| |
Ascrane | 05.02.2010 21:17:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Polkowice
Posty: 21 #441988 Od: 2010-2-5
| Witam wszystkich bardzo gorąco. Prawdę mówiąc nie wiem co mam o tym myśleć. Jestem właścicielem Sorento od kilku dni. Okazało się, że przy pracującym silniku chlapie mi olej przez bagnet. Pewien mechanik powiedział mi, że to nie jest normalne i już wie ile będzie kosztowała naprawa, drugi zaś, twierdzi, że tak ma być. Ten drugi powiedział, że przy korku bagnetu są uszczelki i dopóki nie wypycha miary, to wszystko jest dobrze. Napiszcie mi proszę jak powinno być, bo perspektywa 7 tyś za naprawę nie da mi zasnąć. _________________ 2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo |
| |
Electra | 12.02.2025 18:48:52 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
betina_t | 05.02.2010 21:18:44 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #441990 Od: 2009-8-10
| A jaki jest stan na bagnecie (zimny silnik) ? |
| |
Lee | 05.02.2010 21:19:01 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=31085)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #441992 Od: 2009-5-31
| Witamy Ascrane polecam to,a pózniej sie zobaczy -
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Ascrane | 05.02.2010 21:20:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Polkowice
Posty: 21 #441994 Od: 2010-2-5
| zaraz poniżej max _________________ 2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo |
| |
Admin | 05.02.2010 21:23:30 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #441997 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 2 | Kolego , drugi silnik chcą ci wcisnąć ? Czy jak włączysz silnik to widzisz jak olej wylatuje przez bagnet? Wystarczy zamienić się z kimś na chwilę na bagnety i wtedy można to sprawdzić . Umów się z kimś , podjedź do niego i po sprawie . Na pewno nic nie powinno lecieć , nawet kropelka oleju.
Ale tak naprawdę nie przeczytałeś "FAQ - PRZECZYTAJ TO " bo inaczej wiedziałbyś co powinieneś najpierw zrobić zanim zadasz pytanie............ |
| |
betina_t | 05.02.2010 21:24:57 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #442000 Od: 2009-8-10
| Dokładnie jak pisze Admin, nic nie powinno chlapać. |
| |
Ascrane | 05.02.2010 21:30:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Polkowice
Posty: 21 #442005 Od: 2010-2-5
| Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Nie wyraziłem się jasno. Chlapie tylko wtedy kiedy korek bagnetu jest otwarty i przyłożę do niego rękę. Ten pierwszy twierdzi, że przy otwartym bagnecie przez tę rurkę nic nie powinno chlapać. Kiedy zamknę korek wszystko jest ok. _________________ 2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo |
| |
Lee | 05.02.2010 21:32:09 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=31085)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #442008 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Pomiar kompresji by się zdał... edit:...przy kupnie auta wyciąga się bagnet i patrzy czy z otworu nie dmucha powietrzem... Przedmuchy świadczą o silnym zużyciu silnika, a przede wszystkim pierścieni![smutny](/emot/icon_sad.gif) |
| |
Piotr | 05.02.2010 21:34:01 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=42883)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 189 #442011 Od: 2009-12-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Na chłopski rozum przedmuch z komory silnika. Być może początek uszkodzenia uszczelki ![pytajnik](/emot/icon_question.gif) Uwaga na "fachowców" proponujących wlewanie uszczelniaczy do silnika. Takie ustrojstwo potrafi zakleić wszystkie czujniki i nie tylko.
Swoją drogą nowy kolega na "fajnych" majstrów już trafił. Nie wiem jak w Sorce ale w innych autach wymiana uszczelek i pierścieni to nie jest rzecz rujnująca kieszeń. |
| |
Admin | 05.02.2010 21:37:23 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #442015 Od: 2009-2-1
| Kiedyś ( nie w Sorento) nie włożyłem bagnetu do końca , tylko tak lekko , zachlapało mi całą maskę od spodu.![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
Lee | 05.02.2010 21:39:34 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=31085)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #442018 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 4 | To miałeś problem Admin w samochodzie...nawet,gdy odkręcisz korek wlewu oleju(na wolnych obrotach)przy dieslu nie powinno chlapać![wesoły](/emot/icon_smile.gif) edit:no tak...podczas jazdy to co innego-powinno chlapać przy dużych obrotach![smutny](/emot/icon_sad.gif) ...myslę Admin,że tej zasady opisanej wyżej(post)nie stosujesz w życiu ...![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) |
| |
Electra | 12.02.2025 18:48:52 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
Admin | 05.02.2010 21:41:37 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #442023 Od: 2009-2-1
| A na dużych , albo wielkich ...po 3 dniach ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
czarny1 | 05.02.2010 23:45:08 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=42863)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Ashton-Under-Lyne,UK
Posty: 10 #442134 Od: 2009-12-29
| Jeśli masz używane auto to na pewno coś tam zawsze będzie dmuchać.Diesel tak ma zwłaszcza używany ![aniołek](/emot/eusa_angel.gif) _________________ KIA SORENTO XS SILNIK:2,5 CRDI ZASILANIE:OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW:AUTOMAT ROK PRODUKCJI:2005 KOLOR:NIEBIESKI METALIK KIEROWNICA:Z PRAWEJ STRONY |
| |
Adam | 06.02.2010 00:54:57 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok - Bruksela
Posty: 31 #442151 Od: 2009-10-18
| U mnie naprzydkład gdy odkręce korek od wlewu oleju to chlapie, nie mocno ale sporo tych kropelek na pokrywie silnika się pojawia... To normalnie w Sori?? _________________ Kia Sorento 2.5 CRDi 2003, 147000 tyś i stale rośnie skrzynia manual. Reduktor 2 położenia ;) |
| |
mariokak | 06.02.2010 08:10:01 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=35421)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #442192 Od: 2009-8-27
| wczoraj mój znajomy pojechał oglądać sorento i właśnie był taki objaw, że chlapał przez bagnet, zadzwonił do mnie żeby się dowiedzieć czy tak ma być, sprawdziłem u siebie - nie chlapie, zadzwoniłem do kolegi, który ma sorento i u niego też nie chapie, zadzwoniliśmy do serwisu KIA i znajomy mechanior powiedział, że to są objawy zużycia samochodu, takie chlapanie świadczy o nieszczelnościach silnika i nie powinno występować _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
Admin | 06.02.2010 08:22:11 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #442196 Od: 2009-2-1
| To, o czym piszesz, to mogą być tzw. przedmuchy. Biorą się z tego, że pomiędzy pierścieniem a ścianką cylindra jest już na tyle duża odległość, że film olejowy tego nie uszczelnia. W efekcie kompresja przedostaje się z powrotem do skrzyni korbowej, wypychając olej wszystkimi możliwymi ujściami, zaczynając od najsłabszego punktu. |
| |
Ascrane | 06.02.2010 11:33:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Polkowice
Posty: 21 #442380 Od: 2010-2-5
| Silnik ma 145 tys. przebiegu, przy tem. -24 oC zapalał na dotyk. Znajomy mi powiedział, że to może być zatkana odma ale nie mógł jej znaleźć. Czy to może być to? _________________ 2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo |
| |
Lee | 06.02.2010 12:11:13 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=31085)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #442462 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Tak - także może być odma zasyfiona(kolokwialnie ujmując).
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
|
| |
Ascrane | 06.02.2010 12:32:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Polkowice
Posty: 21 #442519 Od: 2010-2-5
| Dziękuję Lee za wyjaśnienie. Niestety nadal nie wiem gdzie w aucie znajduje się ta rurka ![smutny](/emot/icon_sad.gif) _________________ 2,5 crdi, EX, automat, 2003, szary metalic, 2hi/4hi/4lo |
| |
Lee | 06.02.2010 13:26:48 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=31085)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #442587 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 2 | Musisz szukać za filtrem powietrza-przeważnie tam są odmy w większości samochodów...połączenie skrzyni korbowej z przewodem ssącym pomiędzy filtrem powietrza a korkiem wlewu oleju.Będzie biegła dodatkowa rurka(wężyk).
edit:gdy zlokalizujesz to zapodaj fotki ...będziemy dokładnie wiedzieć co z czym się je ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
Electra | 12.02.2025 18:48:52 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|