NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NA KAŻDY TEMAT » WYPADEK A BADANIA TECHNICZNE ORAZ RURKI Z PRZODU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Wypadek a badania techniczne oraz rurki z przodu

  
Admin
14.11.2009 16:25:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #364805
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 2

Ilość edycji Admina: 1
Przepisy dotyczące rurek z przodu auta.
Czy jest potrzebna homologacja?
Jak z przepisami w tej sprawie?


Obrazek
  
Electra27.04.2024 13:46:46
poziom 5

oczka
  
marcelo8
14.11.2009 16:48:53
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #364838
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 1
ja mam naklejke z hologramem na przednim kangurze i to tyle. wydaje mi się ze producent musi miec stosowne pozwolenia, badania itd.
  
Adimo
14.11.2009 16:51:41
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #364845
Od: 2009-8-26


Ilość edycji wpisu: 1
Dobry temat, ja właśnie nic nie mam, postarajmy się to wyjaśnić, i jak temu zaradzić.
Orurownie mam z tej firmy


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________


  
spider2you
14.11.2009 17:13:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #364860
Od: 2009-5-11


Ilość edycji Admina: 2
Panowie drodzy temat rurek przerabiam ze względu na sklep i moją ofertę sprzedaży.
Po kolei więc:
1. Homologację na rurki trzeba mieć w autach zarejestrowanych po raz pierwszy w UE po 20 października 2007 - czyli starsze auta nie muszą mieć homologacji na rurki (kto chce mogę podesłać zarówno rozporządzenie Ministra Transportu oraz dyrektywę UE w tej sprawie)
2. Marcelo8 ma rury z homologacją, gdyż miał dzwona i kazał sobie dać nowe, więc ubezpieczyciel nie ryzykował i wsadził z homologacją.
3. Adimo - Solaris nie ma homologacji na rury, więc jak się ma nowe auto, to tam raczej nie powinno się kupować.
4. Homologacja jest bardzo droga i dlatego większość polskich firm nie stać na to - ma ją 2 firmy, ale też tylko na kilka modeli - na Sorento nie ma.
5. Homologację mają rurki z Niemiec i Włoch - oczywiście mam je w ofercie w swojej firmie.
6. Posiadanie homologacji obowiązuje TYLKO na przednie rurki - nie ma obowiązku posiadania homologacji na boki i tył.

W razie jakichkolwiek zapytań - czekam na maila.

  
spider2you
14.11.2009 18:39:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #364919
Od: 2009-5-11
Tutaj 2 przydatne linki
Rozporządzenie Ministra transportu


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Dyrektywa UE


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
cyber_human
11.02.2010 23:23:33
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #449619
Od: 2010-2-9


Ilość edycji Admina: 1
Ponieważ jestem nowy, odgrzewam temat.

Co do sedna: co oznacza homologacja? Dodatkowe "elementy techniczne" -> rury, które mają być bezpieczne, rozumiem, że muszą po prostu być słabsze, zamocowane tak, by ustąpiły człowiekowi?
Czy tak?
A jeśli tak, to ich funkcja pozostaje li tylko estetyczna?
Proszę o słów kilka wyjaśnienia.
  
spider2you
12.02.2010 09:06:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #449723
Od: 2009-5-11
cyber - rury muszą ustąpić pod ciężarem człowieka - homologowane.
W Polsce homologacja obowiązuje, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, dla aut zarejestrowanych po raz pierwszy w UE po 20 października 2007 roku.
Przepis ten jednak jest martwy u nas w kraju, mimo wypowiedzi kolegów z branży rur, którzy tutaj na forum 4 posty napisali w tej sprawie.
Otóż zadzwoniłem niedawno do Ministerstwa Transportu i poprosiłem o wskazanie mi właściwego urzędu, stacji, firmy, czy też warsztatu, gdzie mógłbym dokonać homologacji przedniego orurowania.
Chciałem się dowiedzieć, jak nasze Państwo jest do tego przygotowane, wprowadzając przepisy 3 lata temu. Skoro muszę mieć badania techniczne, to są miejsca gdzie je mogę zrobić - przecież nie będę jeździł do Szwajcarii czy do Niemiec - TAK???

Nikt w Ministerstwie nie potrafił mi powiedzieć, gdzie mam to zrobić!!!!

Skoro Państwo wymaga takich dokumentów, to dlaczego ja, obywatel mam śmigać po Europie i szukać miejsc do homologacji????

Według mnie i nie tylko mnie, jest to bzdura na kółkach, bo wprowadzając przepis, i chcąc się do niego zastosować - nie można go wykonać.

  
Piotr
12.02.2010 10:02:00
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Posty: 189 #449774
Od: 2009-12-29
Jak wiele przepisów w naszym kraju i ten jest nie dopracowany.
Według mnie to że nie ma gdzie wykonać homologacji rur nie zwalnia nas z obowiązku jej posiadania. Wiem, że to bzdura ale w razie wypadku sąd będzie w ten sposób to interpretował.smutny
Wówczas może zrodzić się pytanie czy obrażenia poszkodowanego mogły być mniejsze gdyby samochód nie był poddany przeróbkom ? Gdybym był poszkodowanym na pewno bym się tego mocno przyczepił i nie bardzo by mnie interesowało gdzie powinna być wykonana homologacja.

Może Admin nam opisze czy aspekt ten był brany pod uwagę w przypadku który był opisywany na początku tego wątku ??
  
maska
12.02.2010 10:55:07
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #449829
Od: 2009-9-10
Cosik mi nie pasuje zdanie, że mają ustąpić pod ciężarem człowieka wesoły chyba raczej mają nie wprowadzać dodatkowych uszkodzeń ciała wesoły Nawet kartonowe pudło z przodu może zabić, jeśli człowiek zostanie uderzony rogiem kartonu z prędkością około 50km/h smutny w centrum brzucha smutny homologacja jako dokument jest niezbędna do wpisania rur w czerwoną książeczkę, oraz dla uzyskania pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Jednak dotyczy to tylko samochodów zarejestrowanych po 20.10.2007 wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Piotr
12.02.2010 11:03:05
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Posty: 189 #449836
Od: 2009-12-29


Ilość edycji wpisu: 2
Czyli do starszych / zarejestrowanych przed wejściem przepisu/ samochodów mogę zamocować sobie szynę tramwajową i nic nikomu do tego pytajnikpytajnikpytajnik
to dopiero jest bez sensu
  
maska
12.02.2010 11:09:00
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #449845
Od: 2009-9-10
dokładnie smutny całkowity bezsęs smutny jednak szyny bym nie montował, bo i waży dużo i zawsze znajdzie się ktoś kto będzie udowadniał, że to nie rura wesoły
Ale UE już takie jest, same przepisy regulujące wiele spraw, nie zawsze do końca przemyślane, np. procedura mycia rąk wesoły ciekawi mnie czy sprawdzają, jak to wygląda w praktyce wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Electra27.04.2024 13:46:46
poziom 5

oczka
  
spider2you
12.02.2010 11:25:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #449866
Od: 2009-5-11
Nasz kolega nienadaniec miał na aucie rurki bez EC i uszkodził Poldka, a Policja nie pytała oto czy rurki są homologowane czy nie, więc sami widzicie.
Za granicą natomiast słyszałem, że Policja upodobała sobie jazdę wokoło stoków narciarskich i akcje w stylu "ŁAP POLAKA Z RURAMI BEZ HOMOLOGACJI", więc mają tam ludziska sraczkę delikatną i płacą duże eurasów kar - nie chcą się spierać z tamtejszą władzą, choć znając dokładnie prawo - można jak najbardziej. W końcu jesteśmy członkami UE i jakieś prawa nam się należą.

Nie zgodzę się z Piotrem, że jak jest przepis, to należy się stosować - jak kazali wkładać kratki, to były i są stacje diagnostyczne, które potwierdzają, że włożona krata to nie pic na wodę , lecz faktycznie jest zamontowana na stałe. A dlaczego tak nie jest z rurami???
  
Piotr
12.02.2010 11:35:56
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Posty: 189 #449879
Od: 2009-12-29


Ilość edycji wpisu: 1
Maska - a czy w przepisach jest powiedziane że orurowanie ma być z rury o przekroju okrągłym, owalnym czy kwadratowym? według mnie szyna wyglądałaby ciekawiejaniołekaniołek



Sam jeżdżę "ciężarówką" bez kratki - ale od tego nie zależy czyjeś bezpieczeństwo na drodze.
Choć pewnie gdybym przewożąc towar z tyłu przyhamował gwałtownie i został uderzony tym towarem to panowie w mundurkach udowodniliby mi że krata jest dla mojego bezpieczeństwa.
Podsumowując jak widać wybór zależy do każdego właściciela. Ja nie homologowanych nie założę płacze
  
spider2you
12.02.2010 11:51:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #449897
Od: 2009-5-11
Homologacja jest potrzeba TYLKO na rury przednie wystające poza obrys auta - czyli najbardziej popularne.
Natomiast nie jest potrzebna na rury montowane pod zderzak tzw. CITYQUARD.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NA KAŻDY TEMAT » WYPADEK A BADANIA TECHNICZNE ORAZ RURKI Z PRZODU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny