GDY ZACZYNA ŚWIECIĆ KONTROLKA REZERWY PALIWA
W stacjach LPG tankujemy płynną postać gazu,który to dopiero w dalszej części układu zasilania silnika jest rozprężany do formy gazowej.Dlatego właśnie tak istotna jest temperatura silnika w jakiej powinno się jeździć na gazie bo zbyt niska temperatura nie rozpręży gazu do pożądanej postaci i wtedy mamy większe zużycie gazu a jazda jest mniej dynamiczna.
Gaz płynny jest prawie dwukrotnie cięższy od powietrza i w przypadku wycieku gazu gromadzi się w najniżej położonych obszarach.
W stanie ciekłym przy wzroście temperatury znacznie się rozszerza, dlatego zbiorniki i butle nie mogą być nigdy całkowicie wypełnione, gdyż wzrostowi temperatury towarzyszy gwałtowny wzrost ciśnienia. Maksymalne napełnienie gazem płynnym nie może przekroczyć 85% pojemnika w którym się znajduje.
W stanie ciekłym jest substancją nietrwałą, po wydostaniu się z pojemnika gwałtownie paruje pobierając ciepło z otoczenia i zapala się po zmieszaniu z powietrzem.
Gaz płynny szybko odparowuje i schładza się. W wyniku rozlania się gazu na skórze lub dotknięcia niektórych rodzajów urządzeń gazu płynnego bez rękawic i okularów ochronnych może powodować poważne odmrożenia.
Ponieważ w stanie płynnym wymaga tylko ułamkowej części swojej objętości gazowej (1/270) daje się on składować w dużych ilościach w zbiornikach ciśnieniowych i transportować w cysternach i butlach.


  PRZEJDŹ NA FORUM