| |
autorus | 16.02.2010 12:39:41 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #455046 Od: 2009-12-11
| najfajniej jedzie mi się z prędkościami od ok 90 w górę. Na natomiast od 60 do 90 to niestety kiszka, nie czuje tego zupełnie, czami silnik wchodzi nawet na 4tys obr . Ogólnie jak wchodzę na obroty to zmniejszam gaz i wchodzę na wyższy bieg. |
| |
Electra | 08.02.2025 09:11:51 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
AGG | 16.02.2010 13:19:03 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37742)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #455099 Od: 2009-10-10
| Wg mnie automatowi z Sorento duuużo jeszcze brakuje do miana dobrej skrzynii. Całe życie jeżdzę automatami i jestem na nie wyczulony, w mojej chodzi w miarę ok ale daleko mu do skrzyni w aucie żony tj. Audi A3 1999r. tam to jest poezja w porównianiu do mojej.
_________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
marcelo8 | 16.02.2010 20:01:24 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #455818 Od: 2009-2-22
| powiem tak: automatami jeździłem paroma i fakt jest taki że nasze automaty w sorento wooooolne są. zanim wejdę w zakręt to przed nim noga na gaz i dopiero w połowie zakrętu jest reakcja na gaz. no cóż takie nasze sorki, nie ma co narzekać, kwestia przyzwyczajenia. |
| |
autorus | 17.02.2010 07:10:16 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #456476 Od: 2009-12-11
| Znaczy się przyzwyczaić. OK. Po prostu myślałem ze jestem taki mało kumaty. |
| |
mariokak | 17.02.2010 07:31:45 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=35421)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #456480 Od: 2009-8-27
| jeździłem automatem 4-ro biegowym i 5-cio biegowym i wrażenie moje jest takie, że ten starszy mimo że mniej biegów lepiej reaguje na pedał gazu i szybciej pracuje, nie jest taki ospały a do tego ma przycisk over drive, który zmienia (na lepsze) charakterystykę pracy skrzyni, ja też lubię automaty i może nie jest to to samo co audi ale jest całkiem nieźle![aniołek](/emot/eusa_angel.gif) ![aniołek](/emot/eusa_angel.gif) _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
kukul | 17.02.2010 07:45:23 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34542)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #456490 Od: 2009-8-8
| NA pewno lepszy od "hebla" manuala. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
AGG | 17.02.2010 09:12:19 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37742)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #456541 Od: 2009-10-10
| U nas przydałaby się skrzynia DSG, tylko czy do terenówek takie montują ? - nie wiem.
_________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
Adimo | 17.02.2010 09:36:48 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #456553 Od: 2009-8-26
| Do każdego automatu trzeba się przyzwyczaić, a przede wszystkim go poznać, wiedzieć kiedy przełącza biegi, na jakich prędkościach z jakim opóźnieniem, i przy jakiej jeździe. _________________
|
| |
maska | 17.02.2010 09:46:34 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #456570 Od: 2009-9-10
| kurka macie sekwencje i nie potraficie z niej korzystać? To proste ruch ręką w prawo i sama redukuje do biegu niżej Przyznam się, że zawsze korzystam z sekwencji przy wyprzedzaniu i ostatnio przy jeździe w mieście Popieram wszystkich którzy uznają, że trzeba się przyzwyczaić taka a nie inna jest skrzynka w czołgu, ale jak się przyzwyczai to nie ma się nad czym zastanawiać, działa pamięć mechaniczna W mieście jazda na sekwencji, pozwala na oszczędzenie paliwa hamujecie wtedy skrzynią oszczędności pewnie niewielkie, ale zawsze są ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
gieras | 17.02.2010 13:50:58 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=35376)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 40 #456914 Od: 2009-8-26
| Podobno skrzynia w sorento "uczy" się stylu jazdy kierowcy? Mam takie wrażenie, iż po przejechaniu jakiegoś cyklu bardziej dynamicznie skrzynia szybciej i przy wyższych obrotach zmienia przełożenia. Nie wiem, czy to nie jest tylko moje subiektywne odczucie? Zgadzam się z opinią maski trzeba korzystać z sekwencji. W instrukcji tryb sekwencji nazywany jest również "sport". W trybie sekwencji zmiana biegów może być również automatyczna tyle, że silnik kręci się do około 4 tys. obrotów. Polecam spróbować. _________________ SORENTO 2.5 CRDI Automat Rok produkcji 2006 Grafit metalik |
| |
yacoob | 22.02.2010 12:35:44 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=45135)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 21 #466459 Od: 2010-2-2
| Ciekawe czy można pogrzebać coś w elektronice skrzyni aby zmienić jej parametry - coś jak chip w sterowaniu silnikiem. _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: 2004 KOLOR: CZARNY
|
| |
Electra | 08.02.2025 09:11:51 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
autorus | 22.02.2010 12:43:26 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #466463 Od: 2009-12-11
| Maska a jak zmieniasz na sekwencje? Tzn podczas jazdy? Bo ja jeszcze nigdy tak nie robiłem. |
| |
AGG | 22.02.2010 12:49:16 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37742)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #466467 Od: 2009-10-10
| Można podczas jazdy przełączać się na sekwencję i z powrotem, _________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
yacoob | 22.02.2010 12:49:38 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=45135)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 21 #466468 Od: 2010-2-2
| Można zmieniać podczas jazdy (dźwignia w prawo). _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: 2004 KOLOR: CZARNY
|
| |
autorus | 22.02.2010 12:52:30 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #466473 Od: 2009-12-11
| no to sobie popróbuje Ciekawe. Choć ogólnie to mi się lux jedzie na automacie i już do manuala raczej nie wrócę. Ale czasem przy wyprzedzaniu troszkę strach że tak się wyrażę. |
| |
AGG | 22.02.2010 13:22:11 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37742)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #466504 Od: 2009-10-10
| Zmiana na tzw. tip tronic nic ci nie da, Sorenciak to ciężka krowa choć na 3 biegu faktycznie jakby lepiej ciągnął ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
betina_t | 22.02.2010 13:43:52 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #466535 Od: 2009-8-10
| Zmiana na tip-tronic dużo daje ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Na co dzień po mieście jeżdżę automatem to samo w trasie, ale jak trzeba kogoś wyprzedzić to bardzo dobrze spisuje się właśnie tip-trnic.![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) Wypróbowane miedzy innymi na trasie do Kielc na II zlot gdzie po drodze miałam dużo górek.![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) |
| |
yacoob | 22.02.2010 13:51:37 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=45135)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 21 #466548 Od: 2010-2-2
| Betina ty masz benzynę to co innego - w naszych ropniakach to naprawdę nic nie daje tiptronic ![smutny](/emot/icon_sad.gif) _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: 2004 KOLOR: CZARNY
|
| |
murzyn1313 | 22.02.2010 14:00:58 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40437)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Ostroda/Oxford
Posty: 82 #466561 Od: 2009-11-19
| @ giera: majac audi a6 2.5tdi w tiptronicu zawsze jezdzilem na "manualu".szybciej wykonuje sie manewr wyprzedzania oraz hamuje sie silnikiem.co do trybu pracy- w audi nie ma,jak w niektorych automatach,recznej zmiany trybu(dynamic,city,snow etc). praca jej zalazna jest od trybu jazdy w danym momencie-komputer dostaje informacje ze teraz np. auto "dostaje po dupie"-i zaczyna przystowsowywac sie do stylu i zmienia biegu pozniej i redukuje wczesniej.po zmianie jazdy np wjazdu do miasta, po paru min skrzynia sie dostosowuje i zmienia tryb. oczywiscie mowa tu o trybie automatycznym- nie mowie o sekwencji.bo tu mozemy sobie sami zmieniac podejzewam ze w Sorrie jest podobnie
![oczko](/emot/icon_wink.gif) |
| |
cyber_human | 22.02.2010 14:15:58 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #466724 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Mam już na koncie parę automatów: w Mondeo to był dramat... 5 biegów, ale powolne, często D-N-R szarpał, tip-tronik działał fatalnie. I tak poniżej i powyżej pewnej wartości komputer sam decydował co zrobi i był niewrażliwy na moje machanie dźwignią, czy przyciskanie na kierownicy... Najlepiej się spisywał w pełnym automacie i tak też nim śmigałem...
Co innego Omega. Stara, tradycyjna 4-biegowa skrzynia, z kick-down, trybami sport i snow, z wybieraniem biegów 3-2-1. Na początku bardzo dla mnie ospałą, ale gdy się jej nauczyłem... Otóż ręcznie ja zrzucałem na 3-kę, najczęściej jednak 2-kę i 1-kę. Na dwójce ciągnęła do 120 km/h! Ale często też, chcąc wejść w zakręt z driftem (nauczony manualem), zrzucałem ja na 2-kę, na chwilę lekko się przyblokowywały tylne koła i... drift jak się patrzy... Co ciekawe, komputer nad tym czuwał, tzn, nawet jak zrzuciłem do 1-ki, a prędkość była zbyt duża, to redukował do odpowiedniego biegu, czyli zabezpieczenie przed cyberem...
Bardzo miło wspominam tę skrzynię... W Sorento nie będę uprawiał takich ekstremów, bo próba driftu może się zakończyć odpinaniem klamek o asfalt... |
| |
Electra | 08.02.2025 09:11:51 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|