Pstryczek - elektryczek czyli jak spiąć osie na sztywno |
Co do cytaty przytoczonego przez Beatę... Tak sobie myślę i czegoś nie rozumiem... Otóż w monografii KIA, którą przytoczył Admin w innym wątku, stoi wyraźnie napisane: "Kia Sorento proponowana jest z jednym silnikiem wysokoprężnym (oraz dwoma skrzyniami biegów: ręczną 5-biegowe i automatyczną 5-stopniową) skonfigurowanym z dwoma rodzajami napędu 4x4. Występuje więc napęd na koΠa tylne z możliwością dołączenia kół przednich oraz stały napęd 4x4. Drugi z nich oferowany jest w najbogatszej wersji Freedom Plus. W tym przypadku rozdział napędu jest płynny w granicach od 30:70 do 40:60 (przód/tył). Pozostałe wersje Sorento dostępne są w wersji z napędem tylnej osi z możliwością dołączenia przedniej. Tutaj rozdział mocy jest niezmienny i nie faworyzuje żadnej z osi (50:50). W obu przypadkach występuje reduktor, który załącza się pokrętłem na desce rozdzielczej. W wersji z dołączanym przodem są tryby: 4x2 HI, 4x4 HI oraz 4x4 LO, a w wersji ze stałym napędem pozycje AUTO i LOW." I teraz nie rozumiem: dla mnie 30-70 lub 40-60 oznacza STAŁY napęd obu osi, z innym rozkładem mocy/momentu. Ale stały. A w poprzednim cytacie czytały, że TOD ma działanie impulsowe. Czy ktoś może mi to wyjaśnić. Dziękuję. |