| |
ogi_one | 04.05.2014 21:57:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #1833083 Od: 2014-5-4
| Witam, mam takie objawy - przy skręcaniu ostrym w lewą stronę, a czasami i w prawą czuje jak tył hamuje samochód, czuć lekkie przeskakiwanie i wibracje. Poprzedni właściciel mówił mi, że w serwisie zalali mu olej bez dodatku do LSD i należy jeszcze wymienić kilka razy olej i będzie OK (lub wypłukać most). Czy miał może ktoś podobny problem. |
| |
Electra | 12.02.2025 15:39:49 |
|
|
| |
Falc77 | 05.05.2014 09:05:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1833360 Od: 2013-4-27
| A Ty uwierzyłeś ? Naiwny. On dobrze wiedział co jest. Ja stawiam na rozdzielkę, możesz spróbować wypuścić olej z mostu i zobaczyć jego kolor (podobno niedawno wymieniany jak piszesz) to samo zrób z rozdzielką. Olej musi być czysty, może być lekko ciemnawy jeśli zrobiono na nim kilkadziesiąt tys.km.To dość łatwe do zdiagnozowania. Zobacz jeszcze czy opony są takie same na przedniej i tylniej osi(muszą być identyczne,żadnych różnic bieżnika). _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
upii | 05.05.2014 17:07:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1833763 Od: 2012-5-26
| Miałem podobne objawy. Okazało się ,że przy wymianie oleju mechanik spuścił olej ale zapomniał zalać nowy do skrzynki rozdzielacza ( reduktora). Po zalaniu olejem objawy zniknęły. Miałem szczęście ,że nic się nie zużyło, bo przejechałem kilkaset kilometrów z poziomem oleju ok. 0,1 l a powinno być 2,0 l. Czy to wina reduktora najprościej jest sprawdzić wyjmując bezpiecznik załączania przodu i przejechać się. Jest to bezpiecznik nr 14 znajdujący się w skrzynce wewnętrznej ( klapka po lewej stronie na dole przy kierowcy). Moja Kia to rocznik 2007. W Starszych to chyba ten bezpiecznik jest pod nr. 13. |
| |
ogi_one | 05.05.2014 17:38:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #1833788 Od: 2014-5-4
| Ok. Dzięki za konkretne podpowiedzi. Dopiero jutro będę mógł wszystko sprawdzić i dam znać co i jak z napędem. Znalazłem jeszcze taką diagnozę z usterką podobną do mojej, może się komuś przydać: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=6680 |
| |
ogi_one | 05.05.2014 20:03:09 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #1833868 Od: 2014-5-4
| Zgadza się, to jest bezpiecznik TCCS nr 13 w kijance z 2005. Niestety objawy ustąpiły, ale sprawdziłem napęd 4WD LOW i wszystko się załączyło, w terenie jest ok. Jutro wymieniam olej w reduktorze. |
| |
Falc77 | 05.05.2014 21:27:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1833922 Od: 2013-4-27
| Zobacz czystość oleju, jak będziesz spuszczał. Musi być czysty, lekko brunatny. Znam temat, gdzie w rozdzielce pękają segery i wtedy raz blokuje napędy, raz jest oki., zależy jak się resztki wstawią.W takim przypadku tylko wymiana, a ta boli, niestety _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
ogi_one | 21.05.2014 08:18:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #1846336 Od: 2014-5-4
| Po wymianie oleju samochód śmiga aż miło. W reduktorze był czysty ale lekko brązowy(tak jak mówiliście), z przodu czyściutki a z tyłu brudny jak cholera - czyli albo mnie oszukał z tymi wymianami albo tam gdzie rzekomo wymieniał zrobili go w konia. Dzięki za pomoc, pozdrawiam. |
| |
Falc77 | 21.05.2014 08:28:36 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1846342 Od: 2013-4-27
| może skasowali za wymianę tylko....ważne że czołg śmiga. Powodzenia. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
jackysiedem | 05.02.2015 20:44:17 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 24 #2039149 Od: 2013-11-5
|
Właśnie dzisiaj pozbyłem się takiego samego problemu, stary olej zblokował LSD, niestety przejechałem z zablokowanym tylnym mostem trochę za dużo kilometrów i dodatkowo padł krzyżak przedniego wału i uszczelniacze skrzynki rozdzielczej. Po wypłukaniu i wymianie oleju w tylnym moście (koniecznie z dodatkami do LSD!!!), na skręconych kołach wsteczny i po paru strzałach w moście tarcze odpuściły i jest OK. Radzę pilnować się terminów wymian oleju w moście LSD - co 30tyś, jak w instrukcji no i o oleju żeby był do LSD. |
| |
Falc77 | 06.02.2015 12:17:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #2039454 Od: 2013-4-27
| jackysiedem pisze:
Właśnie dzisiaj pozbyłem się takiego samego problemu, stary olej zblokował LSD, niestety przejechałem z zablokowanym tylnym mostem trochę za dużo kilometrów i dodatkowo padł krzyżak przedniego wału i uszczelniacze skrzynki rozdzielczej. Po wypłukaniu i wymianie oleju w tylnym moście (koniecznie z dodatkami do LSD!!!), na skręconych kołach wsteczny i po paru strzałach w moście tarcze odpuściły i jest OK. Radzę pilnować się terminów wymian oleju w moście LSD - co 30tyś, jak w instrukcji no i o oleju żeby był do LSD. Możesz mówić, a prawda jest taka, że 30% posiadaczy stać na utrzymanie terenowego auta. Po co wymiana oleju w moście, zapytał mnie kiedyś jeden użytkownik, jeździ i nic się nie dzieje...do czasu. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
Electra | 12.02.2025 15:39:49 |
|
|