Pstryczek - elektryczek
czyli jak spiąć osie na sztywno
wygrzebalem cos w sieci na temat TOD- tutaj na przykladzie isuzu trooper :
to funkcjonuje- When You're Driving;
Kiedy TOD jest aktywowany, a skrzynia transferu jest w pozycji High i TOD jest włączony, urządzenie kontrolne TOD odbiera sygnały wysyłane z 12 czujników wejściowych, w tym przedniej i tylnej osi, czujniki prędkości, przełącznik hamulca ABS i czujnik położenia przepustnicy.
Jeżeli sprzęgło jest całkowicie odłączone, tylko tylne koła są napędzane, kiedy sprzęgło jest całkowicie zlaczone, uzyskuje się 50/50 podziału momentu obrotowego (50% energii idzie na przednie koła i 50% na tylne koła). Ilość momentu obrotowego przekazywane do każdej osi (podział momentu obrotowego), zmienia się nieustannie do zmieniających się warunków. Moment obrotowy jest stale (co 20 milisekund) monitorowaniy i redystrybuowany w miarę potrzeb, zapewniając niezrównaną wydajność.
Jeżeli tylne koła dostaja poślizgu, jednostka sterująca wykryje poślizg i określa optymalny poziom momentu obrotowego w oparciu o logikę sterowania ze sprzężeniem zwrotnym, a następnie zwiększa moment obrotowy na przednie koła.
System ten posiada nawet zdolność do "przewidywania" pewnych sytuacji na drodze. Za pomocą sygnału z czujnika położenia przepustnicy, w tym przyspieszaniu i hamowaniu, określa rozkład momentu obrotowego, który będzie potrzebny. Oznacza to, że pojazd wyposażony Isuzu TORQUE-On-Demand może praktycznie przewidzieć po warunkach drogowych, aby był gotowy zanim zdasz sobie sprawę, ze go potzrzebujesz. Na przykład, jeśli kierowca zjezdza ze stromego stoku i zdejmuje stopę z pedału przyspieszenia, system TOD automatycznie zwiększy moment obrotowy na przednie koła w celu poprawy obsługi i równomiernie rozprowadzi hamowanie silnikiem na wszystkie cztery koła. Wszystko to dzieje się automatycznie - bez kierowcy, a on nie wykrywa zmian.
W przeciwieństwie do innych systemów napędu wszystkich kół, istnieje specjalny wyświetlacz na desce rozdzielczej, który zapewnia kierowcy aktywną ocene. Ten wyświetlacz pokazuje wydajność systemu oraz w różnym stopniu podział momentu obrotowego by informowac kierowce o różnych warunkach, które mogłyby pozostać niezauważone.

tutaj przyklad niesprawnego TOD: http://www.sorentoweb.com/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=2#16

sorki za litrowki i bledy- pomagalo google pan zielonypan zielony


  PRZEJDŹ NA FORUM