NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » O/D OVERDRIVE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

O/D Overdrive

  
dredful
09.11.2009 13:03:32
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łomża

Posty: 30 #359645
Od: 2009-11-9
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na tym forum i oczywiście zaczynam pytaniem..
W jaki sposób używacie funkcji overdrive w Sorento z automatyczną skrzynią biegów, czy tylko tak jak jest napisane w instrukcji czyli: "Podczas jazdy śliską drogą w dół gdy włączony jest O/D poprzez jego wyłączenie możesz zmniejszyć szybkość samochodu nie używając hamulca.", czy może też jak to niekiedy piszą w innych artykułach:
1.element pomocny przy jeździe po mieście,
2.oszczędność paliwa,
3. oszczędzanie "delikatnych" biegów wysokich
Proszę o wszelkie opinie i uwagi doświadczonych forumowiczów.
Pozdrawiam
  
Electra23.04.2024 12:41:22
poziom 5

oczka
  
spider2you
09.11.2009 13:23:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #359671
Od: 2009-5-11
Kolego, jako nowy użytkownik forum, powinieneś (zgodnie z Regulaminem) najpierw przywitać się w dziale powitania oraz koniecznie uzupełnić swój profil czyli podać miejscowość zamieszkania oraz w stopce informacje o samochodzie - kolor, rocznik, skrzynia (automat), silnik.


Co do skrzyni automat - koledzy pomogą, bo ja mam manuala.
  
dredful
09.11.2009 13:33:12
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łomża

Posty: 30 #359680
Od: 2009-11-9
Już poprawione ... przepraszam nie doczytałem...
  
Pirx
09.11.2009 13:35:06
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 28 #359682
Od: 2009-8-29


Ilość edycji wpisu: 1
Funkcje OVERDRIVE wlaczasz i wylaczasz przyciskiem(mniejszym) znajdujacym sie z lewego boku lewarka do zmiany biegu, co jest pewnie jasnewesoły. Nacisniecie tegoz powoduje niemoznosc przelaczenia na V bieg, a jak automat przelaczyl juz na V bieg to zrzucenie go na nizszy. Overdrive znaczy nadbieg w prostym tlumaczeniu, uzywam go przy:
hamowaniu silnikiem na dlugich prostych, jazda z przyczepa, jazda w trudnym terenie, hamowaniu przy zjazdach. Zalaczenie O/D jest sygnalizowane kontrolka na tablicy(O/D OFF) i jest to mylace bo oznacza ze zakres zmiany biegow bedzie odbywal sie tylko pomiedzy nizszymi biegami I a IV (a wiec nadbieg- V jest wylaczony-OFF). W nowszych autkach nadbiegiem jest VI badz VII bieg. Ja uzywam tego przelacznika.
_________________
Kia Soreno LX 3.5l V6 autom. biała
  
marcelo8
09.11.2009 17:41:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #359895
Od: 2009-2-22
mam automat ale nie mam takiego przycisku. o co chodzi koledzy? macie fotkę? czy to jest wersja z napędem 4x4? czy macie przełącznik po lewej stronie 4x4, high 4x4 i low 4x4?
  
mariokak
09.11.2009 19:27:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: płock

Posty: 241 #360044
Od: 2009-8-27
temat poruszany i wyjaśniony tutaj

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
SORENTO 4X4 FULL TIME
  
Admin
09.11.2009 19:36:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #360059
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 5
Znalazłem coś takiego ,że w Stanach opatentowane to jest pod nazwą Sportmatic® .
Szukałem zdjęcia lewarków ale wszystkie jakie znalazłem mają jeden przycisk .

A przy okazji znalazłem ofertę dilera na nowe Sorento , które było sprzedawane w USA z 10 letnią gwarancją i 100 000 mil.
  
dredful
10.11.2009 07:49:44
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Łomża

Posty: 30 #360378
Od: 2009-11-9
A ja na Wiki wyczytałem tak:
"...Tryby dodatkowe popularne w obecnych skrzyniach to:

3, itp lub D jeśli podstawowa to OD - pozycja która "skraca" skrzynię o górny bieg (biegi) overdrive. Skrzynia działa nadal w trybie automatycznym od pierwszego biegu do któregoś pośredniego, np. 3. Należy zapoznać się z instrukcją by poznać cechy i zalecenia co do użycia trybów skróconych - typowo zleca się je dla oszczędzania biegów wysokich (overdrive) pod zwiększonymi obciążeniami (biegi wysokie mają z reguły względnie delikatną konstrukcję gdyż z założenia nie przenoszą znacznych momentów), czasem tryby skrócone polecane są do jazdy miejskiej i ogólniej z prędkościami, gdy punkt zmiany biegu wysokiego wypada tak, że skrzynia ciągle przełącza biegi wysokie (np. punkt zmiany biegu 3-4 to 70km/h, przy jeździe w dużym ruchu i średniej około tej wartości, lepiej jest włączyć tryb 3 by skrzynia pozostawała na 3 biegu, zamiast co chwila przełączała 3-4-3-4). W niektórych skrzyniach występuje w trybach skróconych mniej lub bardziej efektywne hamowanie momentem (silnika lub układów hydraulicznych skrzyni) zbliżone do "hamowania silnikiem" w ręcznej skrzyni.

2 lub S zblokowany 2 bieg (second, snow). W zależności od producenta, skrzynia blokuje bezwzględnie 2 bieg lub używa automatycznie 1 i 2 biegu w przód. Tryb ten bywa oznaczony gwiazdką, śnieżynką, "snow" itp. Tryb służy do ruszania na śliskich nawierzchniach jak śnieg, lód, piasek (jeśli nawierzchnia nie stawia oporu kołom napędzanym i kręcą się one coraz szybciej w miejscu, to układy skrzyni interpretują to po prostu jako jazdę w przód, i skrzynia włącza coraz wyższe biegi, co w starszych rozwiązaniach uniemożliwiało sprawne ruszanie na śliskich nawierzchniach). W wielu skrzyniach jest to też tryb zalecany do najcięższych zadań, typu holowanie ciężkich przyczep, strome zjazdy i podjazdy, itp. Wynika to z konstrukcji skrzyń, gdzie drugi bieg jest z reguły najsilniejszym biegiem pod względem możliwości przenoszenia momentu obrotowego, a zapewnia już prędkość maksymalną rzędu 80km/h. Należy zawsze sprawdzić jakie są zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (możliwości przełączania wybieraka "w biegu", zalecane obciążenia, prędkości maksymalne, itp).

1 lub L zblokowany 1 bieg (low). Skrzynia blokuje bezwzględnie 1 bieg, użycie podobnie jak tryby 2/S, szczególnie do ruszania pod znacznymi obciążeniami (przyczepy, stoki, itp). Należy zawsze sprawdzić jakie sa zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (obciążenia, prędkości maksymalne, itp).

W wielu skrzyniach, szczególnie ze sterowaniem elektronicznym, występują dodatkowe tryby i przełączniki modyfikujące pracę skrzyni, np. tryby sportowe (agresywna, późna zmiana biegów), ekonomiczne (wczesna zmiana biegów, mała dynamika), zimowe (zmniejszanie poślizgów) i inne, w zależności od inwencji producenta. Czasami wprowadza się tryby półautomatyczne (skrzynia zmienia biegi w górę i w dół na komendę kierowcy, wydawaną np. przyciskami na kierownicy albo krótkim skokiem lewarka przód-tył, symulując pracę sekwencyjnych skrzyń wyczynowych)..."

Czyli wnioskuję że czasem warto używać OVERDRIVE do jazdy po mieście.
Co wy na to?
  
maska
10.11.2009 10:31:25
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #360490
Od: 2009-9-10
W skrzyniach z tiptronikiem to samo uzyskuje się przechodząc na ręczną zmianę biegówwesoły Da się to robić na spoko nawet w korku wesoły automat samoczynnie włącza 1 gdy staniemy wesoły Nie wiem czy daje to oszczędności w paliwie, ale hamowanie skrzynią działa i pomaga wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Szkrabik
10.11.2009 18:37:58
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #360848
Od: 2009-9-29
Marcelo8 proszę zdjęcie wesoły co prawda nie moje to ale poglądowo może być jęzor



TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Jack2000
10.11.2009 18:45:45
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.

Posty: 151 #360853
Od: 2009-9-11
Ja mam takie przełączanie na na tiptronik


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


_________________
KIA SORENTO
2,5 CRDI 140KM
AUTOMAT-TIPTRONIC
2005 ROK
SILVER
CZARNA SKÓRA
AUTO/LOW
  
Electra23.04.2024 12:41:22
poziom 5

oczka
  
Adimo
10.11.2009 21:22:25
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #361080
Od: 2009-8-26
Jakby z mojego auta.
_________________


  
betina_t
10.03.2010 14:22:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487466
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » O/D OVERDRIVE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny