GAZ do DIESLA - innowacja na rynku!!! |
Dieselgaz - innowacja na rynku motoryzacyjnym!!! W Polsce pojawiają się kolejne auta z silnikami wysokoprężnymi w których dodatkowo zamontowano zasilanie LPG. Na początku tego roku firma Elpigaz zamontowała instalacje wtrysku LPG w samochodach Iveco 2.5 TD oraz VW Transporter 1,9 TDI. Zasilanie w zastosowanych systemach dieselgaz polega na dodaniu ok. 20 % paliwa gazowego (LPG). Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika w stosunku do zasilania fabrycznego. Zwiększony moment obrotowy sprawia, że kierowca zmniejsza nacisk na pedał gazu i ogranicza dawkę zużywanego oleju napędowego. Największą zaletą tej instalacji gazowej jest to, że nie ma konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach zasilania silników diesla. Dużym atutem tego typu zasilania jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc silnika nawet o 30 % większą niż moc znamionowa silnika. Oszczędności szacuje się na 15-20 % obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu zasilanego systemem dieselgaz w odniesieniu do samego oleju napędowego, co przy pojazdach dostawczych i ciężarowych daje znaczne sumy oszczędności. Dodatkowym atutem jest znacząca poprawa składu i ilości spalin co podnosi znacząco walory ekologiczne silników w których zastosowano to rozwiązanie. Dodatkową zaletą systemu gazowego w dieslach jest to, że dzięki zmniejszeniu obciążenia układu zasilania diesla zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia. |