| |
Dudas | 06.07.2014 08:18:39 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1881874 Od: 2014-7-2
| Witam . Co można zrobić z zaworem EGR w sorenciaku ( 2,5 CRDI )? Raz mi silnik kopci a raz nie . Podejrzewam , że jest to wina EGR'a . |
| |
Electra | 28.04.2024 14:56:11 |
|
|
| |
Falc77 | 06.07.2014 10:52:24 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1881962 Od: 2013-4-27
| zacznij tankować dobre paliwo i nie bedzie kopcił, nie słyszałem o problemach z EGR w Sorento. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
daisyfk | 06.07.2014 15:50:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 9 #1882115 Od: 2014-1-9
| Poruszam się dieslami już 30 lat....szmat czasu. Co do paliwa to może 10% racji. Podstawa to gdzie jeździsz, miasto, szosa. Nawet w "nówce" Mercedesie mojej żony jak się wleczesz w korkach, i depniesz na prostej to z tyły przez kilka sekund masz świece dymną.... Co do zaworu EGR, jest to "wynalazek", mający chronić środowisko, poprzez recylkulacje spalin. Odłaczenie zaworu, (elektryczne), powoduje wzrost mocy, mniejsze spalanie i mniejsze dymnienie. Jeśli dymi cały czas to nie zawór a inne przyczyny. Jeśli dymi przy gwałtownym dodaniu gazu to normalka.I nie ma się czym przejmować. Problem może być w filtrze za montowanym na powrocie spalin (twz filtr odmy, np. w BMW). Jednak nie wiem czy w KIA Sorento ma takie ustrojstwo. pzdr |
| |
Dudas | 06.07.2014 16:53:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1882140 Od: 2014-7-2
| Dzięki . Dzisiaj rano zaślepiłem cieńką blaszką EGR'a przed kolektorem ssącym i zaślepiłem podciśnieniowy przewód . Efekt - ŻADEN . Przy ruszaniu na pierwszym , drugim i trzecim biegu ( próbowałem ruszać szybko i spokojnie )czarna zadyma . Ale tylko do momentu załączenia się turbiny ( około 2.tyś obrotów ). Do tego momentu czuję jakby się dusił i nie miał swojej mocy . Powyżej OK . Martwi mnie to bo tego nie było . Kupiłem na stacji płyn do oczyszczania wtryskiwaczy . Ale wiem że trzeba trochę nakulać km , więc czekam . Paliwo kupuję TYLKO na Orlenie . Nigdy się nie zawiodłem . Zastanawiam się czy to nie ma związku z dostarczanym powietrzem , czyli przepływomierzem . Moim zdaniem czarny dym oznaczać może zbyt bogatą mieszankę . Muszę chyba w tygodniu podjechać na "komputer" . Mam nadzieję że to mi pomoże . Pozdro. |
| |
Falc77 | 06.07.2014 18:06:29 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1882194 Od: 2013-4-27
| Wystarczy czasem, że filtr powietrza będzie brudny i kopci. Czasem taka oznaka to koniec wtryskiaczy, które lejąc do komory większą dawkę i silnik tego nie spala, czasem turbina, która ma się ku końcowi i nie ma wydajności w niskim zakresie obrotów, a co za tym idzie za mało powietrza w mieszance i kopci. Sprawdź dawki i czasy wtrysków na diagnoskopie, ciśnienie doładowania w różnych zakresach obrotów, przepływ powietrza itp. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
Dudas | 06.07.2014 19:44:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1882246 Od: 2014-7-2
| Dzięki Falc 77 . Po diagnozie opiszę co wyszło . Pozdro. |
| |
vokal | 09.07.2014 16:35:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1884626 Od: 2013-1-16
| Może klapa gasząca jest przytarta i nie otwiera do końca? _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Dudas | 09.07.2014 21:05:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1884837 Od: 2014-7-2
| Witam wszystkich . Pierwsza diagnoza : zero błędów , przepływomierz dobry , intercooler ok ,zawór egr ok ! Chyba jutro wyciągamy wtryski . Pojadą do sprawdzenia i przy okazji pomiar ciśnienie w cylindrach . Po wszystkim się "odezwę" Pozdro. |
| |
Dudas | 22.07.2014 21:54:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1897537 Od: 2014-7-2
| Nareszcie . Walka zakończona pełnym sukcesem . Uszkodzony był WĄŻ między interccolerem a turbiną . Był sprawdzany na samym początku . Objawy wskazywały na zbyt małe doładowanie powietrza ( dymienie na niskich biegach,duże zużycie paliwa - na trasie 11,5 litra,i słaba moc ) . Przepuszczał powietrze przy dużych doładowywaniach . Z zewnątrz był ok i nie dmuchał .Jak go wyjąłem i zdusiłem pokazywał pęknięcie . Uczymy się cały czas , a takie błędy pamiętamy na całe życie . Pozdrawiam Wszystkich <DUDAS> |
| |
Falc77 | 23.07.2014 08:53:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1897920 Od: 2013-4-27
| No widzisz, niepotrzebnie się człowiek denerwuje na zapas ) Ale ja to znam, zanim usunąłem głupią usterkę w moim czołgu, to "fahofcy" chcięli mi wymienić: wtryski z listwą, pompę, turbinę i cooler. Zabrałem się sam za diagnozę i usunęłem usterkę w 20min, czasem trzeba spokojnie pomyśleć. Tak, jak piszesz- człowiek uczy sie całe życie, a potem głupi umiera _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
Dudas | 23.07.2014 20:59:45 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań
Posty: 22 #1898656 Od: 2014-7-2
| Dzięki Falc . Masz w 100% rację . Życzę Tobie i całej ekipie sorenciaków samych przyjemności z jazdy . Pozdrawiam <DUDAS> |
| |
Electra | 28.04.2024 14:56:11 |
|
|
| |
orze | 05.08.2014 13:56:25 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 43 #1909575 Od: 2013-1-23
| |