NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NA KAŻDY TEMAT » ECO DRIVING

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Eco Driving

  
spider2you
12.07.2009 23:07:18
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #290587
Od: 2009-5-11


Ilość edycji Admina: 1
Panowie ponieżj link do ciekawego artykułu odnośnie Eco Drivingu!
Pweno każdy z nas zna kilka zasad oszczędnej jazdy, natomiast warto sobie te wiadomości odświerzyć i zacząć je wprowadzać w codzienne życie (jazdę).
Mi udało się przy dobrym pilnowaniu jazdy zejść w aucie mojej żonki Corsa 1,4 benzyna do 20% w dół ze zużyciem paliwa - jazda po samym mieście, więc może warto zaoszczędzić parę litrów i przełożyć je na inne litry - też oktanowe wesoływesoływesoły

Polecam wszystkim.



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra03.05.2024 10:37:32
poziom 5

oczka
  
Admin
12.07.2009 23:23:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #290600
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Stosowałem Eco Driving przez jakiś czas i bardzo się zdziwiłem , że dojeżdżając do świateł należy zdjąć nogę z pedału gazu , a nie przełączyć na luz i się toczyć .
Podobno po zdjęciu nogi komputer odcina dopływ paliwa , a po przełączeniu na luz pali ze 3 l /100km
  
spider2you
12.07.2009 23:32:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #290609
Od: 2009-5-11
Dokładnie tak jest - miałem kiedyś służbową Octavię z komputerem i jak jechałem na luzie to pokazywało 1,2 l/100km, a jak dojeżdżałem na biegu lub zjeżdżałem z góry to pokazywało 0,0 l/100km czyli wypalało to co było w cylindrach, a potem spalanie przy dłużym zjeździe było 0,5 l/100km.

Jeszcze gaszenie slinika na światłach lub postoju powyżej 30 sek - dużo daje.
  
Wollys
13.07.2009 22:18:26
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #291152
Od: 2009-6-24
Kurcze z całym szacunkiem panowie ale dla mnie zagazowanie samochodu to juz grzech...wiem wiem oszczedzac trzeba takie czasy kryzysu..wg mnie jednak nie mam co przesadzać bo niestety Kia Sorento to duzy i ciezki samochod swoje musi spalić w myśl zasady:
"Szkłem pośladków podetrzeć się nie da "wesoły
Ale artykuł ciekawy jak najbardziej zawsze cos tam w glowie zostanie z pozytecznych informacji.
  
spider2you
21.07.2009 10:41:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #294044
Od: 2009-5-11
Panowie, jednak się opłaca stosować metody EKO DRIVING - ostatnio moja kochana żoneczka zaczęła tak jeździć i zaoszczędziła 15% paliwa na jeździe po samym mieście - więc chyba warto???
  
Wollys
07.08.2009 15:31:22
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #300741
Od: 2009-6-24
No to ładnie moja jak jezdzi to 15% ale w góre wesoły
  
gieras
12.11.2009 21:16:37
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok

Posty: 40 #363319
Od: 2009-8-26
Większość z nas umie korzystać w sposób ekonomiczny z samochodów z manualną skrzynią biegów a co z jazdą AUTOMATEM ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ?
_________________
SORENTO 2.5 CRDI
Automat
Rok produkcji 2006
Grafit metalik
  
Adimo
12.11.2009 21:23:47
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #363324
Od: 2009-8-26
Na automacie jak najbardziej to samo tylko w mniejszym stopniu, dlatego że skrzynia sama redukuje prędkości, a co za tym idzie i biegi, ale można tylko nie będzie taka oszczędność jak na manualu.
_________________


  
gieras
13.11.2009 08:49:07
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok

Posty: 40 #363548
Od: 2009-8-26
Tak jednak problem w tym że nie można hamować silnikiem ponieważ automat po zdjęciu nogi z gazu "wrzuca na luz". Rozwiązaniem może być korzystanie z tiptronic-a ale wtedy po co automat?
_________________
SORENTO 2.5 CRDI
Automat
Rok produkcji 2006
Grafit metalik
  
edmondo
15.11.2009 15:47:09
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #365425
Od: 2009-9-22
Eco-driving i silniki turbo-diesla to nie jest najlepsze połączenie.
Konkretnie mam na myśli jazdę na niskich obrotach-szybką zmianę biegów na wyższe.

Turbinka w Kii (jak i w moim Audi) ma w turbinie łopatki kierownicy (po szczegóły zapraszam do googla).
Jazda na niskich obrotach powoduje, że spaliny przechodzą powoli przez turbinkę, czyli duża ilość sadzy pozostaje w tej właśnie turbince. Im więcej sadzy, tym mniej miejsca dla tych łopatek (w uproszczeniu). Po pewnym czasie (to nie będzie pewnie 5 tyś, a raczej 50 tyś km) łopatki te przestają pracować, bo są zasyfione.
Objawia się to brakiem mocy w wyższym zakresie obrotów i wolniejszym jej rozwijaniem.
Skutkiem tego jest konieczność demontażu turbiny i jej dokładne wyczyszczenie lub nawet wymiana/regeneracja.
Taka awaria czeka każdego turbodiesla (sadza zawsze się osadza), ale eco-driving napewno to przyśpieszy.

Oczywiście, nikt nie twierdzi, że non-stop trzeba jeździć na wyższych obrotach, ale czasami turbinka musi w pi... dostać pan zielony

Dodam tylko, że powyższe sprawdziłem na sobie. Jakiś rok temu postanowiłem popróbować ten eco-driving. Przez jakieś 3 miesiące jeździłem dość spokojnie. Spalanie trochę spadło (nie pamiętam o ile).
Niestety po 3 miesiącach samochód w pewnym momencie stracił moc. Rozpędzał się wolniej, a powyżej 3 tyś. obrotów nie chciał jechać wogóle. Po podpięciu kompa wyskoczył błąd - tzw. notlauf, czyli zapieczone/zabrudzone kierownice w turbo.

Na szczęście obeszło się bez wydatków - widocznie nie zasyfiłem turbiny całkowicie.
3 dni wkręcania na obroty i butowania (w ramach rozsądku) wystarczyło - turbina oczyszciła się sama i od roku problemu nie ma.
Widocznie miałem trochę farta, szczęścia, bo u wielu kolegów to się kończyło wyciąganiem turbiny.

_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
Lee
18.11.2009 17:31:55
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #368226
Od: 2009-5-31
Miałem dziś taki lajtowy dzień...szczególnie drogę z i do pracy.Rankiem zatankowałem gaz i ...ruszyłem.
Przejechałem - 118 mil = 189,86 km
Zatankowałem do zbiornika za 40zł = 40zł/1,98l. = 20,20l.
Obliczenia:
20,20 LPG (skrót z ang. Liquified Petroleum Gas)
/
189,86 km
= 0,106
x 100
= 10,63l.na 100 km
lollollol
Normalnie zdziwiony jestem-w dobrym tego słowa znaczeniu.
1.Jazda momentami ponad 90 km/h,ale nie wiecej.Średnio 90km/h
2.Bez butowania na kazdym biegu-spokojne wkręcanie na obroty.
3.20% miasto,80% trasa.
4.Dwie osoby na pokładzie-bez innego obciążenia.
5.Zdemontowany bagażnik dachowy.
6.Pół zbiornika benzyny
7.Inne dotyczące eco-drivingu.
Zbiornik gazu był totalnie pusty w momencie tankowania.Skrzynia manualna.
Normalne spalanie jest w ok.14-15l.gazu.Czasami większe,a czasami mniejsze.
Być zadowolony...bardzolollollol
Przlicznik mil na podst. -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra03.05.2024 10:37:32
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NA KAŻDY TEMAT » ECO DRIVING

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny