NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » CZASAMI NIE ODPALI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Czasami nie odpali

problemy z odpaleniem
  
lubo8
19.05.2013 18:54:13
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #1453078
Od: 2013-4-13
Witam, mam czasami problem z odpaleniem samochodu. Po kilku minutach odpali. Czasami odpali od razu i puści pokaźną ilość jasnego, pachnącego paliwem dymu z rury wydechowej i dosłownie przez dwie trzy sekundy silnik przebiera po czym się uspokoi i chodzi już normalnie. Silnik chodzi i wogóle nie dymi, wszystko sie uspokaja i jest ok. Proszę o radę co może się dziać z moja kijanką - 2007 rok, 2,5 CRDi 170 KM automatyczna skrzynia biegów. Według licznika 123 tys przebiegu ale nie udokumentowane. Samochód mam od miesiąca i już problem. Z wyglądu stan idealny, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz w silniku /żadnych wycieków/. Wymieniłem wszystkie płyny oraz filtry oleju, powietrza i paliwa. Proszę o pomoc i pozdrawiam
  
Electra06.05.2024 17:36:23
poziom 5

oczka
  
BUKI1973
19.05.2013 19:20:10
Grupa: Użytkownik

Posty: 6 #1453092
Od: 2011-12-3
Wygląda na to, że masz nieszczelny układ paliwowy (paliwo cofa się do baku) proponuję wymienić wężyk od filtra paliwa do pompy na przeźroczysty będziesz widział czy jest paliwo w wężyku. Olej jest gęściejszy od paliwa więc jeżeli jest nieszczelność to pompa będzie ciągła powietrze.Biały dym świadczy o ubogiej mieszance.Po chwili jak pompa dociągnie paliwo silnik będzie chodził normalnie.
Chyba trzeba zacząć od tego.
  
lubo8
19.05.2013 20:05:15
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #1453123
Od: 2013-4-13
    BUKI1973 pisze:

    Wygląda na to, że masz nieszczelny układ paliwowy (paliwo cofa się do baku) proponuję wymienić wężyk od filtra paliwa do pompy na przeźroczysty będziesz widział czy jest paliwo w wężyku. Olej jest gęściejszy od paliwa więc jeżeli jest nieszczelność to pompa będzie ciągła powietrze.Biały dym świadczy o ubogiej mieszance.Po chwili jak pompa dociągnie paliwo silnik będzie chodził normalnie.
    Chyba trzeba zacząć od tego.


Witaj, dzięki za radę, jutro zacznę od tego co napisałeś, pozdrawiam
  
mrao
20.05.2013 12:35:47


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Dębica

Posty: 5 #1454012
Od: 2013-3-24
A nie od rzeczy byłoby zajrzeć do filtrów paliwa. Jeden jest w komorze silnika a drugi w baku. Do drugiego dojście jest pod prawym tylnym siedzeniem. Swego czasu KIA miała problemy z lakierem , który się łuszczył od wewnątrz baku zatykając filtr paliwa. Moze liftingowego (2007)Sorento to nie dotyczy ale jak sie sprawdza linię paliwa, to filtry można też..

Filtr z komory silnika oryginalnie jest z podgrzewaczem, więc kupując na Allegro zamiennik trzeba sprawdzić. Cena oryginału sięga prawie 200 zł... jednak za takie pieniądze na Allegro można kupić 2 komplety filtrów (powietrza, oleju i paliwa).

W razie gdyby paliwo dochodziło, można sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa. To juz między pompą a wtryskiwaczami. Kiedyś przerabiałem taki problem we freelanderze. Okazało sie że winne były styki w kostce podpinającej ten czujnik.


Pozdrawiam i życzę powodzenia.
_________________
Kia Sorento EX manual
2.5 CRDI 2005/2006
Grafit metalik
  
lubo8
20.05.2013 20:13:55
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #1454690
Od: 2013-4-13
[quote=mrao]A nie od rzeczy byłoby zajrzeć do filtrów paliwa. Jeden jest w komorze silnika a drugi w baku. Do drugiego dojście jest pod prawym tylnym siedzeniem. Swego czasu KIA miała problemy z lakierem , który się łuszczył od wewnątrz baku zatykając filtr paliwa. Moze liftingowego (2007)Sorento to nie dotyczy ale jak sie sprawdza linię paliwa, to filtry można też..

Filtr z komory silnika oryginalnie jest z podgrzewaczem, więc kupując na Allegro zamiennik trzeba sprawdzić. Cena oryginału sięga prawie 200 zł... jednak za takie pieniądze na Allegro można kupić 2 komplety filtrów (powietrza, oleju i paliwa).

W razie gdyby paliwo dochodziło, można sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa. To juz między pompą a wtryskiwaczami. Kiedyś przerabiałem taki problem we freelanderze. Okazało sie że winne były styki w kostce podpinającej ten czujnik.


Pozdrawiam i życzę powodzenia.[/qu

Witam i bardzo dziękuję za cenne uwagi. Filtr paliwa w komorze silnika wymieniłem na właściwy (rzeczywiście drogi) jakieś 2 tygodnie temu, natomiast nie wiedziałem o filtrze pod siedzeniem. Jest to pewnie filtr za wlewem paliwa ale chyba to nie będzie to, ponieważ paliwo w używanym i wymienionym filtrze było czyściutkie, ale wymieniłem bo nie wiedziałem kiedy ostatni raz filtr ten był wymieniony. Po mimo to sprawdzę aby być pewnym czy jest ok. Na pewno sprawdzę czujnik paliwa. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam Lubomir

p.s. dzisiaj jeżdżąc po mieście odpalałem z 10 razy z czego 8 razy odpalił natychmiast, natomiast ze 3 razy musiał chwilkę pokręcić zanim zapalił. Ten nagły wyrzut, podczas odpalania z rury wydechowej jasnego dymu pachnącego paliwem, zdarzył się tylko raz.
  
BUKI1973
22.05.2013 20:20:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 6 #1457915
Od: 2011-12-3
Przy mojej kijance miałem kiedyś problem z gasnącym silnikiem. Problem pojawiał się w momencie gwałtownego przyspieszania. Miałem wtedy także problem z dłuższym kręceniem przy odpalaniu. Po wymianie elektrozaworu na pompie wysokiego ciśnienia problem zniknął. Początkowo zwiechy silnika trafiały się raz na jakiś czas a po jakimś czasie nie dało się jechać autem bo przy lekkim obciążeniu silnika auto gasło. Skończyło się na lawecie.
Profilaktycznie zrobili mi też wtryski bo zaczynały lać. Teraz mogę ją piłować do czerwonego pola i nie ma szans żeby zgasła. Koszt naprawy 3000zł pali od kopa. Filtr paliwa w baku też wtedy wyciągałem. Jest to plastikowe sitko z pływakiem paliwowym w środku.Jest tam w środku gumowy oring jak będzie przepuszczał to istnieje ryzyko że przy niskim poziomie paliwa silnik będzie podciągał powietrze razem z paliwem (nierówna praca silnika -falujące obroty) Po rozebraniu faktycznie filtr był bardzo uwalony opiłkami lakieru z baku wyglądały jak fusy od herbaty. Jednak w moim przypadku wyczyszczenie filtra nie pomogło.
Trzymam kciuki.
Pozdrawiam.
  
Electra06.05.2024 17:36:23
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » CZASAMI NIE ODPALI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny