| |
MixhaL | 31.01.2010 17:33:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Posty: 123 #433714 Od: 2009-10-18
| Witam Ostatnio zauważyłem ze wyjeżdzając samochodem cichutko popiskują mi hamulce przez kilka metrów, z ciekawości po dłuższej trasie dotknąłem tarcz i były gorące. Chodzi o tarcze tylne, przód sie nie grzeje. Myśle że zapiekły się cylinderki i nie odbijają gdyż kiedyś u ojca w samochodzie był podobny objaw i klocki były do wymiany po 5 tys km ! Dlatego też chciałbym uniknąc tego gdyz tarcze mam w bardzo dobrym jeszcze stanie. CZy mógłby ktoś opisać jak się dobrać do cylinderków co po kolei zrobić aby je rozruszać i przeczyścic? Z góry dziękuje _________________ Kia SORENTO 3.5 V6 LPG Powered Automat 2WD Wersja USA Full wypas |
| |
Electra | 01.11.2024 00:09:29 |
|
|
| |
27miras | 31.01.2010 20:21:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Lądek-Zdrój
Posty: 21 #434090 Od: 2009-10-26
| Witam. Podobny mam problem ale tarcze grzały mi się z przodu. Po przejechaniu 200 km mam do wymiany tarcze i klocki, ciekawe jest to że tylko jeden klocek z lewj strony wewnętrzny się starł aż do metalu uszkodzając tarcze Prawdopodobnie po wymianie płynu hamulcowego źle odpowietrzyłem hamulce. Tak myślę. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 3,5V6 GAZ AUTOMAT (Tiptronic) ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:SREBRNY |
| |
merkury76 | 31.01.2010 23:11:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #434549 Od: 2009-7-5
| A jak stam twoich klocków .Może sie tak dziac bo moga juz byc wytarte klocki i zle ustawiaja sie w zaciskach tym samym blokuja sie i tra o tarcze _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
MixhaL | 31.01.2010 23:31:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Posty: 123 #434556 Od: 2009-10-18
| Jeszcze nie wiem w jakim są stanie, jutro dopiero sprawdzę. Jeszcze jedno pytanko, jakiego oleju można dolać do podnośnika? Bo mi nie trzyma wogóle i od razu opada. _________________ Kia SORENTO 3.5 V6 LPG Powered Automat 2WD Wersja USA Full wypas |
| |
kopia2 | 01.02.2010 03:44:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Chełm
Posty: 262 #435257 Od: 2009-5-11
Ilość edycji wpisu: 1 | wlej hydrol 46,tylko pamietaj ażeby go odpowietrzyc!!!zanim wlejesz to wcisnij tloczek,a pozniej go wysuwaj wlewajac olej,jak wysunniesz do konca to odczekaj chwile aby powietrze poszlo do gory,uzupelnij stan,zakrec korek i po sprawie.A co do tarcz to sprawdz stan klockow jak napisal merkury,a jezeli sa ok to musisz rozebrac zaciski,dobrac sie do tloczkow,oczyscic je i przesmaruj specjalna pasta.Jak sie rozbiera to nie wiem bo nigdy tego nie robilem w tym aucie,ale napewno nie jest to skomlikowane,sciagasz najpierw klocki usuwajac zabezpieczenie,a nastepnie pewnie odkrecasz dwie dlugie sruby,gore i dol(tak jest w wiekszosci aut) _________________ Chwilowo zamiana na Volvo xc90 2.4 D5 wersja SUMMUM |
| |
merkury76 | 01.02.2010 11:44:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #435458 Od: 2009-7-5
| tak jak kopia pisze. _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Lee | 01.02.2010 12:30:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #435485 Od: 2009-5-31
| Mixhal...puść na priva pytanko do kolegi Bodexima...podpowie na pewno. Miałem taki objaw jak piszesz...tłoczki/cylinderki się zacięły i nie wracały...klocki miałem krótko-stanowczo za krótko bo parę miesięcy...grzały się nieludzko. Jest tam(tarcze,klocki,zaciski tłoczki,węże)parę rzeczy i każda może być sfiksowana |
| |
MixhaL | 01.02.2010 15:14:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Posty: 123 #435654 Od: 2009-10-18
| Macie jakis patent na zdjecie tej gumki na lewarku aby oleju dolac ? Próbuje zdjąc i mi się zaczyna rwać... _________________ Kia SORENTO 3.5 V6 LPG Powered Automat 2WD Wersja USA Full wypas |
| |
Lee | 01.02.2010 17:34:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #435788 Od: 2009-5-31
Ilość edycji wpisu: 1 | umieścić podnośnik w pionowej pozycji,przekręcić zawór do lewej strony,zepchnąć barana w pełni(góra tłoka),usunąć wtyczkę gumową ze zbiornika,dolać oleju hydraulicznego,ponownie instalować gumową wtyczkę...to z opisu na lewarku/podnośniku.
W okresie,gdy jest temp. ujemna może być mały problem...należy w temp.pokojowej zrobić w/w czynności,gdyż wiemy jak zachowuje się guma w takich temperaturach...Specjalnie poszedłem do Sori-stała przed garażem przez większość dnia...operacja zdjęcia tej zatyczki zajęła mi ok.25 sek. - palco-paznokciami Można podgrzać suszarka lub delikatnie opalarką i gumka mięknie...zrobiłem to bez wspomnianych przyrządów...z włożeniem jest większy chyba kłopot...ma grzybek większy od dziurki i troszkę się napociłem...ale jak to mówią włożyć i wyjać to rzecz męska...udało się |
| |
MixhaL | 04.02.2010 17:37:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Posty: 123 #440243 Od: 2009-10-18
| Prawdopodobnie trzyma mi ręczny. Jako ze to automat reczny nie byl ruszany i sie zastal. Z ciekawosci zaciagnalem go kiedys i chyba nie powrocil do pozycji 0. Bedac u mechanika polecil mi wlasnie sprobowac poruszac recznym wiec wszedlem pod samochod i zaczalem szarpac linke. Musze powiedziec ze w jednym kole pomoglo i to bardzo. Wczesniej nie dalo sie dotknac tak sie tarcza grzala, teraz jest tylko lekko ciepla natomiast druga nadal sie grzeje ale goraca nie jest, powiedzial bym raczej ze mocno ciepla. _________________ Kia SORENTO 3.5 V6 LPG Powered Automat 2WD Wersja USA Full wypas |
| |
MixhaL | 21.02.2010 17:24:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Posty: 123 #465410 Od: 2009-10-18
| Sprawa rozwiązana, przyczyną były zajeżdzone klocki hamulcowe. Po wymianie na nowe jak ręką odjął _________________ Kia SORENTO 3.5 V6 LPG Powered Automat 2WD Wersja USA Full wypas |
| |
Electra | 01.11.2024 00:09:29 |
|
|
| |
betina_t | 13.03.2010 21:09:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #492303 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|