Spadki napięcia
na wolnych obrotach.
Kiedyś w przeszłości miałem podobny problem w mojej Omedze. Dużo odbiorników elektrycznych (też full wypas), a słabo mi światła świeciły.
Zacząłem szukać przyczyny, przekopałem sieć.
Podpiąłem multimetr (woltomierz) do klem i na wolnych obrotach badałem napięcie.
Regulator powinien ustawiać coś koło 13,7 czy nawet 14.1 VDC (nie pamiętam, to pewne zależne jest od marki i modelu). U mnie było poniżej 12 VDC. Okazało się, że jedno z trzech uzwojeń alternatora jest spalone.
Obecnie w Focusie, gdy włączę grzanie szyby przedniej i tylnej (w Fordach przednia szyba ma zatopione druty, układ jest taki, że w całą powierzchnię szyby wtopiony jest jakby plaster miodu - bierze to mnóstwo energii), to napięcie i oświetlenie oraz dmuchawa, siadają. Po prostu tak jest. Wystarczy podnieść trochę obroty silnika i już alternator zaczyna doładowywać do odpowiedniego napięcia.


  PRZEJDŹ NA FORUM