| |
bartekf6 | 11.02.2010 17:15:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #449139 Od: 2010-2-11
Ilość edycji wpisu: 1 | witam wszystkich po wczorajszych nocnych eskapadach straciłem napęd na przednią oś .Mianowicie stało się to w ten sposób, że przy włączonym reduktorze na biegach polowych ( 2,5 d automat) wcisnąłem hamulec a następnie gaz i coś gruchnęło . Tył działa a przód niestety nie . Miał ktoś podobną sytuacje ?? |
| |
Electra | 14.02.2025 22:06:51 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
jacekzel | 11.02.2010 19:13:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8 #449264 Od: 2010-2-5
| Witam Kolego Nie miałem takiego przypadku, ale podejrzewam ,że urwałeś łańcuch przeniesienia napędu na przednią oś. To tylko przypuszczenie ,ale jak masz spory przebieg to możliwe. Koszt nowego to ok 1000 zł. Wiem bo właśnie wymieniam . pozdrawiam |
| |
bartekf6 | 11.02.2010 19:26:52 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #449286 Od: 2010-2-11
| dzięki kolego za info 1000 zł to z wymianą ?? zastanawiam się nad używanym reduktorem też ok 1000zł (ale nie wiadomo na co się trafi ) a przebieg to 140000 (autko z polskiego salonu ) |
| |
jacekzel | 11.02.2010 19:43:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8 #449318 Od: 2010-2-5
| 1000 kosztuje sam łańcuch . Jeżeli chodzi o reduktor , to po pierwsze faktycznie nie wiadomo na co się trafi , a po drugie muszą zgadzać się numery bo potem nawet jak się to zamontuje mogą robić się ekscesy . Ja na swoim przejechałem 280 000 i wymieniam właśnie łańcuch , bo się wyciągnął i przy dużym obciążeniu stukał o obudowę. człowiek który siedzi trochę w SORENTO mówi ,że bywały przypadki nawet po 100 000 awarii reduktorów. Ale oczywiście , tak jak wszystko przed zakupem łańcuch , ktoś powinien to zdiagnozować , bo mogą to być również inne rzeczy. |
| |
kukul | 11.02.2010 19:48:04 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34542)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #449322 Od: 2009-8-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Jeżeli przód ogólnie nie działa, to reduktor chyba nie bardzo. Jak wygląda sprawa z wałem? _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
bartekf6 | 11.02.2010 19:53:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #449330 Od: 2010-2-11
| objawy są takie,ze jak go podniosłem na lewarku uruchomiłem sinik włączyłem bieg z włączonym napędem 4x4 to wał przekazujący napęd na przód nie kręci sie ale jeśli przy zgaszonym włączę napęd na przód w pozycji "N"czyli na luzie to nie mogę go przekręcić . Jak w ogóle ten napęd działa ? |
| |
bartekf6 | 11.02.2010 20:00:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #449341 Od: 2010-2-11
| objawy są takie,ze jak go podniosłem na lewarku uruchomiłem sinik włączyłem bieg z włączonym napędem 4x4 to wał przekazujący napęd na przód nie kręci sie ale jeśli przy zgaszonym włączę napęd na przód w pozycji "N"czyli na luzie to nie mogę go przekręcić . Jak w ogóle ten napęd działa ? |
| |
jacekzel | 11.02.2010 20:09:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8 #449358 Od: 2010-2-5
| nie za bardzo wnikałem w budowę "reduktora " w moim Sorento, ale widziałem go rozłożonego i nie chcę się tu narazić nikomu ,ale wydaje mi się ,że ( przynajmniej w mojej wersji napędu ) jest to bardziej rozdzielacz napędu niż reduktor. W każdym razie urwanie łańcucha wg mnie faktycznie nie spowoduje zablokowanie możliwości obracania wału w pozycji N , chyba ,że mechanicznie jest zacięty np o obudowę. Przedni most można raczej wykluczyć . wał łatwo ocenić , bo jest na wierzchu . łańcuch jest zdecydowanie najsłabszym ogniwem w układzie przeniesienia napędu. Ale życie i mechanik pokaże co to było ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
jacekzel | 11.02.2010 20:21:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8 #449387 Od: 2010-2-5
| hm z drugiej strony to ,że nie możesz obrócić wałem w pozycji N świadczyłoby o poprawności działania układu przeniesienia napędu. Tak jest zbudowany . na hamowni nie da się sprawdzić hamulców na jednej osi , muszą być w ruchu dwie osie. A może to półoś przednia ? próbój obracać na lewarku kołem lewym i prawym a nie wałem. |
| |
bartekf6 | 11.02.2010 20:24:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #449397 Od: 2010-2-11
| dzięki wszystkim, w środę będę w serwisie więc sprawa się rozwiąże |
| |
jacekzel | 11.02.2010 20:31:46 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8 #449416 Od: 2010-2-5
| powiedz nam co to było .powodzenia |
| |
Electra | 14.02.2025 22:06:51 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
cyber_human | 11.02.2010 21:54:29 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #449507 Od: 2010-2-9
| Kurczę, jestem zaskoczony, że jest łańcuch. A myślałem, że się nieco znam... W motorze mam łańcuch, ale w czołgu? hmm... tak ma każdy 4x4, czy tylko niektóre? Jak to jest realizowane u innych? |
| |
betina_t | 14.03.2010 23:21:25 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #493858 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|