| |
marcelo8 | 22.02.2009 18:29:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #229586 Od: 2009-2-22
| jestem posiadaczem sorenciaka od 3 tygodni i nie wiem czy on ma turbo czy nie??\ silnik mój to 2,5 CRDI 140 KM z 2004 i tyle w zasadzie o nim wiem. Proszę o informację czy wszystkie sorento mają turbiny?? |
| |
Electra | 08.02.2025 03:32:31 |
|
|
| |
Admin | 22.02.2009 18:41:33 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #229595 Od: 2009-2-1
| Tak , wszystkie diesle mają turbo , sam silnik jest to nowoczesny system "common-rail" Zalety systemu
- lepsze spalanie paliwa - małe zużycie paliwa - mała emisja spalin - praca silnika jest bardziej miękka - mniejszy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania - łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika
Wady systemu
- układ wymaga wysokiej jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem - wysokie ceny części w razie awarii
Jak dla mnie jest trochę za nowoczesny , drogi i nie można lać opału |
| |
Wollys | 08.07.2009 11:39:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #288379 Od: 2009-6-24
| Ja dodał bym również że zaletą turbo jest iż można ją podgonic czytaj zchipować silnik i zmienic parametry pracy turbo = zwiekszyc moc samochodu. |
| |
BubRb | 22.09.2009 23:17:13 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: lubuskie
Posty: 142 #327298 Od: 2009-7-29
| Niech nikt nie próbuje chipować silnika... Wyłącznie zmiana charakterystyki silnika na siłowni... elektronicznie... Żadnych chipów, powerbox`ów.... itp... masakra dla kijanki... _________________ 2,5CRDi/2004/manual |
| |
spider2you | 22.09.2009 23:20:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #327303 Od: 2009-5-11
| Nasz kolega z Zakopca spod samiuśkich Tater - cook35, jest fanem chipowania. Robi to, jak mówił od ładnych paru lat w V-Tech Kraków i żadnych reklamacji - już sam się gubię |
| |
marcelo8 | 23.09.2009 07:32:27 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #327352 Od: 2009-2-22
| żadnych reklamacji? czyżby? weźmiemy cooka na zlocie pod ścianę i niech śpiewa...... |
| |
maska | 23.09.2009 07:52:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #327360 Od: 2009-9-10
| byle samiuśką prawdę i nie cieniutkim głosem mam paru znajomków którzy zmieniali charakterystyki, i jak narazie nie narzekają. Zgadzam się natomiast, ze zdaniem iż jedynie zmiana charakterystyki, żadnych powerbox itp _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
marcelo8 | 23.09.2009 09:33:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #327399 Od: 2009-2-22
| ja już power boxa z v-techu milaem i milych wspomnień po nim nie mam ( czytaj w temacie awarie). A propo do sprzedania używany moduł za dużego smirnowa. Hihihi. |
| |
maska | 23.09.2009 09:39:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #327400 Od: 2009-9-10
| czytałem Marcelo i raczej nie piszę się na zabawę tego typu ale jeśli zmiana charakterystyki nie wpływa negatywnie na sam silnik i jego zużycie to może w przyszłości się na taką zabawę zapiszę Jednak jakby nie patrzeć, większa moc jest czasami przydatna _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
edmondo | 23.09.2009 10:57:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #327420 Od: 2009-9-22
| Powerboxa i inne skrzynki dopinanane dodatkowo - w żadnym wypadku.
Chip (czyli korekta softu) jak najbardziej, ale tylko w sprawdzonym i porządnym zakładzie.
Program powininen być ułożony/zmieniony dla tego konkretnego przypadku, bo każdy silnik/samochód układa się różnie. GOTOWCOM mówcie stanowcze NIE Niestety, zdarza się nawet renomowanym zakładom, że układają program raz i wgrywają go potem do wszystkich takich modeli/silników. _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
Wollys | 06.10.2009 21:32:30 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #335259 Od: 2009-6-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Chipować = zmienic mapy silnika,dobranie do odpowiedniego zużycia samochodu optymalnego programu podnoszącego moment i co za tym idzie moc silnika oraz prace pompy turbo PowerBox = montaz uniwersalnego elektronicznego urzadzenia do podbijania mocy i momentu (shit wg mnie jak wszystko co uniwersalne) |
| |
Electra | 08.02.2025 03:32:31 |
|
|
| |
WAFEL | 16.10.2009 10:05:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 53 #342018 Od: 2009-10-15
| Ja kupiłem już swoją Kijankę po chipie... teoretycznie jeździ nieźle, poprzedni właściciel chwalił poprawę pracy i mocy silnika, a ja mam wątpliwości ..... Zastanawiam się czy może warto byłoby wybrać się do jakiegoś profesjonalisty (np. http://www.chiptuning.katowice.pl/index.html ) żeby sprawdzili mi parametry pracy silnika. Źle by było jakby się okazało, że chip był zrobiony przez jakiegoś frajera i zniszczył mi silnik _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi 170KM ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC ROK PRODUKCJI: 2005 OPCJA WYPOSAŻENIA: full KOLOR:Czarny metalik PRZEBIEG: 62000 km |
| |
Szkrabik | 16.10.2009 13:54:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #342208 Od: 2009-9-29
| Wiem może ktoś ja wygląda takie sprawdzenie na hamowni sorento ze stałym napędem ?? bo wiem że na normalnym przeglądzie rocznym większość stacji nie ma możliwości sprawdzić hamulcu przy stałym 4x4 na standardowych rolkach, jak w takiej hamowni to sprawdzają ?? może przód stoi na rolkach a tył podniesiony, może odwrotnie ??
WAFEL jak będziesz się wybierał daj znać pojdziemy razem _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
nienadaniec | 16.10.2009 14:07:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #342224 Od: 2009-7-22
| są hamownie, które radza sobie z napędem 4x4, może trzeba obdzwonić kilka koło sebie i już, ja w swojej pytałem i nie problemu nawet gadające urządzenie do pompowania kół mają, pierwszy raz coś takiego widziałem :-))
co do chipa,równiez byłbym ostrozny, sporo było art. na ten temat, można sobie zrobić krzywdę, zwłaszcza jeżeli często wykorzystuje się dodatkowe osiągi, sam kiedyś miałem tuning boxa, więc temat mnie interesował |
| |
nienadaniec | 16.10.2009 14:47:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #342258 Od: 2009-7-22
| co do Power boxów czy tuning boxów. One działaja tak samo jak chiptuning, tylko sa montowane przed kompem a nie w nim, tzn, chip to zmieniony program. Jedno i drugie działa podobnie, zmienia charakterystyke pracy silnika, więc jedno i drugie może zrobić krzywdę. Faktem jest że chipowanie jest do konkretnego przypadku, czytaj modelu, więc o tyle lepsze. |
| |
WAFEL | 16.10.2009 14:56:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 53 #342277 Od: 2009-10-15
| Samym chiptuningiem to ja się nie martwię. Wiem, że jest to bezpieczny sposób na podniesienie mocy i momentu obrotowego ale tylko pod jednym warunkiem : musi to być zrobione przez kogoś kto się na tym zna. W całym województwie znam może 2 firmy, którym bym zaufał, ale niestety tajemnicza osoba, która chipowała moje auto raczej nie pracowała w żadnej z nich Tak więc dylemat przed którym stoję to czy warto wydać te kilkaset zł na diagnostykę, żeby sprawdzić czy wgrany w CPU program nie jest jakimś partactwem ? _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi 170KM ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC ROK PRODUKCJI: 2005 OPCJA WYPOSAŻENIA: full KOLOR:Czarny metalik PRZEBIEG: 62000 km |
| |
edmondo | 16.10.2009 15:04:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #342289 Od: 2009-9-22
| W Warszawie mogę polecić sprawdzonego gościa do robienia programów + hamownia 4x4.
Nie wiem, czy grzebał już w Sorento, ale VW/Audi robi profesjonalnie (to taki nadworny tuner forum Audi A4 - na softy jeżdżą do niego pielgrzymki z całego kraju ).
Tutaj macie link do strony: http://mrmotors.pl/ - Witek się nazywa. _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
kukul | 16.10.2009 15:53:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #342353 Od: 2009-8-8
| Gadałem z gośćmi w KIA D.Górnicza, powiedzieli, że mają firmę, która mapuje, plus hamownia. Całość około 1500 zł. Jedno co wynikało z rozmowy to to, że robiąc coś takiego to trza się na tym naprawdę znać. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
sorento | 18.10.2009 16:25:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Posty: 42 #344115 Od: 2009-7-30
| Panowie z tym chipowniem jest tak jak z serduszkiem.Jeżeli będziemy dostarczali naszm serduszkom dopalacze to to raczej długo nie pociągniemy i skończy się eksploatacja silniczka przed czasem. Jeżeli chipy by były takie cool to producenci i dealerzy sami by na tym robili kasę.Silnik 170KM zmodifikowano nie po przez zastosowanie chipa,ale między innymi po przez turbosprężarkę o zmiennej kierownicy i nowym wtryskiwaczom.Podniesiono ciśnienie wrysku paliwa. Dalszą konsekwencją było zastosowanie nowej charakterystyki pracy silnika. Kolegom którzy pragną spokojnie eksploatować sorenciaki raczej odradzam majstrowanie przy silnikach włoskiej firmy VM. _________________ SORENTO 2,5CRDI EX,beżowy,04 |
| |
edmondo | 19.10.2009 00:18:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #344581 Od: 2009-9-22
| Kolego Sorento, trochę się mylisz.
Chipowanie jest oferowane przez dealerów (oczywiście nie wszystkich) we współpracy z profesjonalnymi firmamy (program możesz zrobić napewno w Mitsubishi i Skodzie-z doświadczenia).
Chip to nie jest żyłowanie silnika (przynajmniej chip do codziennego użytkowania), tylko wykorzystanie rezerw w nich drzemiących. A dlaczego rezerw? Każdy silnik ma rezerwy, ponieważ nie sposób jest zrobić programu dla każdego silnika z osobna i muszą wgrywać jakiś standard. A każdy silnik podczas eksploatacji układa się po swojemu - zależne jest to też od sposobu jazdy.
Mocniejszy program najbardziej nadwyrężyć może sprzęgło - a tylko wtedy, jeśli zbyt dużo momentu zostanie ustawione na niskich obrotach.
Dlatego bardzo ważne jest, aby program robić u sprawdzonego tunera, i musi być koniecznie robiony dla tego konkretnego egzemplarza (żadne gotowce).
Przed chipem najpierw hamowanie - wykres mocy i momemtu obrotowego dużo mówi o aktualnej kondycji silnika. Jeżeli są duże ubytki w stosunku do bazowej mocy, to wiadome jest, że najpierw trzeba znaleźć przyczynę ubytków, a dopiero potem robić program.
Zanim dalej ktoś będzie negował robienie chipa, to polecam najpierw obadanie tematu na forach o tej tematyce.
Z doświadczenia mogę powiedzieć tyle, że kolegi Skoda Superb o mocy 130 KM (1.9 TDI) po shamowaniu miała 145 KM bazowo (te silniki słyną z gratisów). Przy przebiegu 80 tyś. zrobiono program na 174 KM. Od tamtej pory samochód zrobił ponad 100 tyś. i ... zera jakichkolwiek objawów nadmiernego zużycia. Silnik, sprzęgło, dwumas są we wzorowej kondycji. Podobnych przykładów mógłbym jeszcze trochę przytoczyć. _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
Electra | 08.02.2025 03:32:31 |
|
|