przegląd przy 95tys.
Zabiorę i ja głos tej dyskusji.
Wymiana oleju w silniku co 15 tyś. po co częściej, jak producent zaleca w dieslu co 20 tyś. (ale jak będziecie u mnie kupować olej - to zapraszam co 5 tyś. wesoły maska dzwoń wesoły)
Ja używam Petro Canady, bo jak już pisałem, nie będę dawał zarabiać Kuzajowi, a olej mam od bezpośredniego dystrybutora na Polskę i wychodzi mnie taniej, a w beczki....no cóż jak macie sprawdzonego fachmana, to można. Zastosowałem olej co aut o podwyższonej odporności DURON XL - takie leją w ciężarówkach, co walą długie przebiegi.
Olej w dyferencjałach, jak piszecie czyli mostach wymienia się co 60 tyś. km lub co 30 tyś jak walicie ostro po terenie (dobry olej przekładniowy też wystarczy - ja leję oczywiście Petro Canadę).
Olej w reduktorze wymienia się co 90 tyś. mi mechanior przywozi z serwisu - wchodzi litr i kosztuje coś koło 30-40 zł.
Najlepiej wymieniać wszystkie od razu oleje, chyba, że wie się kiedy była ostatnia wymianka - ja wlałem wszystkie nowe i basta.
Co do oleju w automacie, to Wollys pisał, że jest tam taki specjalny olej "czerwony" TYLKO do automatu - więc poszukajcie na forum. Ja mam manuala, więc nie wiem co i jak.
Co do paska, to chyba co 120 tyś. się wymienia, ale nie pamiętam, ja wymieniłem - koszt z wymianą coś koło 120-140 zł.

Jestem troszeczkę spaczony na temat oleju, ale jak poznałem specyfikę produkcji i możliwości "motania" tego specyfiku - wolę Petro, bo wszystko robią w Kanadzie i płynie do Polski w oryginale oraz są 1 co do wielkości producentem baz olejowych na świecie czyli podstawy do produkcji oleju (dobry olej ma 90% bazy, a 10% dodatków - Petro Canada ma!!!) Nie przekonuje mnie Castrol, ani inne, bo to popularne oleje i można je łatwo podrabiać, co daje pole do popisu nieuczciwym ludzikom.


  PRZEJDŹ NA FORUM