NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AKTUALNOŚCI » NIEWŁAŚCIWE PARAMETRY PALIW

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

NIEWŁAŚCIWE PARAMETRY PALIW

i wpływ na pracę silnika
  
Admin
02.03.2010 08:14:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #477129
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 2
NIEWŁAŚCIWE PARAMETRY PALIW
A NEGATYWNY WPŁYW NA PRACĘ SILNIKA I STAN ŚRODOWISKA


Parametry jakościowe benzyn i oleju napędowego określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 9 grudnia 2008 roku w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.
Niedotrzymanie parametrów wpływa negatywnie na pracę silnika – powodując pogorszenie walorów eksploatacyjnych, a także może spowodować jego awarię – oraz na stan środowiska naturalnego.

Dla benzyn bezołowiowych

Niedotrzymanie wymaganych wartości RON (badawcza liczba oktanowa) i MON (motorowa liczba oktanowa) powoduje spalanie detonacyjne paliwa. Ten rodzaj spalania jest niepożądany, ze względu na możliwość wywołania uszkodzeń elementów silnika,

Niedotrzymanie wymagań odnośnie lotności benzyn, tj. składu frakcyjnego i prężności par prowadzi do problemów z uruchomieniem silnika, niebezpieczeństwa zaburzenia pracy, a nawet nagłego unieruchomienia silnika w efekcie tworzenia się korków parowych, nadmiernego zużycia silnika na skutek rozcieńczenia oleju silnikowego ciężkimi frakcjami paliwa,

Niedotrzymanie wymaganego limitu zawartości siarki powoduje skrócenie żywotności katalizatora, a w konsekwencji w wielu nowoczesnych silnikach zakłócenie pracy systemu sterowania dawką paliwa
i problemy z właściwą pracą silnika. Istnieje także niebezpieczeństwo korozji silnika,

Niedotrzymanie wymaganego limitu zawartości ołowiu powoduje niemal natychmiastowe zatrucie katalizatora, co w przypadku silników z systemem diagnostyki pokładowej powoduje zaburzenie pracy, może wręcz prowadzić do unieruchomienia silnika,

Niedotrzymanie wymaganych limitów zawartości tlenu i związków tlenowych powoduje, że mieszanka paliwowo – powietrzna staje się zbyt „uboga”, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika
i większego zużycia paliwa.

Dla olejów napędowych

Niedotrzymanie wymaganej wartości liczby cetanowej powoduje wzrost zużycia paliwa i nadmierną głośność silnika,

Niedotrzymanie limitów gęstości oleju napędowego prowadzi do obniżenia mocy i wzrostu zużycia paliwa,

Niedotrzymanie wymagań odnośnie składu frakcyjnego powoduje niewłaściwą pracę silnika oraz rozcieńczanie oleju silnikowego i w konsekwencji nadmierne zużycie silnika,

Niedotrzymanie limitu zawartości siarki powoduje, że tlenki siarki powstające w wyniku spalenia związków siarki przedostają się z gazami spalinowymi do atmosfery, przy czym część z nich pozostaje
w silniku, wywołując korozję różnych jego elementów, a także przyczynia się do nadmiernego ich zużycia,

Zbyt wysoka temperatura zapłonu powoduje spadek wydajności i ekonomiczności pracy silnika oraz wzrost emisji substancji toksycznych do środowiska.

Niska temperatura zapłonu stwarza natomiast poważne niebezpieczeństwo wybuchu par oleju podczas nalewania paliwa z dystrybutora do baku.

Wymienione wyżej negatywne skutki niedotrzymywania wymagań jakościowych dla benzyn bezołowiowych i oleju napędowego powodują niewłaściwą pracę silników, wzrost zużycia paliwa, pogorszenie stanu technicznego silnika, a w skrajnych przypadkach awarie. Naraża to użytkowników pojazdów na ponoszenie kosztów napraw i remontów silników, ponoszenie kosztów zwiększonego zużycia paliwa i dyskomfortu jazdy.

Reasumując należy stwierdzić, że niespełnienie wymagań jakościowych paliw (benzyn bezołowiowych
i oleju napędowego) powoduje zagrożenie interesów ekonomicznych konsumentów.
W skrajnych przypadkach zaburzenia pracy systemów sterowania dawką paliwa i nagłą utratą mocy lub wręcz unieruchomieniem silnika stwarzana jest sytuacja zagrożenia bezpieczeństwa.

Gaz LPG

W skład gazu LPG wchodzi mieszanina gazów propan i butan. W LPG stosowanym zimą udział propanu powinien być wyższy z uwagi na właściwości rozruchowe, ponadto duży procentowy udział butanu powoduje w stanach wymuszonych przyspieszeń wypadanie zapłonów i pogarsza elastyczność silnika. Z kolei duża zawartość propanu jest niekorzystna w wysokich temperaturach otoczenia. Przy złym składzie mieszanki może przegrzewać się i ulec uszkodzeniu katalizator, również głowica silnika i/lub uszczelki pod głowicą.
Wymagania ekologiczne oraz właściwości korozyjne nie dopuszczają zawartości siarkowodoru w LPG, a zawartość siarki z analogicznych przyczyn nie może przekraczać 50 mg/kg.
  
Electra24.04.2024 19:59:13
poziom 5

oczka
  
Jurek
02.03.2010 10:29:36
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: ok. Zalewu Zegrzyńskiego

Posty: 11 #477209
Od: 2010-3-1
W/g instrukcji volvo s80 zalecana jest benzyna 95.
Tłukły mi zawory, warsztaty nie wiedziały dlaczego.
Leję 98 octanów i jak ręką odjął. Widać szwedzkie i nasze octany są inne.
---------------------------------
Szukam Sorento za ok. 50k.
volvo s80, mondeo
_________________
szukam SORENTO za ok. 50k.
volvo s80, mondeo
  
ArturS71
02.03.2010 11:12:26
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GreatKingdom of thePotato

Posty: 28 #477241
Od: 2010-1-15
Nie wiem czy koledzy zauważyli ale wprowadzone z wielka pompą i kampanią reklamową paliwo Diesel Vpower z syntetycznym GTL poznikało na stajach - przynajmniej tak jest u mnie w Poznaniu . Nigdzie ani najmniejszej informacji i dodatku GTL - w pierwszej kolejności zniknęły te czerwone przywieszki do pistoletów przy dystrybutorze . Od samego początku tankowałem to paliwo jednak poczułem się oszukany ponieważ 1L w Poznaniu w lutym kosztował 4,44zł a jak wiadomo niczym w tym wypadku nie róznił się od Vervy i innych paliw premium ( wszystkie pochodzą od tego samego dostawcy ) z tym , że verwa kosztowała wtedy 4,05 . Oczywiście rozmawiałem z pracownikiem stacji i w wykrętny sposób odpowiedział , ze "coś tam dodają do paliwa" natomiast nie potwierdził i nie zaprzeczył w sprawie GTL a wił się jakby był na spowiedzi przed spec komisją sejmową . W związku z tym zdecydowałem ONLY Orlen Verva Dodam jeszcze , że w tej sprawie wysłałem zapytanie @ do centrali shell w Warszawie oczywiscie bez odpowiedzi .
  
Jurek
02.03.2010 18:45:14
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: ok. Zalewu Zegrzyńskiego

Posty: 11 #477957
Od: 2010-3-1
Czyżby współczesne diesle były tak wrażliwe, że należy zabiegać o jakieś szczególne paliwo.
Ja dieslami jeździłem w starych mercedesach, co by nie wlał to idzie. W łodzi mam stareńki silnik mercedesa 2,4 z beczki, przy zbiorniku 300 litrów paliwo czasami ma i 3 lata. Po zimie pali z pierwszego kręcenia. Mam tylko odstojnik wody.
To były silniki.
_________________
szukam SORENTO za ok. 50k.
volvo s80, mondeo
  
kukul
02.03.2010 19:52:31
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #478100
Od: 2009-8-8
Lee........., gdzie jesteśpytajniktaki dziwny
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
betina_t
14.03.2010 20:24:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #493532
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra24.04.2024 19:59:13
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AKTUALNOŚCI » NIEWŁAŚCIWE PARAMETRY PALIW

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny