| |
cybuch12 | 20.12.2009 11:34:31 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecin
Posty: 10 #391564 Od: 2009-9-12
| Witam wszystkich klubowiczów,przepraszam że to dopiero mój pierwszy wpis ale nie miałem czasu i możliwości poklikać,,niestety praca ,,daleko od domu. W sumie to mam mały problem i może ktoś miałby jakieś sugestie co to może być- tylko prosze nie piszcie o serwisie KIA,,szczecińskim ,,. Mam problem ze zmianą biegów, co prawda jeżdżę dosyć mało moją kijanką ale żona jeździ i też się skarży.Kiedy zmieniam bieg z jedynki na 2 bieg nie chce wskoczyć, trzeba użyć siły ijak już ,,wchodzi to słychać taki głuchy zgrzyt.Najgorzej jest kiedy stoję na czerwonym świetle i zapala się zielone ,wciskam sprzęgło i nie moge za chiny wrzucić jedynki - oczywiście nie dzieje sie tak za każdym razem ale dość często.3,4 i 5 bez problemów tylko kłopoty z 1 i 2 i ze wstecznym. Byłem w 2 warsztatach i nie wiedzą co to może być a w żadnym nie chcą podjąć się rozkręcania czegokolwiek.Pozatym zamarzł mi płyn spryskiwaczy i antena ale to nic w porównaniu z biegami .Może ktoś miał już taki problem i może mi troszeczkę pomóc.pozdrawiam |
| |
Electra | 25.04.2024 02:40:20 |
|
|
| |
Balboa | 20.12.2009 12:14:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #391620 Od: 2009-2-23
| Ja mam bardzo podobny pr. ale tylko wtedy kiedy sam, jest zimny. Mam porównanie jak sam . zachowuje się w ciepłym garażu, i poza nim kiedy jest minusowa temp za dworze, w garażu jakby nigdy nic, jest normalnie ale jak sam. postoi i ochłodzi się (przy minusowej temp) poza nim to mam problemy z biegami a dokładniej 1,2. a pyt. dot anteny to tu
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
, a spryskiwaczy to nie mam pytań, ostatnio kupiłem płyn do sprys. do -22C i zamarzł mi przy -12C, wiec dodatkowo trzeba wlać 0,5L wódeczki _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
cybuch12 | 20.12.2009 13:12:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecin
Posty: 10 #391700 Od: 2009-9-12
| ok, ale ja mam problem z biegami nawet jak jest ciepło to znaczy już od września mi tak ciężko chodzą,a to z wódeczką jest nie złe tylko nie wiem czy wystarczy te 0,5L chociaż zostało mi 0.7L Absynta 70% to może zadziała.dzięki-pozdrawiam |
| |
Balboa | 20.12.2009 13:31:10 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #391730 Od: 2009-2-23
| mam znajomego który handluje olejami do sam. kiedyś powiedzieł mi ze to bardzo dużo zależy właśnie od oleju w skrzyni. _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
cybuch12 | 20.12.2009 13:40:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecin
Posty: 10 #391740 Od: 2009-9-12
| dzięki zaraz poszukam na forum jaki jest najlepszy olej do skrzyni i go wymienie może to pomoże,,mam nadzieje |
| |
kukul | 20.12.2009 21:20:42 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #392286 Od: 2009-8-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Cybuch. Dwie opcje. Pierwsza tańsza to regulacja sprzęgła. (Docisk, ewentualnie tarcza z koła dwumasowego, lub całe koło). Druga boleśniejsza i na to niestety stawiam, że masz uszkodzony synchronizator pierwszego, drugiego i wstecznego biegu. Napisz, czy w czasie jazdy słyszysz dźwięczenie, takie jakby blacha, sprężyna w rezonansie, itp., oraz czy przy rozruchu mocno "trzepnie" silnikiem.
Balboa, mam to samo jak jest zimno, chwilę pochodzi i problem znika. Po prosu przy minus nastu olej mocno gęstnieje. Dlatego trzeba dac autku chwilę na "zatrybkę", żeby olej zaczął smarowac (skrzynia, turbina, silnik). Nauczony doświadczeniem "126 p" to była fura. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
Admin | 20.12.2009 21:33:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #392298 Od: 2009-2-1
| Niestety skrzynia biegów to problem w którym za bardzo nie możemy pomóc . Tutaj nie da się nic podkręcić lub wyregulować , jedynie pozostaje warsztat . A jak wiadomo wyjęcie i założenie skrzyni zawsze jest kosztowne . Więc albo jeździć aż stanie , co nie jest godne polecenia ponieważ wiele rzeczy przy okazji może się zatrzeć lub popsuć , lub przy jakiejś okazji np kilka dni wolnych dać auto do naprawy . U mnie biegi wchodzą bardzo dobrze bez względu na temperaturę otoczenia ale zaczynam mieć problem z zaczynającym hałasować łożyskiem oporowym . Aby go wymienić trzeba wymontować skrzynię , więc czekam aż coś stanie się grubszego np wymiana sprzęgła lub coś w tym stylu żeby zrobić wszystko na raz . Co ciekawe mój zaprzyjaźniony warsztat ( rodzina) niestety odmówił mi usług ze względu na ciężar samochodu i mimo ,że mam znajomych mechaników nie mogę nic u nich zrobić |
| |
cybuch12 | 20.12.2009 22:22:49 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecin
Posty: 10 #392335 Od: 2009-9-12
| dzięki kukul, pocieszyłeś mnie,w jednym z warsztatów powiedzieli mi (dużym warsztacie)że nie podejmą sie rozbiórki mojej skrzyni bo części z niej zajęły by im pół hali. A wracając do skrzyni nie słychać żadnego dźwięczenia ani zgrzytów,przy rozruchu też wszystko gra,jedynie jak stoję obok auta i żona np. wciśnie sprzęgło i wrzuci bieg to słychać pod autkiem takie klik klik-nie wiem co to.Dziś wziąłem autko z garażu było zimno i biegi wchodziły normalnie.Nie wiem wymienię chyba najpierw olej w skrzyni-zobaczymy co to da ,jeśli nic to będę szukał warsztatu który zechce podjąć się znalezienia przyczyny.Mam co prawda taki warsztat nieautoryzowany KIA ale w Łodzi -trochę daleko (biorę od nich części) |
| |
kukul | 20.12.2009 22:36:26 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #392344 Od: 2009-8-8
| No to chyba układ łożysko docisku, koło dwu masowe (tarcza sprzęgła). Zrobili mi to po 15.000 przebiegu. Teraz hula, ze hej. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
cybuch12 | 20.12.2009 22:52:56 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: szczecin
Posty: 10 #392354 Od: 2009-9-12
| dzięki ,poszukam jutro warsztatu i im zasugeruję co to może być .Dam znać jak naprawią |
| |
eldrichx | 28.12.2009 20:17:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Tipperary,Irlandia
Posty: 8 #397730 Od: 2009-11-20
| Witam, wymieniłem tydzień temu całe sprzęgło i pojawił się problem za zmianą biegów, z 1 na 2 ,czasami z 2 na 3 myslę że może trzeba odpowietrzyć pompe,czy miał ktos podobny przypadek _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna ROK PRODUKCJI: 2003 KOLOR:Srebrny metalik |
| |
Electra | 25.04.2024 02:40:20 |
|
|
| |
Adam | 06.02.2010 01:02:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok - Bruksela
Posty: 31 #442154 Od: 2009-10-18
| U mnie było tak samo z jedynką i dwójką, lecz po zmianie oleju w skrzyni wszystko wróciło do normy. Co do tego że biego wskakują ciężko jak jest zimno to normalne gdyż olej też reaguje na mróz. Oczywiście nie zamarza ale staje się gęstszy i możliwe że biegi lekko się blokują, ale po kilku kilometrach wszystko powinno wrócić do normy. Pozdrawiam! _________________ Kia Sorento 2.5 CRDi 2003, 147000 tyś i stale rośnie skrzynia manual. Reduktor 2 położenia ;) |
| |
Lee | 06.02.2010 12:31:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec
Posty: 1103 #442516 Od: 2009-5-31
| Jeżeli chodzi o moje odczucia - zmiana biegów... Gdy kupiłem Sori największy problem był w zmianie pomiędzy 1 a 2 biegiem-lekko haczyły te biegi.Po zmianie oleju w skrzyni problem ustąpił,ale nie do końca-b.lekkie haczenie pozostało.Problem tylko czuć,gdy Sori jest zimna - po rozgrzaniu temat ustępuje.Na wiosnę sprubuję przetestować olej do automatu... P.S.Podczas zmiany wlany był olej zgodnie ze specyfikacją instrukcji obsługi USA. |
| |
betina_t | 10.03.2010 13:23:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #487398 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]- http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=25&t=75
|