Uszkodzona turbina czy coś jeszcze
silnik od spodu zachlapany olejem
Proszę Państwa!
Chcę kupić Sorento. To już Wszyscy wiedzą. Dziś oglądałem jeden egzemplarz, kupiony w Polsce, w salonie KIA, w 2004 roku. Ma 159 kkm. Auto zostało "zbadane" przez mechaników tegoż serwius (Lee w Komornikach). Gdy przyjechałem auto obejrzeć, było jeszcze w górze, dostałem lampę i z godzinę dokładnie, milimetr po milimetrze sobie go oglądałem.

Ale do sedna - niepokoi mnie duża ilość oleju od spodu auta. Podejrzewam turbinę, jest co najmniej do regeneracji. Szef tego serwisu mówi, że ten problem przed sprzedażą zostanie usunięty.
To sprawa łatwa - obniżka ceny lub naprawa - kwestia negocjacji.

Ale jest jeszcze dużo oleju, świeżego, na tym wężu, który jest odpowietrzeniem z kapy zaworowej i spotyka się z rurą zaciągającą powietrze do turbiny. OK, jeśli turbina puszcza, no to może puszczać i tędy, ale od dołu (od turbiny), ta rura jest sucha, a mokra na łączeniu z odpowietrzeniem.
Pytanie: czy może iść olej od pokrywy zaworowej? Nie, pytanie jest złe, tam musi być sucho. Dlaczego jest mokro?
Wklejam foty - od góry ten mokry punkt, ale pokażę Wam także od dołu, od podwozia, jak tam jest mokro. I nie wygląda to na korek miski oleju, bo jest dużo, dużo wyżej mokro. Wygląda tak, jakby turbina "rzygała" olejem w każdą stronę.
Tylko czemu mokro jest na tej rurze od powietrza. Aha. Filtr powietrza jest suchy. Widać, że jest używany, ma pewien przebieg, ale przecież mógł być włożony od innego egzemplarza. Tylko po co, jak gołym okiem widać, że od zachlapane olejem.

Zaraz będą zdjęcia. Wkładam na imagesharck...

Zatem:
1. widok na komorę stojąc od przodu, po prawej mamy airbox i rurę doprowadzającą powietrze do turbiny. Wchodzi do niej rura (wąż) od odpowietrzenia głowicy:

By cyber_human at 2010-02-18

2. to samo, inne ujęcie:

By cyber_human at 2010-02-18

3. rzut okiem (obiektywem) nieco do tyłu. Od góry turbina sucha i w okół turbiny też sucho:

By cyber_human at 2010-02-18

4. ale już od dołu morko. Najpierw napotykamy michę. Mokra jak szmata. Może korek, ale nie... pójdziemy dalej:

By cyber_human at 2010-02-18

5. zatem mijamy michę, idziemy dalej do przodu auta i patrzymy, co jest za turbiną patrząc od grodzi z kabiną:

By cyber_human at 2010-02-18

6. mijamy filtr oleju:

By cyber_human at 2010-02-18

7. I jeszcze jedna fota:

By cyber_human at 2010-02-18

8. A tu jest wał przedni, tuż przed mostem. Ale że tam nie ma oleju tylko smar, to się chyba nie ma co martwić...??

By cyber_human at 2010-02-18


  PRZEJDŹ NA FORUM