temperatura wewnątrz samochodu |
To bulgotanie to objaw zapowietrzenia...najpewniej. Niewielkie ubytki płynu najlepiej uzupełniać takim samym płynem do chłodnic. W sytuacji awaryjnej bez obaw można dolać nawet duże ilości dowolnego płynu do chłodnic,ale wówczas warto przy najbliższej okazji wymienić płyn na nowy. Ważne: wymieniając go,zawsze warto przepłukać układ chłodzenia wodą albo wodą z dodatkiem płynu do czyszczenia chłodnic. Oczyszczając chłodnicę robimy tak: - spuśćmy stary płyn - napełnijmy układ wodą destylowaną z dodatkiem środka czyszczącego do chłodnic i rozgrzejmy silnik do temperatury roboczej - po ochłodzeniu silnika spuśćmy wodę i napełnijmy nowym płynem. Ja mam zalany - MOTUL Motocool FACTORY LINE-35C'- wymieniany w sierpniu r.ub. edit: co do zbiorniczka to,gdy jezdzisz,nazwijmy to,spokojnie i krótkie trasy-możesz tego nie zauważyć,gdyż wytwarza się małe podciśnienie płynu(obroty łopatek pompy wody).Przy dynamicznej jezdzie i dłuższych trasach siłą rzeczy podciśnienie jest większe i...dlatego zbiorniczki nie wytrzymują-mają wadę,o której na forum była mowa. |