NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » MANUALNA SKRZYNIA BIEGÓW

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

manualna skrzynia biegów

problem ze zmianą biegów
  
cybuch12
20.12.2009 11:34:31


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecin

Posty: 10 #391564
Od: 2009-9-12
Witam wszystkich klubowiczów,przepraszam że to dopiero mój pierwszy wpis ale nie miałem czasu i możliwości poklikać,,niestety praca ,,daleko od domu.
W sumie to mam mały problem i może ktoś miałby jakieś sugestie co to może być- tylko prosze nie piszcie o serwisie KIA,,szczecińskim ,,.
Mam problem ze zmianą biegów, co prawda jeżdżę dosyć mało moją kijanką ale żona jeździ i też się skarży.Kiedy zmieniam bieg z jedynki na 2 bieg nie chce wskoczyć, trzeba użyć siły ijak już ,,wchodzi to słychać taki głuchy zgrzyt.Najgorzej jest kiedy stoję na czerwonym świetle i zapala się zielone ,wciskam sprzęgło i nie moge za chiny wrzucić jedynki - oczywiście nie dzieje sie tak za każdym razem ale dość często.3,4 i 5 bez problemów tylko kłopoty z 1 i 2 i ze wstecznym. Byłem w 2 warsztatach i nie wiedzą co to może być a w żadnym nie chcą podjąć się rozkręcania czegokolwiek.Pozatym zamarzł mi płyn spryskiwaczy i antena ale to nic w porównaniu z biegami .Może ktoś miał już taki problem i może mi troszeczkę pomóc.pozdrawiam
  
Electra25.04.2024 02:40:20
poziom 5

oczka
  
Balboa
20.12.2009 12:14:21
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 278 #391620
Od: 2009-2-23
Ja mam bardzo podobny pr. ale tylko wtedy kiedy sam, jest zimny. Mam porównanie jak sam . zachowuje się w ciepłym garażu, i poza nim kiedy jest minusowa temp za dworze, w garażu jakby nigdy nic, jest normalnie ale jak sam. postoi i ochłodzi się (przy minusowej temp) poza nim to mam problemy z biegami a dokładniej 1,2. a pyt. dot anteny to tu

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

, a spryskiwaczy to nie mam pytań, ostatnio kupiłem płyn do sprys. do -22C i zamarzł mi przy -12C, wesoły wiec dodatkowo trzeba wlać 0,5L wódeczki wesoły
_________________
Kia Sorento 2004,
CRDI 170KM, Manual
KOLOR:Czarny tzw młotkowany
Przebieg: 100 tyś
  
cybuch12
20.12.2009 13:12:09


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecin

Posty: 10 #391700
Od: 2009-9-12
ok, ale ja mam problem z biegami nawet jak jest ciepło to znaczy już od września mi tak ciężko chodzą,a to z wódeczką jest nie złe tylko nie wiem czy wystarczy te 0,5L chociaż zostało mi 0.7L Absynta 70% to może zadziałazakręcony.dzięki-pozdrawiam
  
Balboa
20.12.2009 13:31:10
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 278 #391730
Od: 2009-2-23
mam znajomego który handluje olejami do sam. kiedyś powiedzieł mi ze to bardzo dużo zależy właśnie od oleju w skrzyni.
_________________
Kia Sorento 2004,
CRDI 170KM, Manual
KOLOR:Czarny tzw młotkowany
Przebieg: 100 tyś
  
cybuch12
20.12.2009 13:40:33


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecin

Posty: 10 #391740
Od: 2009-9-12
dzięki zaraz poszukam na forum jaki jest najlepszy olej do skrzyni i go wymienie może to pomoże,,mam nadziejeaniołek
  
kukul
20.12.2009 21:20:42
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #392286
Od: 2009-8-8


Ilość edycji wpisu: 1
Cybuch. Dwie opcje.
Pierwsza tańsza to regulacja sprzęgła. (Docisk, ewentualnie tarcza z koła dwumasowego, lub całe koło).
Druga boleśniejsza i na to niestety stawiam, że masz uszkodzony synchronizator pierwszego, drugiego i wstecznego biegu.smutny
Napisz, czy w czasie jazdy słyszysz dźwięczenie, takie jakby blacha, sprężyna w rezonansie, itp., oraz czy przy rozruchu mocno "trzepnie" silnikiem.

Balboa, mam to samo jak jest zimno, chwilę pochodzi i problem znika. Po prosu przy minus nastu olej mocno gęstnieje. Dlatego trzeba dac autku chwilę na "zatrybkę", żeby olej zaczął smarowac (skrzynia, turbina, silnik). Nauczony doświadczeniem "126 p" pan zielony to była fura.
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
Admin
20.12.2009 21:33:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #392298
Od: 2009-2-1
Niestety skrzynia biegów to problem w którym za bardzo nie możemy pomóc . Tutaj nie da się nic podkręcić lub wyregulować , jedynie pozostaje warsztat .
A jak wiadomo wyjęcie i założenie skrzyni zawsze jest kosztowne . Więc albo jeździć aż stanie , co nie jest godne polecenia ponieważ wiele rzeczy przy okazji może się zatrzeć lub popsuć , lub przy jakiejś okazji np kilka dni wolnych dać auto do naprawy .
U mnie biegi wchodzą bardzo dobrze bez względu na temperaturę otoczenia ale zaczynam mieć problem z zaczynającym hałasować łożyskiem oporowym . Aby go wymienić trzeba wymontować skrzynię , więc czekam aż coś stanie się grubszego np wymiana sprzęgła lub coś w tym stylu żeby zrobić wszystko na raz .
Co ciekawe mój zaprzyjaźniony warsztat ( rodzina) niestety odmówił mi usług ze względu na ciężar samochodu i mimo ,że mam znajomych mechaników nie mogę nic u nich zrobić smutny
  
cybuch12
20.12.2009 22:22:49


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecin

Posty: 10 #392335
Od: 2009-9-12
dzięki kukul, pocieszyłeś mnie,w jednym z warsztatów powiedzieli mi (dużym warsztacie)że nie podejmą sie rozbiórki mojej skrzyni bo części z niej zajęły by im pół hali. A wracając do skrzyni nie słychać żadnego dźwięczenia ani zgrzytów,przy rozruchu też wszystko gra,jedynie jak stoję obok auta i żona np. wciśnie sprzęgło i wrzuci bieg to słychać pod autkiem takie klik klik-nie wiem co to.Dziś wziąłem autko z garażu było zimno i biegi wchodziły normalnie.Nie wiem wymienię chyba najpierw olej w skrzyni-zobaczymy co to da ,jeśli nic to będę szukał warsztatu który zechce podjąć się znalezienia przyczyny.Mam co prawda taki warsztat nieautoryzowany KIA ale w Łodzi -trochę daleko (biorę od nich części)aniołek
  
kukul
20.12.2009 22:36:26
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #392344
Od: 2009-8-8
No to chyba układ łożysko docisku, koło dwu masowe (tarcza sprzęgła). Zrobili mi to po 15.000 przebiegu. Teraz hula, ze hej.pan zielony
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
cybuch12
20.12.2009 22:52:56


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: szczecin

Posty: 10 #392354
Od: 2009-9-12
dzięki ,poszukam jutro warsztatu i im zasugeruję co to może być .Dam znać jak naprawią aniołek
  
eldrichx
28.12.2009 20:17:12


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Tipperary,Irlandia

Posty: 8 #397730
Od: 2009-11-20
Witam, wymieniłem tydzień temu całe sprzęgło i pojawił się problem za zmianą biegów, z 1 na 2 ,czasami z 2 na 3 myslę że może trzeba odpowietrzyć pompe,czy miał ktos podobny przypadekpytajnik
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna
ROK PRODUKCJI: 2003
KOLOR:Srebrny metalik
  
Electra25.04.2024 02:40:20
poziom 5

oczka
  
Adam
06.02.2010 01:02:37
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Białystok - Bruksela

Posty: 31 #442154
Od: 2009-10-18
U mnie było tak samo z jedynką i dwójką, lecz po zmianie oleju w skrzyni wszystko wróciło do normy. Co do tego że biego wskakują ciężko jak jest zimno to normalne gdyż olej też reaguje na mróz. Oczywiście nie zamarza ale staje się gęstszy i możliwe że biegi lekko się blokują, ale po kilku kilometrach wszystko powinno wrócić do normy. Pozdrawiam!
_________________
Kia Sorento 2.5 CRDi
2003, 147000 tyś i stale rośnie
skrzynia manual. Reduktor 2 położenia ;)
  
Lee
06.02.2010 12:31:48
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #442516
Od: 2009-5-31
Jeżeli chodzi o moje odczucia - zmiana biegów...
Gdy kupiłem Sori największy problem był w zmianie pomiędzy 1 a 2 biegiem-lekko haczyły te biegi.Po zmianie oleju w skrzyni problem ustąpił,ale nie do końca-b.lekkie haczenie pozostało.Problem tylko czuć,gdy Sori jest zimna - po rozgrzaniu temat ustępuje.Na wiosnę sprubuję przetestować olej do automatu...
P.S.Podczas zmiany wlany był olej zgodnie ze specyfikacją instrukcji obsługi USA.
  
betina_t
10.03.2010 13:23:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487398
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]- http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=25&t=75


Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » MANUALNA SKRZYNIA BIEGÓW

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny