| |
dredful | 09.11.2009 13:03:32 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łomża
Posty: 30 #359645 Od: 2009-11-9
| Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum i oczywiście zaczynam pytaniem.. W jaki sposób używacie funkcji overdrive w Sorento z automatyczną skrzynią biegów, czy tylko tak jak jest napisane w instrukcji czyli: "Podczas jazdy śliską drogą w dół gdy włączony jest O/D poprzez jego wyłączenie możesz zmniejszyć szybkość samochodu nie używając hamulca.", czy może też jak to niekiedy piszą w innych artykułach: 1.element pomocny przy jeździe po mieście, 2.oszczędność paliwa, 3. oszczędzanie "delikatnych" biegów wysokich Proszę o wszelkie opinie i uwagi doświadczonych forumowiczów. Pozdrawiam |
| |
Electra | 28.05.2025 23:18:14 |

 |
|
| |
spider2you | 09.11.2009 13:23:46 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #359671 Od: 2009-5-11
| Kolego, jako nowy użytkownik forum, powinieneś (zgodnie z Regulaminem) najpierw przywitać się w dziale powitania oraz koniecznie uzupełnić swój profil czyli podać miejscowość zamieszkania oraz w stopce informacje o samochodzie - kolor, rocznik, skrzynia (automat), silnik.
Co do skrzyni automat - koledzy pomogą, bo ja mam manuala.
|
| |
dredful | 09.11.2009 13:33:12 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łomża
Posty: 30 #359680 Od: 2009-11-9
| Już poprawione ... przepraszam nie doczytałem... |
| |
Pirx | 09.11.2009 13:35:06 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 28 #359682 Od: 2009-8-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Funkcje OVERDRIVE wlaczasz i wylaczasz przyciskiem(mniejszym) znajdujacym sie z lewego boku lewarka do zmiany biegu, co jest pewnie jasne . Nacisniecie tegoz powoduje niemoznosc przelaczenia na V bieg, a jak automat przelaczyl juz na V bieg to zrzucenie go na nizszy. Overdrive znaczy nadbieg w prostym tlumaczeniu, uzywam go przy: hamowaniu silnikiem na dlugich prostych, jazda z przyczepa, jazda w trudnym terenie, hamowaniu przy zjazdach. Zalaczenie O/D jest sygnalizowane kontrolka na tablicy(O/D OFF) i jest to mylace bo oznacza ze zakres zmiany biegow bedzie odbywal sie tylko pomiedzy nizszymi biegami I a IV (a wiec nadbieg- V jest wylaczony-OFF). W nowszych autkach nadbiegiem jest VI badz VII bieg. Ja uzywam tego przelacznika. _________________ Kia Soreno LX 3.5l V6 autom. biała |
| |
marcelo8 | 09.11.2009 17:41:07 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #359895 Od: 2009-2-22
| mam automat ale nie mam takiego przycisku. o co chodzi koledzy? macie fotkę? czy to jest wersja z napędem 4x4? czy macie przełącznik po lewej stronie 4x4, high 4x4 i low 4x4? |
| |
mariokak | 09.11.2009 19:27:47 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #360044 Od: 2009-8-27
| temat poruszany i wyjaśniony tutaj
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
Admin | 09.11.2009 19:36:02 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #360059 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 5 | Znalazłem coś takiego ,że w Stanach opatentowane to jest pod nazwą Sportmatic® . Szukałem zdjęcia lewarków ale wszystkie jakie znalazłem mają jeden przycisk .
A przy okazji znalazłem ofertę dilera na nowe Sorento , które było sprzedawane w USA z 10 letnią gwarancją i 100 000 mil. |
| |
dredful | 10.11.2009 07:49:44 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łomża
Posty: 30 #360378 Od: 2009-11-9
| A ja na Wiki wyczytałem tak: "...Tryby dodatkowe popularne w obecnych skrzyniach to:
3, itp lub D jeśli podstawowa to OD - pozycja która "skraca" skrzynię o górny bieg (biegi) overdrive. Skrzynia działa nadal w trybie automatycznym od pierwszego biegu do któregoś pośredniego, np. 3. Należy zapoznać się z instrukcją by poznać cechy i zalecenia co do użycia trybów skróconych - typowo zleca się je dla oszczędzania biegów wysokich (overdrive) pod zwiększonymi obciążeniami (biegi wysokie mają z reguły względnie delikatną konstrukcję gdyż z założenia nie przenoszą znacznych momentów), czasem tryby skrócone polecane są do jazdy miejskiej i ogólniej z prędkościami, gdy punkt zmiany biegu wysokiego wypada tak, że skrzynia ciągle przełącza biegi wysokie (np. punkt zmiany biegu 3-4 to 70km/h, przy jeździe w dużym ruchu i średniej około tej wartości, lepiej jest włączyć tryb 3 by skrzynia pozostawała na 3 biegu, zamiast co chwila przełączała 3-4-3-4). W niektórych skrzyniach występuje w trybach skróconych mniej lub bardziej efektywne hamowanie momentem (silnika lub układów hydraulicznych skrzyni) zbliżone do "hamowania silnikiem" w ręcznej skrzyni.
2 lub S zblokowany 2 bieg (second, snow). W zależności od producenta, skrzynia blokuje bezwzględnie 2 bieg lub używa automatycznie 1 i 2 biegu w przód. Tryb ten bywa oznaczony gwiazdką, śnieżynką, "snow" itp. Tryb służy do ruszania na śliskich nawierzchniach jak śnieg, lód, piasek (jeśli nawierzchnia nie stawia oporu kołom napędzanym i kręcą się one coraz szybciej w miejscu, to układy skrzyni interpretują to po prostu jako jazdę w przód, i skrzynia włącza coraz wyższe biegi, co w starszych rozwiązaniach uniemożliwiało sprawne ruszanie na śliskich nawierzchniach). W wielu skrzyniach jest to też tryb zalecany do najcięższych zadań, typu holowanie ciężkich przyczep, strome zjazdy i podjazdy, itp. Wynika to z konstrukcji skrzyń, gdzie drugi bieg jest z reguły najsilniejszym biegiem pod względem możliwości przenoszenia momentu obrotowego, a zapewnia już prędkość maksymalną rzędu 80km/h. Należy zawsze sprawdzić jakie są zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (możliwości przełączania wybieraka "w biegu", zalecane obciążenia, prędkości maksymalne, itp).
1 lub L zblokowany 1 bieg (low). Skrzynia blokuje bezwzględnie 1 bieg, użycie podobnie jak tryby 2/S, szczególnie do ruszania pod znacznymi obciążeniami (przyczepy, stoki, itp). Należy zawsze sprawdzić jakie sa zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (obciążenia, prędkości maksymalne, itp).
W wielu skrzyniach, szczególnie ze sterowaniem elektronicznym, występują dodatkowe tryby i przełączniki modyfikujące pracę skrzyni, np. tryby sportowe (agresywna, późna zmiana biegów), ekonomiczne (wczesna zmiana biegów, mała dynamika), zimowe (zmniejszanie poślizgów) i inne, w zależności od inwencji producenta. Czasami wprowadza się tryby półautomatyczne (skrzynia zmienia biegi w górę i w dół na komendę kierowcy, wydawaną np. przyciskami na kierownicy albo krótkim skokiem lewarka przód-tył, symulując pracę sekwencyjnych skrzyń wyczynowych)..."
Czyli wnioskuję że czasem warto używać OVERDRIVE do jazdy po mieście. Co wy na to? |
| |
maska | 10.11.2009 10:31:25 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #360490 Od: 2009-9-10
| W skrzyniach z tiptronikiem to samo uzyskuje się przechodząc na ręczną zmianę biegów Da się to robić na spoko nawet w korku automat samoczynnie włącza 1 gdy staniemy Nie wiem czy daje to oszczędności w paliwie, ale hamowanie skrzynią działa i pomaga  _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Szkrabik | 10.11.2009 18:37:58 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #360848 Od: 2009-9-29
| Marcelo8 proszę zdjęcie co prawda nie moje to ale poglądowo może być 
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Jack2000 | 10.11.2009 18:45:45 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.
Posty: 151 #360853 Od: 2009-9-11
| Ja mam takie przełączanie na na tiptronik
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
_________________ KIA SORENTO 2,5 CRDI 140KM AUTOMAT-TIPTRONIC 2005 ROK SILVER CZARNA SKÓRA AUTO/LOW
|
| |
Electra | 28.05.2025 23:18:14 |

 |
|
| |
Adimo | 10.11.2009 21:22:25 |

Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #361080 Od: 2009-8-26
| Jakby z mojego auta. _________________
|
| |
betina_t | 10.03.2010 14:22:26 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #487466 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|