GDY ZACZYNA ŚWIECIĆ KONTROLKA REZERWY PALIWA
witam. Ja nigdy nie wyssalem jeszcze zbiornika ( nie liczac poprzedniego passata ktory stanol 200m przed stacja,ale powodem byl 2h korek). Poniewaz mieszkam narazie w Oxfordzie to do domu w Pl mam jakies 1800km i pare razy juz ta traske pokonywalem swoja Sorrie.najlepszy wynik na baku to 880km do zapalenia sie rezerwy przy predkosciach do 130km/h.powyzej tego kianka ssie jak rasowa blondynka.dodam ze mam kapcie 265, wiec troszke szersze niz standard.najlepszy wynik na trasie to Ostroda-Swiecko(500km) zeszlej zimy-spalila mniej niz pol baku zdziwionytu w anglii wiecej jezdze po miescie i srednio wychodzi ok 10lit/100km ale moze dla tego ze ci sie ciagaja 50km/h. diabełdiabełdiabeł
a teraz ciekawostka odnosnie paliw-szczegolnie diesla, otoz jest on bardzo podatny na termokurczliwosc. Na stacji w zimie w dole temp jest ok 10stopni a na dworze -20co daje amplitude 30stopni wiec nie dziwmy sie jak na 100litr stracimy jakims cudem 3litry. Tak tak - to nie bujda. Prosze podpytac kierowce cysterki ile ma nadstanu w upalny dzien jak postoi godz na sloncu-200,300 litrow? Stad w zime wychodzi tak duze spalanie. Raz ze jest jego mniej dwa ze dluzej sie troche nagrzewa silnik.
Podobnie z moca- w zime diesel powinien byc mocniejszy gdyz skurczone powietrze zasysane do cylindra ma wieksza obietosc niz latem gdy jest rozrzedzone. wiadomo wiecej tlenu-wieksza moc. bardzo szczęśliwy. Ot taka ciekawostka. Chyba nie przynudzilem??


  PRZEJDŹ NA FORUM