Kody błedów OBD
NR PIN OPIS:

1 OEM
2 Szyna + linia, SAE J1850
3 OEM
4 Uziemienie, podwozie
5 Uziemienie, sygnał
6 OEM
7 Linia K, ISO 9141
8 OEM
9 OEM
10 Szyna + linia, SAE J1850
11 OEM
12 OEM
113 OEM
14 OEM
15 Linia L, ISO 9141
16 Pozytywnie, bateria pojazdu

TERMINOLOGIA OBD-II

Ten opis pokrywa wszystkie nowe standardy terminów OD-II oraz skrótowce

OBD-II POPRZEDNI TERMIN
KONTROLA SILNIKA PCM (Moduł kontroli mechanizmu napędowego zębatego) ECA
ECM
ECU
SMEC

MIL (Lampka indykatora usterki) CHECK ENGINE
MAINTENANCE REQUIRED
SERVICE ENGINE SOON
POWER LOSS

VCM (Moduł kontroli pojazdu) ECA
ECM
ECU
SMEC
PCM

CZUJNIKI IAT (Temperatura powietrza wchodzącego) ACT
ATS
MAT

ECT (Temperatura chłodziwa silnika) ECT
CTS
THA

TP (Pozycja przepustnicy) TPS
BARO (Ciśnienie barometryczne) ALTITUDE
APS

MAP (Ciśnienie absolutne przewodu rurowego) MAP
MDP (Ciśnienie dyferencyjne przewodu rurowego) VACUUM SENSOR
MAF (Przepływ powietrza w przewodzie rurowym) AFC
VAF
AIRFLOW

KS (Czujnik uderzeniowy) KNOCK SENSOR
O2S (Czujnik tlenu) O2
EGO
LAMBDA SENSOR

HO2S (Czujnik tlenu podgrzanego) HEATED O2
HEGO

CKP (Pozycja wału korbowego) CRANKSHAFT SENSOR
CMP (Pozycja wału rozrządczego) CAM
CID

AKTUATORY IAC (Kontrola powietrza jałowego) AIR BYPASS SOLENOID
IAC

ISC (Kontrola prędkości jałowej) IDLE SPEED AIR VALVE
IDLE SPEED MOTOR
ISC

ICM (Moduł kontroli zapłonu) TFI IV
HEI
IGNITER

MC (Kontrola mieszanki) M/C SOLENOID
FBC

TCC (Sprzęgło konwertera momentu obrotowego) TCC
Lock-up Switch
Lock-up Solenoid



  PRZEJDŹ NA FORUM