NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA » KIA SORENTO 2002ROK ,2.5CRDI 140 KM , SKRZYNIA AUTOMATYCZNA PROBLEM Z O / D OFF

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Kia Sorento 2002rok ,2.5crdi 140 km , skrzynia automatyczna problem z O / D OFF

Problem z Kia Sorento 2.5crdi automat O / D OFF
  
olszewski92reda
19.10.2013 12:52:16
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1628984
Od: 2013-10-17
Witam wszystkich. Nie wiem czy dobrze trafiłem na tej stronie umieszczając tutaj ten post, więc z góry przepraszam jestem nowym użytkownikiem tej strony. Mam mały problem z moim samochodem. Kupiłem niedawno Kia Sorento, wcześniej nie zwracałem uwagi na nic miło się jeździło a teraz nagle zaczęła mi mrugać kontrolka Over Drive OFF (O/D OFF). Samochód Mój zaczął trzymać stałe obroty ponad tysiąc około czy to się rozgrzeje czy też nie. Z początku stawiałem na Zawór ciśnienia turbiny (nie wiem czy dobrze napisałem tą nazwę teo osprzętu, inni może nazwą to czujnikiem). Ma on 2 wężyki z góry oraz 1 kostkę na 2 piny. Stawiałem na początku na nią, po wymianie nic się nie stało. Chciałbym zaznaczyć że po kupnie zawsze jak wyłączałem silnik zawsze był taki "bzdyk" jakby odgłos. Ostatnio po prostu zaczął buczyć i od tego momentu to się dzieje. Potencjometr gazu przestał działać i reagować na każde naciśniecie go. Martwi mnie jednak to, że czuję się bez radny i nie wiem co dalej próbować z nim robić. Do serwisu też nie chcę oddawać bo pewnie zostawiłbym tam sporo pieniędzy.
Prosiłbym o pomoc jeśli ktoś się z tym spotkał. Pozdrawiam
  
Electra26.04.2024 14:00:48
poziom 5

oczka
  
twaz
19.10.2013 13:12:44
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1628995
Od: 2013-1-4
Dobrze trafileś. obroty z turbiną nie mają nic wspólnego (rozumiem ze to diesel) potęcjometr to dobry kierunek.. ja podłączam czasem drugi potencjometr do sterowania recznego (bo poruszam sie na wozku) wtedy czasem obroty świrują.. co do kontrolki skrzyni to też nie wiem co ona moze mieć wspólnego z obrotami, chyba nic... No może ktos poradzi wiecej,, moja odpukać sie nie psuje wesoły
  
olszewski92reda
19.10.2013 13:33:14
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1629006
Od: 2013-10-17
Tak to diesel ten 2.5crdi 140 km, no nie wiem co robić, wczoraj miałem od 1.9tdi diesla z niemieckiego audi, są to takie same czujniki, obroty do około 100-200 spadły, samochód prawie nie chodził. Dzisiaj zmieniłem na 2.5crdi nowy, ale bez różnicy, już tego "bżdęku" nie ma, tylko czekam na znajomego co komputer mi podepnie. Jeśli potencjometr jest uszkodzony w sumie cieszyłbym się. Wiem że to koszt ale wiedziałbym na czym stoję. Próbowałem odłączyć go podczas odpalonego silnika to bez zmian, obroty nie spadły nic się nie działo. Ten O/D OFF , to jak wcześniej gdzieś wyczytałem System Over Drive. Nie bardzo wiem o co chodzi, mam ten przycisk przy gałce zmiany biegów (mam automatyczną skrzynię), wiem że kiedyś go testowałem to rzeczywiście obroty wchodziły na większe jakby większą moc dawał. Ale wczoraj wracając ze sklepu z zakupów zaczęła mi mrugać nagle i obroty stanęły w jednej pozycji.. No nic pozostaje mi na razie czekać. Mam nadzieję że coś znajdziemy w przeciwnym razie będę musiał dać samochód do naprawy, choć czuję że to nic tragicznego nie jest.. Może mała drobnostka tylko nie mam pojęcia jaka..
  
armani01
25.10.2013 19:51:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1636241
Od: 2011-4-23
hejka, czy nie byłeś czasami na myjni lub myłes kijankę, miałem podobną reakcję coś mi zamokło ale samo przeszło jak się wysuszył
  
olszewski92reda
30.11.2013 12:21:03
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1673055
Od: 2013-10-17
Więc tak, znam całą przyczynę. Samochód ciągle jest mokry na podłodze pasażera przy komputerze. Co wysuszę go to ciągle rano zastam go mokrego. Czasami jest okej, a czasami mokry i suszenie trwa pare ładnych godzin. Jednak to starcza mi na jazdę tylko tego samego dnia, bo następnego dnia to samo. Męcząca sprawa. Tak dałem do prania go wewnątrz przez "znajomego dobrego". Niby dobra firma, ale wcześniej tak się nie działo. Nie wiem czy chyba najlepszym sposobem będzie kupienie silikonu w tubie, rozebranie go i po załatanie każdej małej dziurki. Z chęcią oddałbym do serwisu, by mieć gwarancję i pozbyć się problemu, ale boję się że jak wszystko podliczą.. usunięcie błedu silnika (sam po czasie znika), parking, naprawę itd to mogę zapłacić majątek wynoszący pare ładnych tysięcy.. co radzicie możecie mi doradzić? Serwis, czy samoobsługę?
  
vokal
30.11.2013 12:44:51
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1673067
Od: 2013-1-16
Po co zmieniałeś zawór sterowania turbiny?
Jeśli zmieniłeś na zatarty, to turbina nie jest sterowana i nie reaguje na pedał gazu.
Co do mokrego przy kompie, to są dwie przyczyny.
Jedna to brak odpływu z kanalika pod parownikiem klimatyzacji. Woda wykrapla się podczas włączonej klimatyzacji i z braku drożności kanalika spływa przez obudowę kanału nawiewu na podłogę. Jeśli klima nie działa, to nie powinno się lać.
Druga przyczyna, to przekorodowana nagrzewnica, z której cieknie na podłogę. Jednak wtedy czuć byłoby duszący zapach płynu chłodniczego w kabinie, a sam płyn na podłodze byłby śliski i słodki.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
olszewski92reda
02.12.2013 08:15:38
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1674190
Od: 2013-10-17
Więc, sterownik turbiny zmieniłem, zawsze buczał gdy gasiłem silnik, lub po prostu sam od Siebie zaczął buczeć. Wtedy fakt nie reagował pedał gazu. Po wymianie sterownika wszystko było okej, tylko gdy przyszły mocniejsze opady to zawsze mam wodę pod siedzeniem kierowcy.. na klimie prawie nigdy nie jadę. Nie zdarza mi się, a co do nagrzewnicy zaraz pójdę ją sprawdzić, możliwe że masz rację, nie sprawdzałem jej. Dziękuję za poradę.
  
twaz
02.12.2013 10:05:14
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1674245
Od: 2013-1-4
Może być jeszcze jedna przyczyna.. Przez lata moglo się nazbierać lisci i innych smieci pod kratka (co jest pod przednia szyba, przy wycieraczkach szyby przedniej) niema odplywu, a wtedy woda leci do środka.. Tam tez jest filtr kabinowy. jak wcześniejszy wlasciciel by go wyrzucil to wlasnie odplyw od klimy Ci sie zapcha. inaczej to jest nie prawdopodobne.. zajrzyj pod tę kratkę tam moze być przyczyna..
  
vokal
02.12.2013 14:02:09
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1674417
Od: 2013-1-16
    olszewski92reda pisze:

    Więc, sterownik turbiny zmieniłem, zawsze buczał gdy gasiłem silnik, lub po prostu sam od Siebie zaczął buczeć. Wtedy fakt nie reagował pedał gazu. ....


Jestem zainteresowany tym starym zaworkiem. Masz go jeszcze?
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
olszewski92reda
03.12.2013 11:23:46
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1675124
Od: 2013-10-17
Tak mam stary zawór jeszcze leży u mnie w półce, taki mam zwyczaj że nie wywalam sprzętu od samochodu nawet uszkodzonego. Sprawdzałem wszędzie, jedyne miejsce gdzie były liście to przy filtrze kabinowym w środku pod schowkiem u pasażera. W innych miejscach nie było, albo nie widziałem. Pod maską, przy wycieraczkach fakt zauważyłem są odpływy na krańcach ale nie są zapchane, testowałem lejąc wodę i normalnie spływa. Po 3 godzinach nie było w środku. Tak samo nagrzewnica i zaworek od klimy, są suche. Woda nie ucieka, klima jest pełna. Brak mi pomysłów.. na pewno jakiś odpływ jest zapchany, lecz nie wiem który. Powiem tak koledzy. Bardzo dziękuję za pomoc. Samochód oddaję do serwisu. Trochę już mam strach. Narazie pogoda tu na pomorzu się trzyma, ale jak przyjdą śniegi, sól.. to może się na amen zapchać to coś gdzieś, i jak woda będzie tak dalej się zbierać przy tym kompie, w końcu coś może się spalić, zaśniedzieć, albo jeszcze gorzej. Zdam relacje po wszystkim tak byście kiedyś mieli pomysły co to może być. Raczej nie wmówią mi, że coś siadło skoro wszystko jest w najlepszym porządku tylko przy intensywnych opadach podłoga po prostu robi się mokra i wody przybywa.
Dziękuję za starania, odpowiedzi oczekujcie do około 3-4dni, spróbuję ich pogonić bo jednak czas to pieniądz a bez samochodu jak bez prawej ręki wesoły.
Ale gdybym miał jeszcze raz kupować ten samochód nie zastanawiałbym się mimo, że jak narazie mam same kłopoty przez niego heh. Samochód fajnie się prowadzi, silnik jest też okej, do spokojnej jazdy nadaje się najbardziej. Uzyskałem rekordowe spalanie około 8-9litrów przy eco jeździe po mieście bardzo szczęśliwy. Faktem jest, że strasznie wolno trzeba ruszać ale da się. Lecz to było tylko jednorazowo. Pozdrawiam!
  
twaz
03.12.2013 11:32:30
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #1675135
Od: 2013-1-4
No możesz oddać do serwisu.. też Ciekawe czy tak prędko znajda.. Ja bym polewal woda calego a drugi ktoś niech patrzy skad leci.. może to z szyberdachu.. tam też powinny być rórki odprowadzające wode pod samochod.. zwykle biegną przednimi slupkami w dół. albo dziura w podlodze i podczas jazdy po moktej nawierzchni bije woda jak ze źródełka :d Przyczyna nie powinna być zbyt skomplikowana. Skoro już wiesz że to woda to powinno być z górki..
  
Electra26.04.2024 14:00:48
poziom 5

oczka
  
olszewski92reda
03.12.2013 19:38:21
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1675513
Od: 2013-10-17
Więc, auto odebrałem już dzisiaj. Po 6 godzinnej kontroli samochodu i po długim czekaniu nie znaleźli wesoły. Przyjemność kosztowała mnie 100zł. Wiem, że wszystkie odpływy są drożne. Więc przyczyna jest gdzieś dalej. Wszystkie kable, uszczelki w całkowitym porządku. Na początku traktowali go carsherem.. Potem lekko wodą polewali. I nic. Dopiero po czasie pojawiła się woda. Nie było widać, żeby gdzieś spływała.. W każdym razie odesłali mnie zaskoczeni, że nie mogli mi pomóc wesoły..
  
vokal
03.12.2013 21:49:07
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1675915
Od: 2013-1-16
Do takich przecieków trzeba się dokładnie przyłożyć.
Trzeba rozebrać pokrywę schowka,a może nawet kanał nawiewu z obudową dmuchawy. Wtedy wsadzić paszczę i sprawdzać skąd kapie. Po nitce do kłębka.
Inaczej może być ciężko.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
olszewski92reda
19.12.2013 08:48:46
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1690402
Od: 2013-10-17
Okej, informacja dla wszystkich. Jeżeli będzie się Wam zbierać pod nogami pasażera obok kierowcy, przy komputerku pokładowym i nie wiecie skąd to:
-na początku zdemontujcie wszystko, utnijcie ten kawał gąbki który jest nasączony wodą i wywalcie,
-przy nogach po prawej stronie jest plastik na 3 zatrzaski, pociągnijcie za tylną część,
-zobaczycie czarną skrzyneczkę z przewodami, jest ona przykręcona na 3 nakrętki, należy je odkręcić i starać się pociągnąć najbardziej jak się da lecz uwaga na przewody,
-zobaczycie tam przewód od anteny i spryskiwaczy który wchodzi z komory silnika, poniżej znajduję się gąbka, trzeba włożyć rękę i wyciągnąć ją, będzie pewnie cała czarna, od dołu nasączona od "błota, smaru" czy nie wiem czego jeszcze, po prostu ją wymieńcie. Dotnijcie na grubszą.

Cała przyczyna w moim samochodzie. Woda nie cieknie po przewodach ani nigdzie indziej. Nie wiem w jaki sposób może się dostawać przez to do środka ale to mi się działo.. Gąbka znajduje się bardzo nisko, jest to jeden z odpływów, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, jest sucho i ok. Info dla innych gdybyście mieli taki sam problem. Próbowałem codziennie suszyć wszystko tam wstawiając farelkę na noc, ale nie pomagało. Mam nadzieję, że kiedyś te informacje się przydadzą. Chciałbym dodać, że oddawanie do serwisu samochodu jest zbędne. Odsyłają do domu z kwitkiem do zapłaty. Byłem 4x w innych serwisach i nie mogli pomóc. Bez sensu też sam zacząłem demontować cały kokpit heh :-D.. ale przynajmniej wiem jak to się robi.
Temat zamknięty.
Aaa mam jeszcze jedno pytanko. Jeżeli chciałbym wymienić żarówki w podświetleniu przycisków (widziałem, że są małe diody), jakie mają one parametry wie może ktoś? Chciałbym wymienić a nie bardzo wiem jakie muszę zakupić. Pozdrawiam!
  
vokal
21.12.2013 12:56:19
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1692237
Od: 2013-1-16
No no. Gratuluję determinacji i pozytywnego skutku naprawy.

Żeby zastosować diody 12V musisz dać szeregowo rezystorki ok 60-80 ohm (0,25 W), żeby Ci się te diody nie przepalały.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Administrator
10.01.2014 10:26:13
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 30 #1710439
Od: 2011-6-9


Ilość edycji wpisu: 1
wszystko jest tu Polski Klub Kia Sorento
www.klubsorento.pl
  
Electra26.04.2024 14:00:48
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA » KIA SORENTO 2002ROK ,2.5CRDI 140 KM , SKRZYNIA AUTOMATYCZNA PROBLEM Z O / D OFF

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny