NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » POWITANIA » ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

zawór recyrkulacji spalin EGR

  
Dudas
06.07.2014 08:18:39


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1881874
Od: 2014-7-2
Witam . Co można zrobić z zaworem EGR w sorenciaku ( 2,5 CRDI )? Raz mi silnik kopci a raz nie . Podejrzewam , że jest to wina EGR'a .
  
Electra28.04.2024 14:56:11
poziom 5

oczka
  
Falc77
06.07.2014 10:52:24
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1881962
Od: 2013-4-27
zacznij tankować dobre paliwo i nie bedzie kopcił, nie słyszałem o problemach z EGR w Sorento.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
daisyfk
06.07.2014 15:50:29
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #1882115
Od: 2014-1-9
Poruszam się dieslami już 30 lat....szmat czasu.
Co do paliwa to może 10% racji.
Podstawa to gdzie jeździsz, miasto, szosa.
Nawet w "nówce" Mercedesie mojej żony jak się wleczesz w korkach, i depniesz na prostej to z tyły przez kilka sekund masz świece dymną....
Co do zaworu EGR, jest to "wynalazek", mający chronić środowisko, poprzez recylkulacje spalin.
Odłaczenie zaworu, (elektryczne), powoduje wzrost mocy, mniejsze spalanie i mniejsze dymnienie.
Jeśli dymi cały czas to nie zawór a inne przyczyny.
Jeśli dymi przy gwałtownym dodaniu gazu to normalka.I nie ma się czym przejmować.
Problem może być w filtrze za montowanym na powrocie spalin (twz filtr odmy, np. w BMW).
Jednak nie wiem czy w KIA Sorento ma takie ustrojstwo.
pzdr
  
Dudas
06.07.2014 16:53:28


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1882140
Od: 2014-7-2
Dzięki . Dzisiaj rano zaślepiłem cieńką blaszką EGR'a przed kolektorem ssącym i zaślepiłem podciśnieniowy przewód . Efekt - ŻADEN . Przy ruszaniu na pierwszym , drugim i trzecim biegu ( próbowałem ruszać szybko i spokojnie )czarna zadyma . Ale tylko do momentu załączenia się turbiny ( około 2.tyś obrotów ). Do tego momentu czuję jakby się dusił i nie miał swojej mocy . Powyżej OK . Martwi mnie to bo tego nie było . Kupiłem na stacji płyn do oczyszczania wtryskiwaczy . Ale wiem że trzeba trochę nakulać km , więc czekam . Paliwo kupuję TYLKO na Orlenie . Nigdy się nie zawiodłem . Zastanawiam się czy to nie ma związku z dostarczanym powietrzem , czyli przepływomierzem . Moim zdaniem czarny dym oznaczać może zbyt bogatą mieszankę . Muszę chyba w tygodniu podjechać na "komputer" . Mam nadzieję że to mi pomoże .
Pozdro.
  
Falc77
06.07.2014 18:06:29
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1882194
Od: 2013-4-27
Wystarczy czasem, że filtr powietrza będzie brudny i kopci. Czasem taka oznaka to koniec wtryskiaczy, które lejąc do komory większą dawkę i silnik tego nie spala, czasem turbina, która ma się ku końcowi i nie ma wydajności w niskim zakresie obrotów, a co za tym idzie za mało powietrza w mieszance i kopci. Sprawdź dawki i czasy wtrysków na diagnoskopie, ciśnienie doładowania w różnych zakresach obrotów, przepływ powietrza itp.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Dudas
06.07.2014 19:44:12


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1882246
Od: 2014-7-2
Dzięki Falc 77 . Po diagnozie opiszę co wyszło .
Pozdro.
  
vokal
09.07.2014 16:35:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1884626
Od: 2013-1-16
Może klapa gasząca jest przytarta i nie otwiera do końca?
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Dudas
09.07.2014 21:05:18


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1884837
Od: 2014-7-2
Witam wszystkich . Pierwsza diagnoza : zero błędów , przepływomierz dobry , intercooler ok ,zawór egr ok ! Chyba jutro wyciągamy wtryski . Pojadą do sprawdzenia i przy okazji pomiar ciśnienie w cylindrach .
Po wszystkim się "odezwę"
Pozdro.
  
Dudas
22.07.2014 21:54:47


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1897537
Od: 2014-7-2
Nareszcie . Walka zakończona pełnym sukcesem . Uszkodzony był WĄŻ między interccolerem a turbiną . Był sprawdzany na samym początku . Objawy wskazywały na zbyt małe doładowanie powietrza ( dymienie na niskich biegach,duże zużycie paliwa - na trasie 11,5 litra,i słaba moc ) . Przepuszczał powietrze przy dużych doładowywaniach . Z zewnątrz był ok i nie dmuchał .Jak go wyjąłem i zdusiłem pokazywał pęknięcie . Uczymy się cały czas , a takie błędy pamiętamy na całe życie .
Pozdrawiam Wszystkich <DUDAS>
  
Falc77
23.07.2014 08:53:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1897920
Od: 2013-4-27
No widzisz, niepotrzebnie się człowiek denerwuje na zapas wesoły) Ale ja to znam, zanim usunąłem głupią usterkę w moim czołgu, to "fahofcy" chcięli mi wymienić: wtryski z listwą, pompę, turbinę i cooler. Zabrałem się sam za diagnozę i usunęłem usterkę w 20min, czasem trzeba spokojnie pomyśleć. Tak, jak piszesz- człowiek uczy sie całe życie, a potem głupi umiera wesoły
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Dudas
23.07.2014 20:59:45


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań

Posty: 22 #1898656
Od: 2014-7-2
Dzięki Falc . Masz w 100% rację . Życzę Tobie i całej ekipie sorenciaków samych przyjemności z jazdy .
Pozdrawiam <DUDAS>
  
Electra28.04.2024 14:56:11
poziom 5

oczka
  
orze
05.08.2014 13:56:25
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 43 #1909575
Od: 2013-1-23
Obrazek

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » POWITANIA » ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny