| |
Adimo | 24.12.2009 09:38:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #394513 Od: 2009-8-26
| Moje marzenie to Hammer, zawsze chciałem go mieć, ale im więcej go jest na ulicach tym mniej już go chcę, w grudziądzu jest 5-lub 6 hammer-ów, a sorento 3 sztuki, jak kupowałem Scorpio to były 2 sztuki. _________________
|
| |
Electra | 08.02.2025 10:01:10 |
|
|
| |
Admin | 25.12.2009 07:43:14 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #395049 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 |
Gwarancja : 7 lat / 150 000 km gwarancji na cały samochód . W okresie pierwszych 3 lat użytkowania cały samochód objęty jest gwarancją i nie obowiązuje limit przebiegu km . |
| |
Admin | 25.12.2009 07:53:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #395050 Od: 2009-2-1
|
|
| |
Lee | 25.12.2009 09:47:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395054 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Co do nowych samochodów.
Pretekstem do powstania raportu były rekordowe upusty na zeszłoroczne auta, jakie zaserwowali nam ostatnio sprzedawcy. Czy tani w zakupie samochód w końcowym rozliczeniu może się okazać bardzo drogi? Wybraliśmy najpopularniejsze w Polsce auta (kluczem doboru była wielkość sprzedaży w 2008 roku), podzieliliśmy je na 9 segmentów i dzięki wyliczeniom firmy EurotaxGlass’s Polska wyłoniliśmy modele, które w obrębie danego segmentu tracą najmniej i najwięcej.
Każdy samochód, który znalazł się w rankingu, to tzw. wersja podstawowa na polskim rynku, czyli najtańszy przedstawiciel modelu. Z tego powodu w niektórych przypadkach pojazdy z silnikami benzynowymi porównywane są z dieslami. Na dole każdej tabeli znalazła się informacja dotycząca średniego rocznego przebiegu, który był brany pod uwagę przy wyliczeniu.
Przed lekturą warto przypomnieć sobie podstawowe dla tematu pojęcia. „Wartość rezydualna to wartość, za jaką samochód uda się sprzedać po upływie założonego czasu eksploatacji – mówi Eliza Kamińska z firmy EurotaxGlass’s Polska zajmującej się szacowaniem utraty wartości aut. – Wartość rezydualna zależy od kilku czynników. Podstawowy z nich to cena nowego samochodu w stosunku do cen bezpośredniej konkurencji na rynku. Im droższe auto nowe, tym zazwyczaj niższa procentowa wartość rezydualna po założonym okresie eksploatacji”. Dobrym przykładem jest segment E – pomijając przypadek Skody Superb (dlaczego znalazła się w tym właśnie segmencie, wyjaśniamy w tabeli) – średnia wartość rezydualna po trzech latach dla tych pojazdów nie przekracza 50 proc. Podobny wynik charakteryzuje duże vany – kupując takie auto, trzeba być tego świadomym. „Kolejny czynnik wpływający na przyszłą wartość rezydualną auta to ceny, jakie osiągał dany model na rynku w przeszłości. Ważne jest też, kiedy producent przewiduje istotne zmiany w modelu – modyfikacje techniczne lub face liftingi rzutujące na cenę auta tej marki” – mówi Eliza Kamińska. Między innymi dlatego właśnie w segmencie B Volkswagen Polo znalazł się dopiero w połowie zestawienia (w tym roku planowana jest premiera następcy), a większy Opel Vectra zajął ostatnie miejsce w swojej klasie – tu przyczyną dużej utraty wartości było pojawienie się znacznie nowocześniejszej Insignii.
Znaczący wpływ na utratę wartości ma wyposażenie samochodu. „Im bogatszy pakiet wyposażenia ponadstandardowego, tym większa utrata wartości samochodu. Pakiet wyposażenia ponadstandardowego traci swoją wartość znacznie szybciej niż cały samochód” – dodaje nasza ekspert z EurotaxGlass’s. Czy zatem nie warto dokupywać dodatkowego wyposażenia? Niekoniecznie. Pamiętajmy, że na atrakcyjność oferty auta używanego wpływają bardzo wyraźnie dodatkowe elementy opcjonalne – cena może okazać się niewiele większa, ale znalezienie klienta na samochód będzie dużo łatwiejsze, co przy dzisiejszym stanie rynku „używek” nie jest bez znaczenia.
Oczywistym czynnikiem wpływającym na wartość rezydualną pojazdu jest jego przebieg. „Oczywiście im większy, tym większa utrata wartości” – mówi Eliza Kamińska. Nowe auta, które trafiają do firmowych flot, po zakończeniu „służby” są znacznie tańsze niż ich odpowiednicy pochodzący od osób prywatnych. Powodem jest m.in. większy przebieg. Modele, które często używane są we flotach, tracą więcej na wartości z jeszcze jednego powodu – na rynek wtórny regularnie trafiają tańsze, bardziej wyeksploatowane egzemplarze, których ceny rzutują później na średnią wartość notowań danego modelu.
I na koniec bardzo ważne spostrzeżenie Eurotaksu – wszystkie nowe pojazdy najwięcej na wartości tracą w pierwszym roku użytkowania. W następnych dwóch latach spadek wartości stopniowo wyhamowuje i stabilizuje się na poziomie kilkunastu procent rocznie. Później o wartości auta decyduje przede wszystkim jego stan techniczny.
Opinia eksperta Duży wpływ na obniżenie wartości rezydualnej pojazdów mają wszelkiego rodzaju promocje oferowane przez dilerów, szczególnie popularne w ostatnich latach. Stała i wysoka promocja na dany model może w skrajnych przypadkach doprowadzić do dużej utraty wartości (liczonej od ceny cennikowej przed upustem dilera), szczególnie w ciągu pierwszego roku eksploatacji pojazdu. Z kolei niewielkie, krótkoterminowe promocje nie rzutują na zachowanie wartości rezydualnej danego modelu na rynku.
Komentarz Nie lubisz zbyt długo jeździć jednym autem, a diler kusi Cię dużym rabatem na nowe „cacko”? Sprawdź, czy przypadkiem nie szykuje pułapki na Ciebie! Jeśli promocja trwa już jakiś czas, a upust jest znaczący, to za 3 lata może się okazać, że utrata wartości Twojego nowego samochodu będzie znacznie większa niż średnia w klasie i jedyne, co ci pozostanie, to zaprzyjaźnić się z nim na dłużej.
Nasz raport potwierdza negatywne oceny promocji niektórych firm sprzed 2 tygodni („AŚ” nr 4/09) – im wyższy, długotrwały rabat, tym później większa utrata wartości. Ale promocje to niejedyne pułapki, jakie czekają na nas przy wyborze samochodu. Jeśli upatrzony przez ciebie model trafia często do firmowych flot, możesz być pewien, że w stosunku do aut, które nie są tam popularne, będzie on tracił więcej na wartości.
O niedoskonałości naszego rynku motoryzacyjnego świadczy także fakt, że przy porównaniu identycznego okresu eksploatacji samochody w Polsce tracą na wartości więcej niż np. w Niemczech.
W najpopularniejszych klasach różnica sięga ok. 10 proc. Dlaczego? Wystawione u nas do sprzedaży auta są generalnie w gorszym stanie technicznym niż pojazdy używane oferowane w Niemczech. Mamy gorsze drogi, auta szybciej się niszczą, mniej pieniędzy przeznaczamy na ich serwisowanie.
17 listopada ruszył serwis
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
To internetowy kalkulator pozwalający oszacować koszty użytkowania pojazdu. Na pierwszym, najprostszym poziomie kalkulacji uwzględniane są jedynie: średnie spalanie, miesięczny przebieg i cena litra paliwa. Wyższe poziomy uwzględniają opłaty stałe (ubezpieczenia, obowiązkowe przeglądy), koszty serwisu i wreszcie utratę wartości pojazdu.
Obliczenia mogą być przeprowadzone w skali roku, miesiąca, a także na 100 przejechanych kilometrów.
Równolegle mogą zostać porównane trzy auta, zatem www.kosztysamochodu.pl są ciekawym narzędziem dla osób rozpatrujących różne warianty zakupu samochodu.
Ciekawym dodatkiem jest moduł struktury kosztów. Łatwo się przekonać, że dla aut tanich dominującym kosztem ich użytkowania jest paliwo. Dla właścicieli aut luksusowych kosztujących grubo ponad 100 tys. zł paliwo czy serwis to zaledwie margines. Dla nich największym kosztem jest utrata wartości pojazdu przy odsprzedaży.
Zródło -
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Adimo | 25.12.2009 10:12:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #395058 Od: 2009-8-26
| Wielkie dzięki za obszerny artykuł. _________________
|
| |
Admin | 25.12.2009 10:26:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #395064 Od: 2009-2-1
| Według tego wyliczenia to Adimo ma rację myśląc o 3 letnim aucie , które można kupić za 50 % wartości nowego full wyposażonego. |
| |
Lee | 25.12.2009 10:30:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395067 Od: 2009-5-31
| Tak jak i Admin przyznam,że Adimo dobrze główkuje...zresztą cyfry nie kłamią |
| |
Adimo | 25.12.2009 10:40:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #395074 Od: 2009-8-26
| Myślę że jak najbardziej jest to możliwe, jeszcze będzie lepsza cena jak auto nie będzie się sprzedawać, jak Kia nie osiągnie zamierzonej sprzedaży, niestety jak przerwie produkcje po 3 latach, to po 5-ci auto będzie droższe, ale w roku przerwania produkcji cena spadnie na łeb na szyję. _________________
|
| |
betina_t | 25.12.2009 11:01:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #395086 Od: 2009-8-10
| Lee- Ty też dobrze główkowałeś, bo kupiłeś 3 letnie |
| |
Adimo | 25.12.2009 11:24:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #395099 Od: 2009-8-26
| Poczekajmy, zobaczmy jak to auto będzie się sprawować, przecież to całkiem inne auto od tych co mamy, nazwa tylko została ta sama. _________________
|
| |
betina_t | 25.12.2009 12:30:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #395126 Od: 2009-8-10
Ilość edycji wpisu: 1 | A czy wiecie co oznacza to "R" na końcu Sorento? Na zdjęciach zazwyczaj tak podpisują SORENTOR
|
| |
Electra | 08.02.2025 10:01:10 |
|
|
| |
Adimo | 25.12.2009 12:43:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #395134 Od: 2009-8-26
| Nie zastanawiałem się nad tym, myślę że oznaczenie nowego modelu. _________________
|
| |
Admin | 25.12.2009 12:47:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #395136 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1
Ilość edycji Admina: 2 | Opis : This amazing new R series diesel engine ‘R’ series include an advanced engine management control unit and electrically controlled variable geometry turbocharger
Seria silników o oznaczeniu " R " montowana w samochodach koncernu HYUNDAI
|
| |
Lee | 25.12.2009 13:06:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395163 Od: 2009-5-31
| ‘ R ’ seria obejmuje zaawansowaną naprzód jednostkę silnika dotyczącą zarządzania,kontrolującą i zmienną turbosprężarkę z elektrycznie kontrolowaną geometrią |
| |
Lee | 25.12.2009 13:11:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395184 Od: 2009-5-31
| My,betina,my dobrze główkowaliśmyZakup Sori kosztował mnie...5 minut starchu,jak to mówią...Odbyło się to b.szybko,po jakimś czasie pomyślałem,że za szybko...czas jednak zredukował mi to myślenie,jak do teraz pozytywne |
| |
betina_t | 25.12.2009 13:28:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #395197 Od: 2009-8-10
Ilość edycji wpisu: 2 | Mnie kosztował podróż 480 km pociągiem i 480km z powrotem soręciną |
| |
Lee | 25.12.2009 20:36:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395407 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | Gdzieś Ty była tak dalekoGdzie,co,jak |
| |
betina_t | 25.12.2009 20:40:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #395410 Od: 2009-8-10
| Kraków-Białystok i z powrotem |
| |
Lee | 25.12.2009 20:42:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #395411 Od: 2009-5-31
| No tak...Białystok-kolebka aut z USA |
| |
betina_t | 25.12.2009 20:48:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #395413 Od: 2009-8-10
| W owym czasie nie było nic godnego uwagi benzynowego w moich okolicach ,a że kolor był dosyć nie spotykany jak na kijankę no to w pociąg i po około 6-7 godzinach już wracałam do Krakowa |
| |
Electra | 08.02.2025 10:01:10 |
|
|