NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ZAWIESZENIE » OPONY I FELGI DO JAZDY W TERENIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Opony i felgi do jazdy w terenie

  
Adimo
03.10.2009 16:07:58
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #333204
Od: 2009-8-26


Ilość edycji wpisu: 1
Założyłem temat z myślą o zakupie opon do jazdy w terenie, oraz do zakupu felg, nie wiem narzie jakich, bardzo proszę o wasze opinie jakie opony i felgi są najlepsze, ale też przyjazne kieszeni
_________________


  
Electra25.04.2024 12:21:32
poziom 5

oczka
  
Admin
03.10.2009 16:16:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #333216
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Wybór kół (czyli felgi + opony) powinien być dobrze przemyślany. Ze względu na dużą masę opon terenowych zaleca się używanie felg aluminiowych. Opony powinniśmy dobrać pod kątem terenu jaki będziemy (planujemy) eksplorować oraz stosunku czasu jazdy w terenie do czasu jazdy "po czarnym" (asfalcie).
Jeśli ponad połowę czasu spędzamy na asfalcie, a teren odwiedzamy żadko i jest to teren lekki - zaleca się używanie opon klasy AllTerrain (np. GoodYear Wrangler AT/R, BFGoodrich All Terrain T/A). Jeśli planowany teren jest średnio-ciężki, lub auto służy w większości do jazdy terenowej polecałbym opony bardziej agresywne - GoodYear MT/R lub BFGoodrich Mud Terrain T/A. Jeśli natomiast auto ma służyć tylko w terenie (dojazd i powrót na lawecie) można zastosować opony typu MaxCross, Simex itp. Jednak uwaga! - większość opon "najostrzejszych" nie posiada homologacji do jazdy po drogach publicznych!

Aha , jeszcze ciekawostka . Zmieniły się przepisy dotyczące hałasu wydawanego przez opony terenowe .
Opony które teraz są na rynku można sprzedawać tylko do końca października , później będą obowiązywały rygorystyczne przepisy dotyczące hałasu co wymusiło zmianę konstrukcji bierznika .
Więc firmy muszą wyprzedać stare zapasy i jest teraz okazja aby taniej kupić oponę terenową.
  
horche52
03.10.2009 17:47:02
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 186 #333274
Od: 2009-9-18
jeśli chodzi o teren to chyba najlepiej będzie kupić felgi stalowe ze względu ekonomicznego, bardziej trwałe plus można je naprawiać, oczywiście w rozsądnych granicach, felgi aluminiowe są bardziej podatne na uszkodzenia z racji materiału z jakiego są wykonane plus szybko w terenie zostaje uszkodzony lakier na felgach, który się potem łuszczy
moim zdaniem felgi stalowe jak najbardziej są wskazane do jazdy w terenie oraz do jazdy w zimie, mimo swojej wagi
_________________
kia sorento
diesel
2.5 crdi
170KM
manual
2008
Czarny
15 tys. km
  
nienadaniec
03.10.2009 18:38:00
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #333311
Od: 2009-7-22
masz rację, szkoda że nie wyglądają zbyt efektownie, i dlatego ja bym sobie stalowych nie kupił, pomimo tych pewnych zalet stalowych, o których napisałeś
  
Admin
03.10.2009 18:43:06
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #333318
Od: 2009-2-1
Ja sam nie mam innych , ale na forum 4x4 preferują aluminiowe ze względu na wagę ,łatwość wywarzania i brak możliwości odkształcenia.
  
nienadaniec
03.10.2009 18:45:35
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #333320
Od: 2009-7-22
nooooo. pogiąć się raczej nie pogną ale pęknąć mogą, ale też wolę alusy, zreszta żeby pękły trzeba by sie nieźle postarać i uderzyc w coś bardzo twardego, a pomalować zawsze można lol
  
horche52
03.10.2009 19:16:40
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 186 #333343
Od: 2009-9-18
żeby pomalować trzeba najpierw je wypiaskowaćwesoły
ponoć w zimie jak się uszkodzi powłokę to bardzo łatwo wchodzi w reakcję z solą, której u nas w zimie nie brakuje
_________________
kia sorento
diesel
2.5 crdi
170KM
manual
2008
Czarny
15 tys. km
  
nienadaniec
03.10.2009 20:25:45
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #333387
Od: 2009-7-22
to logiczne że trzeba wypiaskować prawdalollol w zimę łatwo alusy korodują i robią się wżery
  
merkury76
04.10.2009 11:04:45
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zabrze

Posty: 469 #333585
Od: 2009-7-5


Ilość edycji wpisu: 1
teren to stalówka można kupic fajne nalewki do terenu.Przede wszystkim chodzi o bieżnik.Natomiast jesli droga to alu i oponka która bedzie cicha i miała małe opory toczenia.Ja ostatnio zainwestowałem w MATADORKI zimowe 235/70/17 i musze powiedziec ze rewelacja a cena tez przystepna bo 400 za sztuke.Jesli planujesz wypady w teren takie jak na zlocie to zainwestuj w stalówki i bieznikowane przekładasz na miejscu i sru w błoto.30 minut roboty łącznie z wypiciem kawy i można śmigac

http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=122 350 zł
_________________
2,5 diesel
170 km
automat
max wersja
  
spider2you
04.10.2009 12:35:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #333637
Od: 2009-5-11


Ilość edycji wpisu: 1
Koledzy - za eksperta się nie uważam, ale z racji działań ze sklepem poczytałem i popytałem toszeczkę i moje zdanie jest takie.

1. Każda felga w teren jest OK - stalowe nie są ładne, ale mocne, alu - ładne, ale mogą pękać, są jeszcze felgi kute, które są najfajniejszym rozwiązaniem, gdyż dają tzw. 2w1 są mocne i mają śliczne wzory (są wykuwane z 1-ga kawałka aluminium na MEGA silnej prasie chyba 20 000 ton). Cena nie jest szokująco wysoka, bo do Sorento najtańsze są za 700 zł/szt. Są też dostępne stalowe polerowane, jak we Wranglerze, jednak największy dla nas problem to numer ET czyli osadzenie. W Sorento jest +45, a terenowo-off-roadowe auta mają od 0 do -45 czyli opona wychodzi na zewnątrz auta, co nie jest dozwolone, gdyż koło musi być w obrysie. Jeszcze nie szukałem mocno takich felg stalowych pod Sorento, ale już niedługo zacznę, więc może uda się coś dobrać, a i cena to ok. 350 zł/szt. takich felg. Problem z ET to także to, że zakładając taką felgę (0, -45 ET) i oponę typu M/T, trzeba się liczyć z tym, że przy pełnym skręcie koła, będzie ono wchodzić w nadkole i obcierać, nie dając się zarazem, skręcić w pełni.

2. Co do opon to moim skromnym zdaniem nie ma co inwestować w opony - wystarczą nalewki typu A/T lub nawet M/T - jeżeli ktoś jeździ tak sporadycznie jak my, to szkoda kasy na nowe.
Opony mogę mieć dla FORUMOWICZÓW za (+ koszt przesyłki ok. 150 zł za komplet)
A/T 265/70/R16 = 225 zł/ szt.
M/T 265/70/R16 = 290 zł/ szt.

3. Do do jazdy terenowej, to polecam zabezpieczenie auta pod spodem - osłona silnika i skrzyni rozdzielczej - cena od 650 zł brutto

Oczywiście na inne rzeczy (felgi, opony, rurki) każdy formumowicz otrzyma EXTRA rabat u spidera.

Służę pomocą w doborze - piszcie na priv.
  
betina_t
10.03.2010 19:16:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #488069
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra25.04.2024 12:21:32
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ZAWIESZENIE » OPONY I FELGI DO JAZDY W TERENIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny