witam prosze o porade chcę kupic sorente to pierwsza terenówka naco zwrucic uwagę przy zakupie takiu |
vokal pisze: mariosandy pisze: CHŁOPAKI A JAK SPRAWDZIĆ CZY MA STAŁY NAPĘD 4X4 CZY MA BLOKADĘ REDUKTOR ESP ARS ABS CZY OBIE OSIE SĄ SPIĘTE SZTYWNO CZY JEST DOŁĄCZONA PRZEDNIA OS A I JEŚLI NIE JEST 4X4 TO NAPĘD JEST NA PRZÓD CZ TYŁ BO W OGŁOSZENIACH CO KOL WIEK PISZĄ A JAK PRZYCHODZI Na przyszłość: nie pisz wielkimi literami. Stały napęd 4x4 w Sorento to napęd z przełącznikiem 4x4 Auto/Low. Rozłączany napęd to przełącznik 2Hi/4Hi/4Lo. Low i 4Lo to sztywny napęd na 4 koła z reduktorem. 4 hi to sztywny napęd na 4 koła bez reduktora. 2Hi napęd tylko na tylne koła. Auto napęd z automatycznie dołączanym przednim napędem. Blokada centralnego dyfra w Sorento jest w każdym Sorento Low lub 4Hi/4Lo. Czasami występuje cierna blokada tylnego mostu, tzw. LSD (głównie można poznać po naklejce na dyfrze, albo po VINie). Z przodu nie ma blokady dyfra. Reduktor to Low lub 4Lo. ESP mają auta po lifcie, czyli od września 2006 r. ARS, ESR, TCS i inne nie istnieje w Sorento 2002-2009. ABS jest w standardzie w autach europejskich, czyli z VIN zaczynającym się na KNEJC w przeciwieństwie do amerykańców (głównie 3,5 V6) z VIN zaczynającym się na KNDJC albo KNAJC. Jeśli przełącznik jest z napisem Snow, to masz do czynienia ze skrzynią AT i z napędem tylko na tylną oś. Jeśli przełącznika napędów nie ma wcale, to masz napęd tylko na tył (nawet w skrzyniach MT-głównie 2,4 benz.). ok dzięki kolego a mam jeszcze pytanie gdzie takich przełączników szukać w samochodzie czy to steruje tylko jedno pokrętło to po lewej stronie |