Średnie spalanie
Diesel i Benzyna
Tak...Wollys ma rację.Ja jeszcze dodam:

Im olej szybciej się nagrzeje tym szybciej się rozrzedzi.A im szybciej się rozrzedzi,tym szybciej będzie dobre smarowanie.A żeby silnik szybko się rozgrzał,musi pracować pod obciążeniem.Pod obciążeniem silnik pracuje podczas jazdy.To tak po skrócie.Dodatkowo jak silnik po uruchomieniu pracuje na ssaniu,to podczas jazdy jak już pisałem szybciej się nagrzeje.A im szybciej się nagrzewa,tym szybciej wyłącza się ssanie.A im szybciej wyłączy się ssanie,tym mniej silnik będzie zużywał paliwa.
Kiedyś pisali o tym w Motorze albo w Auto Świat.Były nawet testy dotyczące spalania na luzie i podcas jazdy jak silnik się rozgrzewał.Były też testy smarowania.Dla cierpliwych i dociekliwych proponuję google.I jak udało mi się wyczytać producenci nie zalecają takiego trybu rozgrzania samochodu.
...a to wszystko wpływa na zużycie ON.
Jedynie co,to jest zalecenie przez producenta w silnikach diesla z turbo,żeby przed wyłączeniem silnika silnik troszkę popracował na luzie celem ostudzenia turbiny.

edit. ...wiadomo nie forsujemy z obrotami do momentu całkowitego rozgrzania się samochodu do ok.90'


  PRZEJDŹ NA FORUM