Klub KIA 4x4 |
Ta przerobiona KIA ma kilka zalet jak i wad i wydaje mi się trochę niedopracowana . Różnice między autem seryjnym a tym są takie : Dodanie progów Całkowicie nowy zderzak przedni i belka wzmacniająca tylny. Kąty natarcia czy zejścia prezentują się rewelacyjnie i są nieporównywalne do aut seryjnych ale z tyłu trzeba było usunąć koło zapasowe Silnik i układ napędowy pozostały seryjne. Gotowy do jazdy ma niemal 2,5 t, co oznacza, że przybyło mu około 0,5 t. Prześwit z przodu 22 cm, z tyłu 25 cm , przez co kołom przednim brakuje miejsca w zakolach nawet na małych zakrętach. Ocieranie kół mocno daje też o sobie znać w terenie, co właściwie wyklucza możliwość docenienia zalet zmienionego podwozia . Nad amortyzatorami i sprężynami pracowała włoska firma Overland 4x4 i był to istotny składnik kosztów (12 000 zł). Przerobiony egzemplarz ma dołączany na sztywno napęd przedniej osi . |