| |
Admin | 14.11.2009 16:25:37 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #364805 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 2
Ilość edycji Admina: 1 | Przepisy dotyczące rurek z przodu auta. Czy jest potrzebna homologacja? Jak z przepisami w tej sprawie?
|
| |
Electra | 27.04.2024 13:46:46 |
|
|
| |
marcelo8 | 14.11.2009 16:48:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #364838 Od: 2009-2-22
Ilość edycji wpisu: 1 | ja mam naklejke z hologramem na przednim kangurze i to tyle. wydaje mi się ze producent musi miec stosowne pozwolenia, badania itd. |
| |
Adimo | 14.11.2009 16:51:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #364845 Od: 2009-8-26
Ilość edycji wpisu: 1 | Dobry temat, ja właśnie nic nie mam, postarajmy się to wyjaśnić, i jak temu zaradzić. Orurownie mam z tej firmy
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________
|
| |
spider2you | 14.11.2009 17:13:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #364860 Od: 2009-5-11
Ilość edycji Admina: 2 | Panowie drodzy temat rurek przerabiam ze względu na sklep i moją ofertę sprzedaży. Po kolei więc: 1. Homologację na rurki trzeba mieć w autach zarejestrowanych po raz pierwszy w UE po 20 października 2007 - czyli starsze auta nie muszą mieć homologacji na rurki (kto chce mogę podesłać zarówno rozporządzenie Ministra Transportu oraz dyrektywę UE w tej sprawie) 2. Marcelo8 ma rury z homologacją, gdyż miał dzwona i kazał sobie dać nowe, więc ubezpieczyciel nie ryzykował i wsadził z homologacją. 3. Adimo - Solaris nie ma homologacji na rury, więc jak się ma nowe auto, to tam raczej nie powinno się kupować. 4. Homologacja jest bardzo droga i dlatego większość polskich firm nie stać na to - ma ją 2 firmy, ale też tylko na kilka modeli - na Sorento nie ma. 5. Homologację mają rurki z Niemiec i Włoch - oczywiście mam je w ofercie w swojej firmie. 6. Posiadanie homologacji obowiązuje TYLKO na przednie rurki - nie ma obowiązku posiadania homologacji na boki i tył.
W razie jakichkolwiek zapytań - czekam na maila.
|
| |
spider2you | 14.11.2009 18:39:32 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #364919 Od: 2009-5-11
| Tutaj 2 przydatne linki Rozporządzenie Ministra transportu
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Dyrektywa UE
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
cyber_human | 11.02.2010 23:23:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #449619 Od: 2010-2-9
Ilość edycji Admina: 1 | Ponieważ jestem nowy, odgrzewam temat.
Co do sedna: co oznacza homologacja? Dodatkowe "elementy techniczne" -> rury, które mają być bezpieczne, rozumiem, że muszą po prostu być słabsze, zamocowane tak, by ustąpiły człowiekowi? Czy tak? A jeśli tak, to ich funkcja pozostaje li tylko estetyczna? Proszę o słów kilka wyjaśnienia. |
| |
spider2you | 12.02.2010 09:06:59 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #449723 Od: 2009-5-11
| cyber - rury muszą ustąpić pod ciężarem człowieka - homologowane. W Polsce homologacja obowiązuje, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, dla aut zarejestrowanych po raz pierwszy w UE po 20 października 2007 roku. Przepis ten jednak jest martwy u nas w kraju, mimo wypowiedzi kolegów z branży rur, którzy tutaj na forum 4 posty napisali w tej sprawie. Otóż zadzwoniłem niedawno do Ministerstwa Transportu i poprosiłem o wskazanie mi właściwego urzędu, stacji, firmy, czy też warsztatu, gdzie mógłbym dokonać homologacji przedniego orurowania. Chciałem się dowiedzieć, jak nasze Państwo jest do tego przygotowane, wprowadzając przepisy 3 lata temu. Skoro muszę mieć badania techniczne, to są miejsca gdzie je mogę zrobić - przecież nie będę jeździł do Szwajcarii czy do Niemiec - TAK???
Nikt w Ministerstwie nie potrafił mi powiedzieć, gdzie mam to zrobić!!!!
Skoro Państwo wymaga takich dokumentów, to dlaczego ja, obywatel mam śmigać po Europie i szukać miejsc do homologacji????
Według mnie i nie tylko mnie, jest to bzdura na kółkach, bo wprowadzając przepis, i chcąc się do niego zastosować - nie można go wykonać.
|
| |
Piotr | 12.02.2010 10:02:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 189 #449774 Od: 2009-12-29
| Jak wiele przepisów w naszym kraju i ten jest nie dopracowany. Według mnie to że nie ma gdzie wykonać homologacji rur nie zwalnia nas z obowiązku jej posiadania. Wiem, że to bzdura ale w razie wypadku sąd będzie w ten sposób to interpretował. Wówczas może zrodzić się pytanie czy obrażenia poszkodowanego mogły być mniejsze gdyby samochód nie był poddany przeróbkom ? Gdybym był poszkodowanym na pewno bym się tego mocno przyczepił i nie bardzo by mnie interesowało gdzie powinna być wykonana homologacja.
Może Admin nam opisze czy aspekt ten był brany pod uwagę w przypadku który był opisywany na początku tego wątku ?? |
| |
maska | 12.02.2010 10:55:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #449829 Od: 2009-9-10
| Cosik mi nie pasuje zdanie, że mają ustąpić pod ciężarem człowieka chyba raczej mają nie wprowadzać dodatkowych uszkodzeń ciała Nawet kartonowe pudło z przodu może zabić, jeśli człowiek zostanie uderzony rogiem kartonu z prędkością około 50km/h w centrum brzucha homologacja jako dokument jest niezbędna do wpisania rur w czerwoną książeczkę, oraz dla uzyskania pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Jednak dotyczy to tylko samochodów zarejestrowanych po 20.10.2007 _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Piotr | 12.02.2010 11:03:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 189 #449836 Od: 2009-12-29
Ilość edycji wpisu: 2 | Czyli do starszych / zarejestrowanych przed wejściem przepisu/ samochodów mogę zamocować sobie szynę tramwajową i nic nikomu do tego to dopiero jest bez sensu |
| |
maska | 12.02.2010 11:09:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #449845 Od: 2009-9-10
| dokładnie całkowity bezsęs jednak szyny bym nie montował, bo i waży dużo i zawsze znajdzie się ktoś kto będzie udowadniał, że to nie rura Ale UE już takie jest, same przepisy regulujące wiele spraw, nie zawsze do końca przemyślane, np. procedura mycia rąk ciekawi mnie czy sprawdzają, jak to wygląda w praktyce _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Electra | 27.04.2024 13:46:46 |
|
|
| |
spider2you | 12.02.2010 11:25:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #449866 Od: 2009-5-11
| Nasz kolega nienadaniec miał na aucie rurki bez EC i uszkodził Poldka, a Policja nie pytała oto czy rurki są homologowane czy nie, więc sami widzicie. Za granicą natomiast słyszałem, że Policja upodobała sobie jazdę wokoło stoków narciarskich i akcje w stylu "ŁAP POLAKA Z RURAMI BEZ HOMOLOGACJI", więc mają tam ludziska sraczkę delikatną i płacą duże eurasów kar - nie chcą się spierać z tamtejszą władzą, choć znając dokładnie prawo - można jak najbardziej. W końcu jesteśmy członkami UE i jakieś prawa nam się należą.
Nie zgodzę się z Piotrem, że jak jest przepis, to należy się stosować - jak kazali wkładać kratki, to były i są stacje diagnostyczne, które potwierdzają, że włożona krata to nie pic na wodę , lecz faktycznie jest zamontowana na stałe. A dlaczego tak nie jest z rurami??? |
| |
Piotr | 12.02.2010 11:35:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 189 #449879 Od: 2009-12-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Maska - a czy w przepisach jest powiedziane że orurowanie ma być z rury o przekroju okrągłym, owalnym czy kwadratowym? według mnie szyna wyglądałaby ciekawiej
Sam jeżdżę "ciężarówką" bez kratki - ale od tego nie zależy czyjeś bezpieczeństwo na drodze. Choć pewnie gdybym przewożąc towar z tyłu przyhamował gwałtownie i został uderzony tym towarem to panowie w mundurkach udowodniliby mi że krata jest dla mojego bezpieczeństwa. Podsumowując jak widać wybór zależy do każdego właściciela. Ja nie homologowanych nie założę |
| |
spider2you | 12.02.2010 11:51:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #449897 Od: 2009-5-11
| Homologacja jest potrzeba TYLKO na rury przednie wystające poza obrys auta - czyli najbardziej popularne. Natomiast nie jest potrzebna na rury montowane pod zderzak tzw. CITYQUARD.
|