| |
danielp83 | 10.12.2012 15:48:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1068881 Od: 2012-12-10
| Witam, Potrzebuję schemat zasilania rozrusznika. Przez cały czas jest napięcie na rozrusznik. W nocy auto samo próbowało odpalić. Rozrusznik mam do wymiany, spalił się wirnik. Przekaźnik rozrusznika jest załączony cały czas. Odpiąłem kostkę stacyjki nic nie pomogło. Podejrzewam zwarcie w instalacji. danielp83 |
| |
Electra | 08.02.2025 11:11:12 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
jacek7331 | 10.12.2012 16:11:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1068898 Od: 2012-10-16
| poszukaj w google jest tego troche może nawet tutaj www.kia-hotline.com tak poza tym to forum jest w stanie likwidacji pozdrawiam Jacek |
| |
kaczabb | 10.12.2012 16:44:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #1068935 Od: 2011-8-2
| siema , a probowales zobaczycna przekazniki ??? moze ktorys sie zacial - mi sie zacinal od klimy , zanim wymienilem to czasem trzeba bylo postukac... |
| |
danielp83 | 10.12.2012 17:28:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1068957 Od: 2012-12-10
| kaczabb pisze:
siema , a probowales zobaczycna przekazniki ??? moze ktorys sie zacial - mi sie zacinal od klimy , zanim wymienilem to czasem trzeba bylo postukac...
Przekaźnik jest ok, jak go wyjmuję i wkładam to załącza i rozłącza. Słychać jak "tyka" |
| |
brylantbk | 11.12.2012 10:35:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1069366 Od: 2012-8-27
| sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ, |
| |
danielp83 | 11.12.2012 10:47:50 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1069373 Od: 2012-12-10
| brylantbk pisze:
sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ,
Na 85 jest + cały czas. Na 86 jest masa też cały czas. Jak odłączę wtyczkę od skrzynki bezpieczników to masa z 86 znika. Więc podejrzewam kabelek, który podaje masę na przekaźnik. Może gdzieś zwiera do blachy. Pytanie czy ten kabelek idzie bezpośrednio do kostki stacyjki czy też do innego przekaźnika? |
| |
brylantbk | 11.12.2012 15:20:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1069554 Od: 2012-8-27
| danielp83 pisze: brylantbk pisze:
sprawdź elektrowłącznik może na nim jest zwarcie,ale z tego co piszesz to raczej przekaźnik, więc zamień przekaźnik na inny, ale wcześniej sprawdź zasilanie i sterowanie przekaźnika (+30,- masa, 85 i 86 (-&+)sterowanie przekaźnika) rozrusznik to chyba najprostszy układ,
Na 85 jest + cały czas. Na 86 jest masa też cały czas. Jak odłączę wtyczkę od skrzynki bezpieczników to masa z 86 znika. Więc podejrzewam kabelek, który podaje masę na przekaźnik. Może gdzieś zwiera do blachy. Pytanie czy ten kabelek idzie bezpośrednio do kostki stacyjki czy też do innego przekaźnika?
troszkę zamieszałem z tym opisem, ale generalnie jeśli dobrze sprawdzałeś to masz problem ze sterowaniem. ja bym tak to sprawdzał: jeżeli to zwykły przekaźnik to nie ma problemu, a jeśli to przekaźnik daewoo/kia taki, który można odwrotnie włożyć to najpierw trzeba ustalić pozycje przekaźnika: 1)zdjąć konektor z rozrusznika i sprawdzić gdzie jest 87 na przekaźniku 2)ustalić gdzie jest +30 (na wyłączonym kluczyku lub/i wypiętej kostce stacyjki-ustalić stały (+)zasilanie na przekaźniku) 3)a potem sterowanie: czyli powinna być stała masa (-) i (+)tylko w pozycji start, albo odwrotnie jeśli sterowane jest(-)z komputera 3')jeśli jest jednocześnie (+ i -) na 85 i 86 sterowaniu to trzeba ustalić czym jest sterowany przekaźnik (najprostsza metoda odłączyć ECU i sprawdzić czy będzie kręcił jeśli nie to masz problem ze sterownikiem, jeśli nadal będzie kręcił a przekonany jesteś że sterowanie jest z ecu to masz problem z instalacją 3'')gdyby sterowanie byłoby (+)to przetarty przewód zrobiłby zwarcie do masy i paliłby bezpiecznik, zwarcie sterowania + do + to raczej rzadkość pozdrawiam i powodzenia
|
| |
danielp83 | 12.12.2012 17:02:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1070426 Od: 2012-12-10
| Usterka zdiagnozowana i usunięta. W skrzynce bezpieczników w kabinie przy nodze kierowcy wilgoć spowodowała, że na bezpieczniku był cały czas +. Kąpiel w odrdzewiaczu i suszenie pomogło.
|
| |
Electra | 08.02.2025 11:11:12 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|