| |
Szkrabik | 29.10.2009 20:27:55 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #352359 Od: 2009-9-29
| Wymiana oleju w mostach
olej do mostów
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Most przedni, aby zlać stary olej odkręcamy korek spustowy kluczem nasadowym nr 24 a korek poziomu klucz 23, do napełnienia użyłem strzykawki z wężykiem, olej dość gęsty, pojemność mostu 1,3L
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Most tylny, czytaj most przedni ![jęzor](/emot/icon_razz.gif)
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
olej w moście przednim można by powiedzieć że czysty, w tylnym zabrudzony, mam stały napęd więc powinny być jednakowe, chyba że serwis nie wymienił w tylnym ![smutny](/emot/icon_sad.gif) _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 07.02.2025 23:53:00 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
kolino | 29.10.2009 22:03:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kwidzyn
Posty: 22 #352443 Od: 2009-10-1
| Witam, Mam wątpliwości czy wlałeś własciwy olej do tylnego mostu. Jeśli masz stały napęd 4x4 to tylny most jest z LSD (Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem nazywany potocznie "szperą". A do mostu z LSD producent przewidział olej Mobil INFILREX 33 który zawiera dodatki do pracy w przekładniach z LSD. Bez tych dodatków sprzęgło cierne w przekładni różnicowej może nie pracować poprawnie lub szybko się skończyć. Niestety olej INFILREX33 jest w Polsce chyba nie osiągalny, natomiast można dostać inne oleje z dodatkiem LSD: http://hand-all.pl/sklep/spirax-a-90-ls-1l-p-112.html http://www.repsolpolska.pl/oferta/oleje_do_motoryzacji/oleje_przekladniowe?more=748154368
W przednim moście nie ma LSD więc można stosować zwykły olej przekładniowy.
Pozdrawiam _________________ KIA SORENTO SILNIK - 3,5V6 ROK - 2006 |
| |
spider2you | 29.10.2009 23:10:24 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #352465 Od: 2009-5-11
| Nie pamiętam dokładnie, ale oleje do mostów na 1000% się różnią. Do tyłu jest inny i na przód inny. Kolega kolino ma więcej wiedzy na ten temat, ale w serwisie podawali mi 2 rodzaje lepkości chyba 80 i 90. Zadzwoń i zapytaj.
Poza tym temat dobrze przeprowadzony. |
| |
Szkrabik | 30.10.2009 07:03:11 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #352490 Od: 2009-9-29
| Opis na butelce z olejem to : „olej przekładniowy SAE 75W90”, a na dole etykiety podane „API GL-5 olej półsyntetyczny, nie wiem jak to jest ale podczas wymiany oleju w tylnym moście po wlaniu dokładnie 1,3 olej zaczął wyciekać z dziurki od korka nadmiarowego, tak samo było w przednim, a w książce podane jest ze jeśli z ograniczonym poślizgiem LSD to ma być 1,6 tyle nie dało by się u mnie wlać ![smutny](/emot/icon_sad.gif)
kolino dziękuje za zwrócenie uwagi, dziś postaram się dokładnie dowiedzieć jak jest u mnie z tym napędem. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
WAFEL | 30.10.2009 09:46:36 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=38151)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 53 #352529 Od: 2009-10-15
| Ja byłem w servisie KIA i powiedziano mi, że do obu mostów wlewa się Mobil 75W90 (oni tak robią każdemu od lat). Kuiłem taki olej i wymianę zrobiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Ale pewności nie ma, bo servis ASO podaje nie do końca precyzyjne informacje a ich naprawy się czasem mijają z zaleceniami producenta. Oto przykład. Po zakupie auta dla pewności wymieniałem płyn(olej) w automacie (takie czerwone ustrojstwo). Musiałem oprócz tego płynu kupić filtr i uszczelkę - razem jakies 400 zł. Mechanik KIA powiedział, że zamiast uszczelki stosują rutynowo silikon, a filtr płukają w benzynie i ponownie montują... ciekawa filozofia Szkoda, że nie istnieje żadne żetelne źródło informacji działąjące na zasadzie: DZWONISZ (czytasz) ----> WIESZ NA 100% ![płacze](/emot/icon_cry.gif) _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi 170KM ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC ROK PRODUKCJI: 2005 OPCJA WYPOSAŻENIA: full KOLOR:Czarny metalik PRZEBIEG: 62000 km |
| |
kolino | 30.10.2009 23:57:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kwidzyn
Posty: 22 #353044 Od: 2009-10-1
| Witam, Zeby wylać i potem wlać całe 1.6 litra oleju z tylnego mostu trzeba tył unieśc o 20cm względem przodu (zaczerpnięte z: www.sorentosite.com), chociaż w zadnej instrukcji o tym nie piszą. Dla zainteresowanych: http://www.sorentosite.com/forum/showthread.php?tid=1968
Najlepszy olej jaki znalazłem to syntetyczny Castrol SAE 75W-140 z dodatkiem do LSD. Cena około 60zł za litr. http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/A3F6DDED4650C951C1257178002DFEFF?OpenDocument
Pozdrawiam kolino
_________________ KIA SORENTO SILNIK - 3,5V6 ROK - 2006 |
| |
spider2you | 31.10.2009 10:04:49 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #353144 Od: 2009-5-11
| Mosty mają oleje SAE 75W90 i 75W80 + informacje z serwisu KIA. Ja oczywiście wlałem Petro-Canada . Wymieniony został też olej w reduktorze 0,9l. Adimo też ostatnio był na wymianach olejów i reduktor zmieniał - oznaczenia nie pamiętam. |
| |
Szkrabik | 31.10.2009 11:10:26 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #353185 Od: 2009-9-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Kolino olej miałem załatwiony przez znajomego który pracuje kilkanaście lat w hurtowni i na co dzień ma styczności olejami, oczywiście każdy jest omylny a i ja nie chciałbym wlać innego oleju w linku co podałeś
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
jest podana specyfikacja oleju dla dyferencjałów z ograniczonym poślizgiem
API GL-5 ZF TE-ML- 05D, 12D, 16G , 21D US claims - MIL-L-2105D MB Approval 235.61
myślę ze olej co wlałem ma te same normy ( przynajmniej ich część ) może się uda wyczytać z fotki niżej dokładnie co to za olej, tylko mam nadzieje ze jest taki jak powinien być jeśli nie to go wymienię ![smutny](/emot/icon_sad.gif)
Ps: olej zlewany i olej nowy miały ten sam zapach ( słony )
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
kolino | 01.11.2009 22:35:08 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kwidzyn
Posty: 22 #354106 Od: 2009-10-1
| Fragment opisu "self-locking differentials" sugeruje zastosowanie do mechanizmów z blokadą ale nie z LSD. Niestety producent się zbyt nie rozpisał na temat tego oleju więc trudno ocenić co miał na myśli. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 3,5V6 ROK - 2006 |
| |
Adimo | 01.11.2009 22:50:46 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #354114 Od: 2009-8-26
| Wymieniałem tylko że tam wchodzi około 1,5 litra, nie paniętam dokładnie, ale napewno powyżej 1.2 litra. _________________
|
| |
Szkrabik | 02.11.2009 07:02:22 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #354173 Od: 2009-9-29
| Troszkę się pogubiłem
Jeśli masz stały napęd 4x4 to tylny most jest z LSD (Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem nazywany potocznie "szperą".
Fragment opisu "self-locking differentials" sugeruje zastosowanie do mechanizmów z blokadą ale nie z LSD
więc jeśli mam stały napęd 4x4 to mam blokadę czy nie ?? Mam z LSD czy bez ?? i jak mam to rozpoznać ?? no i co z tym olejem nadaje się czy nie ?? _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 07.02.2025 23:53:00 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
prek | 02.11.2009 12:16:18 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=33045)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 34 #354333 Od: 2009-7-7
| Panowie, a ja pozwolę sobie podnieść temat wymiany oleju w reduktorze, mianowicie w serwisie powiedzieli mi że reduktor połączony jest ze skrzynią i olej wymienia się razem ale .. w instrukcji obsługi do skrzyni zalecany jest olej API Service GL-4 (SAE 75W-90) a do reduktora DEXRON III (SAE 75W90) co jest zgodne z informacjami na forum trochę się pogubiłem , olej chciałem zmienić sam ale w żaden sposób nie mogę znaleźć korka do napełnienia reduktora?
_________________ KIA Sorento 2006 r. 2,5 CRDi manual 94 500 km
[/url] |
| |
Szkrabik | 02.11.2009 13:54:15 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #354376 Od: 2009-9-29
| prek ten sam dział
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
kolino | 02.11.2009 22:18:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kwidzyn
Posty: 22 #354806 Od: 2009-10-1
| Szkrabik już Ci wyjasniam. Blokada mechanizmu róznicowego to blokada zupełna, oba koła krecą sie razem na sztywno i koniec. Jak w zabawkach. W mechaniźmie z ograniczonym poślizgiem koło lewe i prawe mogą się kręcić z różnymi predkościami ale towarzyszy temu pewne tarcie dzięki któremu przy poślizgu jednego z kół, drugie koło jest wciaż napedzane i auto ma szanse wyjechać z opresji. To właśnie obecność sprzegła ciernego powoduje że nalezy stosować oleje z dodatkami.
I jeszcze dobry opis zaczerpnięty z internetu:
LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem)
LSD jest to układ mający na celu zapobiegnięcie poślizgowi kół na śliskich powierzchniach. W tradycyjnym dyferencjale, w momencie gdy jedno z kół traci przyczepność - cała moc kierowana jest właśnie do niego powodując buksowanie. Układ LSD jest w zasadzie "ulepszonym" dyferencjałem otwartym. Różni się jedynie tym, że dołożono do niego parę sprzęgiełek między oboma bocznymi kołami zębatymi a klatką dyferencjału. W momencie, gdy jedno z kół zrywa przyczepność powoduje to, że jedno ze sprzęgieł zaczyna przeciwdziałać temu swoją siłą tarcia (sprzęgła działają bez poślizgu tylo wówczas, gdy oba koła poruszają się z tą samą szybkością). Drugie koło nadal otrzymuje moc w tym momencie (niestety tylko część mocy równoważną mocy traconej na pokonanie sił tarcia sprzęgła). O ile układ taki sprawdza się w przypadku niewymagających aplikacji, o tyle niemożliwość przekazania całej mocy eliminuje go z bardziej ekstremalnych zastosowań (n.p. jazda górska).
LSD jest w uproszczeniu stanem pośrednim pomiędzy otwartym dyferencjałem i zamkniętym (zapiętym) dyferencjałem. Łączy zarówno wady jak i zalety obu stanów. Nieprawidłowo dobrane sprężyny mogą powodować, że nastapi przekierowanie cech auta w stronę jednego z powyższych stanów.
Poza LSD opartym na zasadzie sprzęgieł i sprężyn są jeszcze podobne w działaniu układy działające w oparciu o siły wiskotyczne oraz podobne układy działające na zasadzie dodatkowych przekładni zębatych zwane Torsen. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 3,5V6 ROK - 2006 |
| |
prek | 05.11.2009 17:25:11 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=33045)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 34 #356374 Od: 2009-7-7
Ilość edycji wpisu: 1 | Koledzy,
Jak ktoś nie ma możliwości i zapału żeby samodzielnie wymienić olej w reduktorze to w serwisie taka przyjemność kosztuje jedyne 45 zł. przy dostarczeniu własnego oleju. Sam dzisiaj sprawdziłem - serwis KIA Malibu na ul. Morelowej w Warszawie _________________ KIA Sorento 2006 r. 2,5 CRDi manual 94 500 km
[/url] |
| |
SPQR | 03.03.2010 09:01:00 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Przemyśl
Posty: 3 #478606 Od: 2010-3-3
| z tego co pamiętam to w instrukcji pisze, że w reduktorze oleju sie nie wymienia tylko kontroluje jego stan. W instrukcji jest mowa o skrzynce rozdzielczej, to chyba jest właśnie reduktor ( o ile się nie mylę). _________________ 3,5 benz/LPG, automat, rok prod 2005 |
| |
Andrzej | 03.03.2010 13:25:02 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Gilowice/Żywiec
Posty: 30 #478769 Od: 2010-2-15
| W mostach wymienia sie co 60 tys km, a w reduktorze się nie wymienia (jeżeli nie ma wycieków) _________________ KIA Sorento 2,5 CRDI Kolor: Czarny Skrzynia biegów ;Automat, Rok produkcji ;2006, przebieg 62000 km |
| |
Andrzej | 03.03.2010 17:42:12 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Gilowice/Żywiec
Posty: 30 #478991 Od: 2010-2-15
| Jeżeli użytkujesz Sortento w trudnym terenie to co 30 tys km, ale chyba nikt z nas nie buja się nonstop w polu czy w lesie. Tak więc wystarczy co 60 tys km . (tak jest w instrukcji) Pozdrawiam
_________________ KIA Sorento 2,5 CRDI Kolor: Czarny Skrzynia biegów ;Automat, Rok produkcji ;2006, przebieg 62000 km |
| |
SPQR | 04.03.2010 07:57:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Przemyśl
Posty: 3 #479696 Od: 2010-3-3
| Ja dorwałem polską instrukcję do sorenta z 2004 roku i tam na 100% czytałem , że wymiana oleju w mostach co 30 000 km bez wzgledu na warunki eksploatacji. Biorąc sprawę na logike to olej w mostach eksploatuje sie na skutek obrotów , a te z kolei są wykonywane niezależnie od tego czy jedziemy po asfalcie w korku czy po trudnym terenie na leśnych duktach. Tak więc decydujące znaczenie w tym przypadku ma przebieg i nic więcej. Warunki w których przebieg był wykonany nie powinny mieć znaczenia dla oleju w mostach. Duże znaczenie ma natomiast jakość oleju. Podejrzewam, że kilka lat temu były gorsze oleje , i być może stąd właśnie ten krótki żywot oleju w mostach, planowany w instrukcjach , które były opracowane na początku lat 90-tych. Na pewno inaczej sprawa wygląda w przypadku skrzyni biegów czy silnika, tam warunki mają decydujące znaczenie. _________________ 3,5 benz/LPG, automat, rok prod 2005 |
| |
betina_t | 10.03.2010 16:44:35 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #487742 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 07.02.2025 23:53:00 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|