| |
Techmann | 05.02.2015 09:42:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #2038718 Od: 2013-12-20
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam,
Problem z moja kia 2004,2.5 140 KM, manual 4x4 aut/4x4 low. Miałem taka sytuacje:
Auto zatrzymało się w błotnych koleinach i lekko przechylone na stronę kierowcy nie mogło wyjechać. Dało się słychać strzelanie/przeskakiwanie czegoś z przodu napędu - teraz wiem ze to chyba słynny łańcuch. Ale co mnie zastanawia to brak jakiejkolwiek kontroli uślizgu kol – cos na wzór blokady. Przy lekko odciążonych prawych kolach myślałem ze bez traktora to nie wyjadę. Dobrze ze ktoś naciął brzozowych gałęzi na miotły.
Pytanie 1 . Jak to jest z tym 4x4 auto – jest jakaś forma blokady/kontroli uślizgu miedzy obiema stronami osi (blokada, ESP ect.) pozdrawiam
|
| |
Electra | 12.02.2025 15:36:20 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
orze | 05.02.2015 10:28:47 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 43 #2038748 Od: 2013-1-23
| Wszystko jest opisane na www.klubsorento.pl Zastanawiam się czemu ludzie rejestrujecie się na martwym forum,chyba dlatego,że nikt nad niczym tu nie panuje brak administratorów i można pisać co się chce i tak nikt tego nie usunie ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) |
| |
gto | 05.02.2015 16:28:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 7 #2038954 Od: 2013-11-6
| Mozesz miec tylkp szpere esp od 2006 roku zadnej blokady nie ma kolego po prostu trzeba wyczuc auto i nauczyc sie go w terenie |
| |
twaz | 05.02.2015 17:36:04 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 122 #2038991 Od: 2013-1-4
| Nie do konca pewne to co napisales -trzeszczenie podobne do przeskakiwania jest jak włącza się ESP (podobne do trzeszczenia ABS) Tyle ze ja mialem kia manual 4x4 aut/4x4 low ale z roku 2007. Jesli masz obok przełącznika 4x4 , guzik z napisem ESP, to moze poprostu trzeszczal ESP a nie łańcuch... U Ciebie własnie mogł blokowac kola prawe po to żeby lewe ciągnęły z większą siłą.. Dodatkowo zmniejsza moc silnika jesli zbyt mocno dajesz w pedal, bo jak kola wirują to też niema ciagu -mozesz jedynie zagrzebac sie bardziej. To że utknąłeś w błocie to nie taka dziwna sprawa. Raz wjechalem na grząską łąkę, zaledwie na głębokość opon a meczylem sie z tym jakies pół godziny (sucha trawa i te sprawy...) Bloto jest gorsze od śniegu -oblepiają się opony i niema ciągu, a opory gorsze niz w sniegu.. ESP wylącza się wciskajac wspomniany guzik, wtedy nie trzeszczy i można sobie bączki robić bo inaczej sie nie da..![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) |
| |
twaz | 05.02.2015 17:46:09 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 122 #2038999 Od: 2013-1-4
| "Pytanie 1 . Jak to jest z tym 4x4 auto – jest jakaś forma blokady/kontroli uślizgu miedzy obiema stronami osi (blokada, ESP ect.) pozdrawiam"
4X4 Auto -jest to staly napęd na tylną oś jednak przy poslizgu kół tylnych załącza też przednią. Dobre to jest, bo nawet przy codziennej jeździe, pod góre, na szutrze albo sniegu -rusza a nie buksuje... 4X4 Low jest to staly napęd na obie osie (przednia oś z tylną zblokowana na stale -zalecane tylko w ciezkim terenie.. Na twardej nawierzchni tylko w koniecznosci, np. zeby coś przeciągnać.. |
| |
sorek12345 | 05.02.2015 19:12:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #2039063 Od: 2014-11-2
| witam mialem ten problem sprobuj ustawic sie na wprost na miekkim gruncie i dac mu ostro jezeli zacznie trzaskac to masz problem z reduktorem wtedy napisz i podaj numer telefonu to porozmawiamy |
| |
Electra | 12.02.2025 15:36:20 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|