mechanizm 4x4 nie przełącza się
Przełączanie napędu powinno się odbywać po przełączeniu na Neutral lub luz i nie zależy od tego, czy silnik jest włączony, czy nie. Choć przy wyłączonym silniku może być tak, że zęby przesuwki reduktora i zęby wałka napędowego trafią na siebie, wtedy nie da się załączyć napędu LOW, ale to mało prawdopodobne.
Przy przełączeniu w czasie jazdy nic nie powinno się stać, ale po zatrzymaniu w M/T może napęd przełączyć się podczas czekania na światłach.
Napęd może nie załączyć się do końca, a my puszczając sprzęgło możemy zniszczyć reduktor. Tego problemu nie ma w A/T, bo aby przełączyć napęd trzeba najpierw przełączyć na N, no chyba, że ktoś na światłach przełącza z D na N. Producent na wszelki wypadek ZABRANIA przełączać napęd w czasie jazdy.
W Auto przód jest automatycznie dołączany w zależności od prędkości auta, ustawienia pedału gazu i różnicy prędkości obrotowych wałów napędowych.


  PRZEJDŹ NA FORUM