Pas transmisyjny
tomo śledzę Twój temat odnośnie dziwnych odgłosów w terenie. Zajmuję się branżą części zamiennych dla przemysłu i pojęcie pas transmisyjny to nic innego jak dość szeroki pas gumowo tkaninowo kewlarowo itd wzmacniany przenoszący siły z np. silnika do reduktora czy też do skrzyni biegów. Nie bardzo rozumiem gdzie taki pas może się znajdować w samochodzie bo piszesz w tamtym temacie o łańcuchu i wytartych zębatkach oraz równocześnie o tym pasie. Jeżeli chodzi o sam pas to dwoma głównymi światowymi producentami w tej branży jest GATES oraz OPTIBELT.
Temat takiego pasa przerabiałem w skuterze aprilla 500cm i okazało się że owszem cena serwisowa 900zł natomiast nie sygnowany znaczkiem aprilli tylko gates 400zł. Nie udało się go wtedy kupić ponieważ wzór zastrzeżony był patentowo przez aprille jeszcze 3 lata (to była nówka z salonu).
I teraz najważniejsze: jest możliwość dobrania na zasadzie zebrania wymiarów z pasa który masz/mamy w aucie. Masz 2005 rok lecz wątpię czy od 2003 czyli produkcji sorento coś się zmieniło. Chodzi mi o to że okres zastrzezony wzoru patentowego z reguły nie trwa dłużej niż 3-5 lat.
Gdybyś go wymontował to chętnie zajmę sie tym tematem. A jeżeli nie ja to mam kolegę w hiszpanii który jeszcze mocniej siedzi w temacie gumowym.
poniżej link który przedstawia właśnie taki pas:
http://www.optibelt.com/fileadmin/bilder/produkte/industrie/Keilriemen/PDFs/Breitkeil_VX_Opti_GB.pdf


  PRZEJDŹ NA FORUM