| |
SorentoVic | 22.03.2020 18:35:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #5439338 Od: 2020-3-22
| Witam,mam problem z kia sorento 2.5 crdi 163KM, 2005rok, automat. auto jest ciągle w trybie 4WD LOW bardzo szybko przełącza biegi do 5 i uzyskuje prędkość max80km/h u wyje.nie mogę włączyć opcji AUTO w napędzie. Bardzo proszę o pomoc |
| |
Electra | 14.02.2025 21:53:44 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
adamur1 | 22.03.2020 19:14:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #5439352 Od: 2020-1-5
| Dzień dobry
O ile wiem za sterowanie rodzajem napędu low/auto odpowiada silniczek elektryczny który jest podpięty do skrzynki rozdzielczej. Proszę sprawdzić stan kabla oraz czy dochodzi napięcie do silniczka. Jeżeli jest ok to być może silniczek do wymiany.
Pozdrawiam Adam |
| |
SorentoVic | 22.03.2020 19:23:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #5439354 Od: 2020-3-22
| adamur1 pisze:
Dzień dobry
O ile wiem za sterowanie rodzajem napędu low/auto odpowiada silniczek elektryczny który jest podpięty do skrzynki rozdzielczej. Proszę sprawdzić stan kabla oraz czy dochodzi napięcie do silniczka. Jeżeli jest ok to być może silniczek do wymiany.
Pozdrawiam Adam
Ok bardzo dziękuję, jak sprawdzę dam znać. A czy reduktor odpowiada także za przełożenie biegów, ponieważ na tej opcji 4WD LOW nie można osiągnąć większej prędkości?
|
| |
krzysiek_ardie | 22.03.2020 19:42:36 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Opole
Posty: 160 #5439360 Od: 2013-1-2
| 4 WD Low służy do jazdy z prędkością minimalną po ciężkim terenie, do normalnej jazdy służy tryb AUTO. Aby zmienić tryb przełącz slelektor skrzyni na N z wciśniętym hamulcem i przekręć pokrętło na AUTO. |
| |
adamur1 | 22.03.2020 19:51:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #5439363 Od: 2020-1-5
Ilość edycji wpisu: 1 | Przełożenia w skrzyni biegów zależą m in. od prędkości wału korbowego silnika. W opcji terenowej wybierane jest w rozdzielaczu wyższe przełożenie, zatem wyższe są obroty silnika w stosunku do prędkości samochodu i stąd wcześniejsze przerzucanie biegów przez automat. Tak mi się przynajmniej wydaje bo mechaniki nie skończyłem Zakładam że próbował Pan zmienić napęd na "auto" mają lewarek w pozycji N, jak jest opisane we wpisie powyżej. |
| |
SorentoVic | 22.03.2020 20:11:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #5439370 Od: 2020-3-22
| Byłam sprawdzić i rzeczywiście zmieniło się na pozycji N. Wcześniej robiłam to gdy skrzynia była na pozycji P i nie chciało się przelaczyc. W moim poprzednim aucie nie miało to znaczenia w jakiej pozycji była skrzynia. Bardzo dziękuję Panom za pomoc! 😁, Super zmienia biegi, ale przy większej prędkości gdy puszcze nogę z gazu słychać dudnienie i trochę trzęsie samochodem... |
| |
mario1970 | 22.03.2020 20:14:23 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 108 #5439371 Od: 2011-10-3
| Tak jak wyżej opisywali zasadę działania reduktora to się zgadza. W trybie LOW będziesz jechał wolniej niż w trybie AUTO. Miałem u siebie podobny problem KIA 2,5CRDi 140KM 2004r. skrzynia manualna. U mnie reduktor nie chciał przejść z trybu AUTO w tryb LOW. Przyczyną problemu był przełącznik napędu w desce. Nie wielki koszt używanego a sama wymiana przysłowiowe 5 min. |
| |
adamur1 | 22.03.2020 20:20:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #5439377 Od: 2020-1-5
| SorentoVic pisze:
Byłam sprawdzić i rzeczywiście zmieniło się na pozycji N. Wcześniej robiłam to gdy skrzynia była na pozycji P i nie chciało się przelaczyc. W moim poprzednim aucie nie miało to znaczenia w jakiej pozycji była skrzynia. Bardzo dziękuję Panom za pomoc! 😁,, Super zmienia biegi, ale przy większej prędkości gdy puszcze nogę z gazu słychać dudnienie i trochę trzęsie samochodem...
Przepraszam że założyłem iż jest Pani forumowiczem płci męskiej (pisząc per Pan . Dobrze że się udało rozwiązać problem. Jeżeli chodzi o dudnienie i wstrząsy to już radzę się udać do mechanika, żeby posprawdzał mosty, wał, etc. U mnie strasznie hałasował tylny most ale oprócz szumu nie było żadnych drgań. Po jego regeneracji teraz słychać tylko szum powietrza i pomruk slinika |
| |
krzysiek_ardie | 23.03.2020 02:00:26 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Opole
Posty: 160 #5439458 Od: 2013-1-2
| Proszę sprawdzić wały napędowe stawiam na zatarte krzyżaki ewentualnie zastaną kompensację. Po naprawie zalecam je wyważyć. |
| |
SorentoVic | 23.03.2020 08:28:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #5439500 Od: 2020-3-22
| adamur1 pisze: SorentoVic pisze:
Byłam sprawdzić i rzeczywiście zmieniło się na pozycji N. Wcześniej robiłam to gdy skrzynia była na pozycji P i nie chciało się przelaczyc. W moim poprzednim aucie nie miało to znaczenia w jakiej pozycji była skrzynia. Bardzo dziękuję Panom za pomoc! 😁,,, Super zmienia biegi, ale przy większej prędkości gdy puszcze nogę z gazu słychać dudnienie i trochę trzęsie samochodem...
Przepraszam że założyłem iż jest Pani forumowiczem płci męskiej (pisząc per Pan . Dobrze że się udało rozwiązać problem. Jeżeli chodzi o dudnienie i wstrząsy to już radzę się udać do mechanika, żeby posprawdzał mosty, wał, etc. U mnie strasznie hałasował tylny most ale oprócz szumu nie było żadnych drgań. Po jego regeneracji teraz słychać tylko szum powietrza i pomruk slinika
Nie szkodzi zapewne też bym tak pomyślała zobaczymy co się okaże, ale mam nadzieję, że nie będzie to nic poważnego. |
| |
Electra | 14.02.2025 21:53:44 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|