| |
vokal | 06.12.2013 20:47:06 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1678579 Od: 2013-1-16
| Falc77 pisze:
Dokładnie Vokal, ale niech chłopina jeszcze chwile pomyśli że to tylko usterka, niestety ale jak ktoś już tam coś grzebał to różnie może być. Ja znam przypadek, gdzie do TOD założono rozdzielkę od 2H/4H, wciskając gościowi auto. O tym, że napędy nie działają przekonał się wczesną zimą gdy tył wyprzedził przód na zakręcie. Na szczęście gość żyje.
Możesz mieć rację. Może powinien być EST a siedzi reduktor od TODa, albo odwrotnie.
sawek, czy jesteś pewien, że twój reduktor jest do Twojego napędu? Jeśli nie to prześlij mi na PW swój nr VIN a ja sprawdzę, co powinno u Ciebie być.
Proponuję jeszcze poczytać tutaj: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=110&t=5669
i tutaj: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=110&t=6696&p=81587#p81587 _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 12.02.2025 15:43:05 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
Falc77 | 06.12.2013 21:53:37 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1678624 Od: 2013-4-27
| To, co wyprawiają oszuści ściągający "ciężarówki" z Danii to można już trylogię napisać, najgorsze jest to, że ludzie kupują a później jest płacz olejowy i zgrzytanie zębami...od rozdzielek ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
aleksandra | 25.03.2015 21:34:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #2077485 Od: 2014-11-19
| Witam, mam w dalszym ciągu problem z napędem 4x4. Wcześniej działał tylko tylny napęd. Dałam go do mechanika i mechanik stwierdził że nie może go naprawić, ale w trakcie jazdy do domu nagle szarpnęło i włączył się napęd na 4 ale ten wolny na 5 jechałam 40 km na godzinę. Po jakiejś chwili samoczynnie znowu przełączył się na 4HI i znowu mam problem bo nie mogę przełączyć go na napęd na 2. Nie wiem co się dzieje. Wpadłam na pomysł że zamiast bezpiecznika tccs zamontuję wyłącznik z bezpiecznikiem i tym myślę załączać i rozłączać przedni napęd, czy tak można zrobić, czy nic się nie uszkodzi. Bo a propo mechaników to chyba ostatni raz dałam samochód, auto stało 3 tygodnie w dobrym warsztacie, który zajmuję się naprawą samochodów 4x4 i nic nie potrafili zrobić, jeszcze mi klamkę w tylnych drzwiach urwali i stwierdzili że to nie oni. Mechanicy powiedzieli że prawdopodobnie jakiś kabel jest przerwany w wiązce. Boję się że jak sam się będzie nadal przełączał to coś się w końcu rozsypie, ale to jest nie jazda. Niech ktoś mi poleci jakiegoś dobrego elektryka z okolic Koszalina, który zajmuje się takimi rzeczami. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
| |
krzysiek_ardie | 26.03.2015 08:06:46 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Opole
Posty: 160 #2077670 Od: 2013-1-2
| Zapisz się do naszego nowego forum www.klubsorento.pl i na pewno uzyskasz pomoc, mamy takich dwóch speców od napędów orła i vokala. |
| |
Falc77 | 26.03.2015 09:09:26 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2077689 Od: 2013-4-27
| aleksandra pisze:
Witam, mam w dalszym ciągu problem z napędem 4x4. Wcześniej działał tylko tylny napęd. Dałam go do mechanika i mechanik stwierdził że nie może go naprawić, ale w trakcie jazdy do domu nagle szarpnęło i włączył się napęd na 4 ale ten wolny na 5 jechałam 40 km na godzinę. Po jakiejś chwili samoczynnie znowu przełączył się na 4HI i znowu mam problem bo nie mogę przełączyć go na napęd na 2. Nie wiem co się dzieje. Wpadłam na pomysł że zamiast bezpiecznika tccs zamontuję wyłącznik z bezpiecznikiem i tym myślę załączać i rozłączać przedni napęd, czy tak można zrobić, czy nic się nie uszkodzi. Bo a propo mechaników to chyba ostatni raz dałam samochód, auto stało 3 tygodnie w dobrym warsztacie, który zajmuję się naprawą samochodów 4x4 i nic nie potrafili zrobić, jeszcze mi klamkę w tylnych drzwiach urwali i stwierdzili że to nie oni. Mechanicy powiedzieli że prawdopodobnie jakiś kabel jest przerwany w wiązce. Boję się że jak sam się będzie nadal przełączał to coś się w końcu rozsypie, ale to jest nie jazda. Niech ktoś mi poleci jakiegoś dobrego elektryka z okolic Koszalina, który zajmuje się takimi rzeczami. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Ola, współczuję ci, bo przez takie perypetie ludzie wygadują czasem głupie opinie o dobrych autach. Sprawdź po numerze VIN jak radzi Vokal, jaka skrzynia i rozdzielka powinna tam siedzieć, porównaj ze swoim wyposażeniem i po kolei. Masa problemów z Twoim czołgiem sugeruje, że o ten egzemplarz w ogóle nie dbano, ktoś jeździł tak długo, aż stanął i sprzedał... _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
aleksandra | 26.03.2015 16:17:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #2078078 Od: 2014-11-19
| Falc77 mam pytanie gdzie sprawdzić samochód po numerze vin. Do czego służą te dwa czujniki w skrzyni biegów, bo jeden po lewej stronie to się domyślam że jest do świateł cofania a drugi po prawej stronie koło dźwigni zmiany biegów do czego jest, czy on czasem nie daje jakiegoś impulsu do przerzucania napędów bo u mnie jest skorodowana blaszka przy wtyku tak że jej wcale nie ma. Wiem że jest on do wymiany ale do czego służy? |
| |
Falc77 | 26.03.2015 19:21:17 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2078240 Od: 2013-4-27
| Powiem szczerze, że nie mam zielonego pojęcia aż tak głęboko nie zaglądałem do czołgu. Po numerze VIN sprawdzisz w serwisie, raczej za darmo, jak podjedziesz do nich, przynajmniej w moim przypadku tak było. Chyba kolega Vokal może jeszcze to zrobić.
_________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
vokal | 27.03.2015 07:49:16 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2078544 Od: 2013-1-16
| Jeśli w czasie jazdy przełącza z 4H na 4L, to moim zdaniem jest problem z czujnikami obrotów obu wałów i ze zwarciem gdzieś w elektryce. Przełączanie takie w czasie jazdy niechybnie rozsypie Ci przekładnie redukcyjną, albo nawet całą skrzynkę rozdzielczą. Sprawdzać trzeba wszystko na postoju i znaleźć dobrego elektryka. Co do VIN, to podeślij mi nr na PW, to sprawdzę jaki powinien być napęd. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
vokal | 29.03.2015 12:47:31 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2080206 Od: 2013-1-16
| Wg VIN powinnaś mieć napęd EST - 2H/4H/4L, czyli to jest OK. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
aleksandra | 30.03.2015 21:23:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #2081222 Od: 2014-11-19
| Po czym poznać silniczek od napędu 4WD (EST) od 4AUTO(TOD) czy róznią się czymś. |
| |
vokal | 30.03.2015 21:46:16 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2081233 Od: 2013-1-16
| Odpisałem Ci tutaj:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 12.02.2025 15:43:05 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
aleksandra | 12.04.2015 19:33:17 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #2089073 Od: 2014-11-19
| Dzięki wszystkim za pomoc, wreszcie zrobiłam ten napęd. Po wielkich trudach, ale się udało. W pierwszej fazie wymieniłam silniczek , bo była w nim uszkodzona płytka , ale napęd dalej nie działał. W następnym kroku wymieniłam moduł sterujący napędami i wreszcie zaczęło wszystko chodzić. Koszt naprawy wyniósł mnie 360 zł i trochę pracy. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam |
| |
awiel | 15.02.2018 21:19:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #2517585 Od: 2018-2-9
| [quote=marko385]Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne jakby była blokada jak wał przedni ściągłem to spokuj był co to może byc[/quot
Hej problem jest prawdopodobnie związany z błędnym odczytem predkości z przedniego wału (Czujnik prędkości wału, reduktora Kia Sorento I, II, Hyundai Terracan /47353-H1000). W moim przypadku działo się tak samo i mosty wyły przy skręcaniu (auto bardzo sztywne) po zdobieniu długiej trasy.Należy sprawdzić oba czujnik na reduktorze, czy nie ma na nich opiłków metalu jeżeli są to wystarczy przeczyścić i wymienić olej w reduktorze(chyba ze jest ich bardzo dużo to może być troszkę gorzej) jak na razie u mnie działa (kia sorento 2.4 2006r auto 4x4) Pozdrawiam |