 | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
automat i odpalanie samochodu |  |
| | autorus | 14.01.2010 11:41:07 | 
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #410612 Od: 2009-12-11
| Więc jest tak, mam zaparkowane w pozycji P. Jak włączam samochód to muszę trzymać jeszcze na hamulcu czy nie? Na razie trzymam. Mam lekki spadek na posesji. | | | Electra | 06.05.2025 04:14:22 | 
 |
| | | betina_t | 14.01.2010 11:48:11 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #410617 Od: 2009-8-10
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie musisz trzymać nogi na hamulcu kiedy skrzynia jest w pozycji Parking | | | andykon | 14.01.2010 11:57:22 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: podlasie
Posty: 379 #410623 Od: 2009-8-9
Ilość edycji wpisu: 4 | A więc jeśli chodzi o samo uruchomienie samochodu to oczywiście, że nie musisz trzymać nagi na hamulcu jednakże gdy chcesz już zmienić bieg to trzymanie nogi na hamulcu jest wskazane. Gdy dźwignia znajduje się w pozycji na P skrzynia biegów jest zblokowana. W tej pozycji z biegu nie wyskoczy i w zasadzie np. nie jest nawet konieczne zaciąganie hamulca ręcznego. Różnego rodzaju źródła podają, że zaciąganie hamulca ręcznego minimalizuje sytuacje w których może dojść do uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów. Podobnie rzecz się ma z hamulcem nazwijmy roboczym tego pod nogą. Przesunięcie dźwigni zmiany biegów w pozycje P powoduje zablokowanie jednego koła zębatego przez zapadkę. Skoro samochód zaparkowany jest z górki bądź pod górkę ja osobiście bezpośrednio przed zmianą położenia dźwigni w położenie D na pewno bym trzymał nogę na hamulcu. Przeszukaj neta wpisując hasło „automatyczna skrzynia biegów” , „Użytkowanie skrzyń automatycznych” itp. Na pewno wiele znajdziesz pomocnych informacji. O to jedna z takich informacji znaleziona w necie. P - Parking pozycja w której skrzynia jest w trybie neutralnym ("luz"), czyli nie przenosi obrotu i momentu na koła pojazdu, identycznie jak w pozycji N, a dodatkowo jest blokowana mechanicznie od strony kół, co blokuje też oś (osie) napędzane. Należy pamiętać, że koła nienapędzane mogą się nadal obracać. W pozycji tej jest możliwe uruchomienie rozrusznika, podobnie jak w N. Blokada jest czysto mechaniczna i nigdy nie wolno jej próbować włączyć w czasie, nawet bardzo wolnego, toczenia się pojazdu, gdyż grozi to jej zniszczeniem (np. koło zębate z 1cm zębem i zapadką będzie usiłowało natychmiast zatrzymać wielotonowy pojazd, co może zniszczyć zapadkę i jej obudowę). Z powyższego powodu zaleca się przed użyciem P wcisnąć hamulec główny, i zaciągnąć pomocniczy, aby odciążyć mechanikę zapadki (na przykład na stoku może być łatwo zablokować P, ale pod obciążeniem zapadki masą samochodu może być bardzo trudne lub niemożliwe jej proste odblokowanie).
_________________ KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.  wersja fuul - Freedom, srebrny a może szary metalik, stały napęd 4x4, automat.

| | | maska | 14.01.2010 12:30:46 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #410662 Od: 2009-9-10
| Prosta i pełna odpowiedź gratz Andykon Dodam, że ręczny warto zaciągnąć przy najmniejszym nachyleniu, co jak napisał Andykon odciąża mechaniczny układ blokady skrzyni biegów. Automat kosztuje, więc warto o niego dbać i ułatwiać mu życie  _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) | | | betina_t | 10.03.2010 16:00:21 | 

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #487643 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
| | | Electra | 06.05.2025 04:14:22 | 
 |
|
 | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|