mechanizm 4x4 nie przełącza się |
Spokojnie, to jest prosta sprawa. 1.Zdejmujesz osłonę pod schowkiem, tą przy prawej nodze pasażera. 2. Odszykujesz kostkę X-11, jak na poniższym rysunku: https://dl.dropbox.com/u/101383465/Klub%20Sorento/alsel/08.jpg 3. Odnajdujesz w niej grubszy żółty przewód (4 od prawej w dolnym rzędzie). 4. Włączasz miernik na ustawienie pomiaru napięcia prądu stałego - DC do 20V. 5. W odnaleziony zacisk wpinasz sondę dodatnią miernika. 6. W pobliżu gniazd odnajdujesz śrubę lub nakrętkę, którą łączy się z karoserią (to będzie masa). 7. Do tej masy podpinasz ujemną sondę miernika. Po włączeniu zapłonu powinno pokazać coś koło 0,2V, a w czasie jazdy powinno napięcie się wahać nawet do 12V. Po przełączeniu na Low i puszczeniu sprzęgła(M/T) lub hamulca (A/T) napięcie powinno wzrosnąć od razu do nieco powyżej 11V i powinno być stałe aż do zatrzymania auta. Jeśli wskazania zachowują się tak jak opisano w poniższym linku, to znaczy, że elektrycznie wszystko jest dobrze: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=5893&p=71631&hilit=TOD%2520praca.jpg#p71631 |