaczy że ten napęd jest permanentny. Wydaje mi się, że w art. prasowych dokładnie pisali o tym że normalnie jest to napęd tylni (bo jest i to fakt) a koła przednie sa dopędzane jak jest potrzeba. Postaram się to odnaleźć, ale nie mam zamiaru się sprzeczać, bo mogę się mylić. Więc już się nie będę dochodził. Jesli jest tak jak piszesz i uważasz, to dla mnie lepiej, bo wolałbym aby jednak napęd był na obie osie zawsze, dla bezpieczeństwa choćby, ale zgodnie z tym co ja przeczytałem (albo wydaje mi się że przeczytałem:-))) ) i z tym co obserwuję w swoim aucie, napędzana jest tylko tylna oś jako główna, stąd też potężny wał napędowy i tylni most. W nowym Sorento napędzana jest przednia oś a tył tylko dopędzany. Postaram się odnaleźć te artykuły i jeśli się mylę to chętnie przyznam się do błędu i będę "bił Allachy" przed Tobą:-)))
  
nienadaniec
14.10.2009 20:29:45
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #340982
Od: 2009-7-22
No już znalezłem coś na swoją obronę :-)) - artykuł AŚ 4x4 lipiec-sierpień 2008,
cytuję:
"Podstawowe wersje wyposażone są w dołączany na sztywno napęd przedniej osi, najbogatsza wersja ma "powiew nowoczesności" - sprzęgło wielopłytkowe automatycznie załączające przednie koła w momencie wykrycia poślizgu tylnych" - koniec cytatu, który spowodował tę różnicę poglądów :-)))..

pozdrawiam Adam
  
merkury76
14.10.2009 20:39:38
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 469 #340992
Od: 2009-7-5
tak nienadaniec zgadza sie słychac to jak dajesz mu mocno kopa to czuc jak zbieraja przednie kola. Ja jestem za opcją AUTO sprawdza sie i w lecie i w zimie. Natomiast inne wersje tez maja swoje plusy np teren. Ale w terenie zawsze mozna dac reduuktor i 4x4
_________________
2,5 diesel
170 km
automat
max wersja
  
Admin
14.10.2009 20:50:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #341015
Od: 2009-2-1
Ja jeżdżę z napędem na tylne koła , jak włączę napęd na cztery wtedy wydaje mi się jak by cięzej chodził a jak mam ostry skręt przy ruszaniu to muszę wyłączyć 4x4 i po skręceniu włączam spowrotem.
  
spider2you
14.10.2009 22:09:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #341127
Od: 2009-5-11
Koledzy - niedaniec ma rację!!! mariokak ma rację!!!

Chyba dziś większość z Was mogła się przekonać, co znaczy wartość napędu 4x4 - mi uśmiech nie znikał z twarzy, choć przez letnie gumki o mało nie wjechałem w..... auto mojej żony stojące przed domem wesoływesoływesoły

Napęd w opcji AUTO 4x4 jest stale włączony z podziałem 70% tył i 30% przód, albo coś koło tego, ale jak coś się dzieje, to się przełancza 50/50 - czuć to na mokrym - jedzie jak czołg, co nie maska wesoły 140 km/h i lewy migacz.... dlaczego inny jadą tak wolno wesoły Właśnie tak się czułem jak w sobotę w wieczorem jechałem z bardzo mokrego Krakówka do Lublina i .... REWELA.
Dziś było podobnie, lekkie wyczucie, że auto zaboksowało i już.... ciągną 4 kółeczka - ślicznie, jeszcze tylko zimóweczki i będzie OK.

Dlatego obydwaj macie rację.
  
nienadaniec
15.10.2009 11:36:38
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #341304
Od: 2009-7-22
a tak na koniec, co jest logiczne jak sądzę:
- to zdanie cytowane z AŚ 4x4 o tym że napęd przedni jest dołączany przy uslizgu osi tylnej byłby logicznym wytłumaczeniem, bo skjoro jedne maja stały napęd , to po cholerę robić jakieś Auto ze sprzęgłem wielopłytkowym, które i tak napędzało by cały czas obie osi?? Dla mnie to miałoby niewielki sens, chyba, że jest tak jak piszą w AŚ.
Wtedy ma to sens, bo gdy tył tylko pracuje a przód nie to oszczędza się paliwo.
A jak stały to też jest fajnie tak jak ma Subaru n.p. 50% przód i 50% tył, ale tam nie ma żadnych sprzęgieł wielopłytkowych. No chyba że sie zmniejszyc zużycie paliwa to sie odłącza wogóle przód ... no.. właśnie
  
kukul
15.10.2009 14:53:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #341499
Od: 2009-8-8


Ilość edycji wpisu: 1
Adam w AUTO masz na stałe 30/70 i 40/60 procent rozkładane w trakcie jazdy. Pytałem w serwisie. Zresztą jest to w tego typu konstrukcjach normalne i często powielane rozwiązanie.
W normalnym układzie tył/50/50 proponuję wyczuć jak samochód na tylnym napędzie podnosi "nos", a po załączeniu 50/50 tnie "poziomo".
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
nienadaniec
15.10.2009 15:54:53
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #341576
Od: 2009-7-22
no dobra, i bardzo dobrze :-))) niech będzie, tylko po co tak piszą w tym AŚ 4x4, przeciez tam są naprawdę znawcy tych samochodów, terenowych w sensie:-))Ale Ja sobie tego nie wyssałem z brudnego palca

Ale przyznaję, bez bicia, że też przeczytałem w jakiejś monografii wydanej przez KIA , że jest tak jak mówisz Ty , Szkrabik i Mariokak. W związku z czym zmuszony jestem dokonać bicia kilku Allachów moim kolegom :-)))
  
Szkrabik
15.10.2009 18:47:10
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #341754
Od: 2009-9-29
Właśnie o to chodzi aby tematy były poruszane, forum od tego jest i tym żyje bardzo szczęśliwy nienadaniec nie chodzi kto miał rację, istotne że temat się toczył i został coś tam wyjaśnione, a czy do końca jest to prawda hmmmm może to być słodka tajemnica konstruktorów sorenciaka bardzo szczęśliwy
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Electra28.03.2024 13:11:34
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 4>>>    strony: [1]234

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » RÓŻNICE W 4X4

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny