Wyłącznik zapłonu w dieslu
Jak wykonać
Hmm...im łatwiej się wpiąć w instalację,tym...łatwiej ją można rozbroićjęzor
Najprościej to coś takiego się robi na przekaźniku dwusekcyjnym.Jedna sekcja podtrzymuje przekaźnik żeby był włączony jak naciśniesz przycisk i puścisz,a druga to obwód który zabezpieczasz.Przeciąć możesz albo kabelek zasilający cewkę zapłonową,kabelek od stacyjki który zasila układ elektryczny,rozrusznik,pompę paliwa,lub co ci się żywnie podoba.Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu trzeba znowu nacisnąć przycisk żeby odpalił. Od tego co odcinasz zależy tylko dobór przekaźnika (maksymalny prąd styków).Układzik nie do zdarcia :-)
Można zamiast przycisku zastosować przekaźnik kontaktronowy - to jest mała szklana rurka w ktorej znajduja sie zestyki.Zwieraja się one gdy znajda się w odpowiednio silnym polu magnetycznym.Praktycznie wystarczy przybliżyc mały magnesik.To lepsze rozwiązanie od przełącznika czy przycisku,bo kontaktron można gdzieś schować,będzie niewidoczny i nie trzeba nic przyciskać.
jęzor

edit: Potencjalny złodziej,po wejściu do samochodu nie będzie szukał waszego ukrytego włącznika....Zajmie się znalezieniem obwodu,który jest odcięty.Każdy debil który kradnie samochody zaopatrzony jest w kabelek z dwoma ząbkami na końcach,jedną podpina się pod żarówkę w światłach waszego samochodu,a drugą pod zasilanie cewki,zapala światła i odpala samochód.Tak samo załatwia się sprawę odcięcia elektromagnesu przy rozruszniku,wiec potrzeba trochę wiecęj finezji... wesoły... odcięcie przewodów tylko przed kostką łączącą stacyjkę....każdy kradziej wyposażony jest w kostkę uniwersalną do odpalenia samochodupan zielony



  PRZEJDŹ NA FORUM