| |
Witka1 | 15.01.2010 15:08:31 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #412196 Od: 2010-1-1
Ilość edycji wpisu: 5 | Witam. Nowicjusz- dzisiaj jadąc A-4 do Wrocławia nagle szyby wewnątrz samochodu zaparowały , a przez kratki nawiewu wydobywał się dym w posataci pary wodnej z lekkim zapachem. Zjechałem na pas awaryjny i zatrzymałem się. W samochodzie włączony był nawiew, temp. ustawiona na 21,5 stopnia. Climatronic wyłączony. Wyłączyłem wentylator, para przestała wylatywać kratkami. Przypuszczaam ,że to może być awaria nagrzewnicy. Prośba o pomoc , kto miał podobny problem. Jeśli to jest awaria nagrzewnicy, to w kórym miejscu się znajduję , jak nazywa się ta nagrzewnica czy to wodna czy od chłodnicy - czy można samemu wymienić , czy należy jechać do serwisu. - a wogóle czy to jest awaria nagrzewnicy?. _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
Electra | 14.02.2025 21:35:23 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
BubRb | 16.01.2010 11:27:37 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34046)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: lubuskie
Posty: 142 #413172 Od: 2009-7-29
| Qrcze u mnie też kiedyś zadymiło parą... ale po chwili przestało... nic nie zrobiłem i do dziś jest OK )) aaa.... chyba w tym czasie, lub trochę po tym wymieniałem termostat.. ale to dlatego, że przy dłuższej jeździe z ogrzewaniem, auto przestawało grzać... czyli termostat się zawieszał... wymieniłem termostat i jest OK.... Howk ! _________________ 2,5CRDi/2004/manual |
| |
Adimo | 16.01.2010 13:34:06 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #413368 Od: 2009-8-26
| Cały czas przeglądam ten post, i się zastanawiam, co mogło być przyczyną, termostat-on tylko reguluje temperaturę między małym a dużym obiegiem wody w samochodzie, a obieg jest zamknięty, i woda nigdzie nie przecieka, aby powstała para musi być temperatura i coś wilgotnego, i jedyne co mi namyśl przyszło to filtr kabinowy, po jeździe z Wollysem moją kijanką parowały mi szyby, Wolly powiedział że mam wymienić filtr kabinowy, i wymieniłem podczas wymiany okazało się że jest cały mokry, sprawdź kolego filtr kabinowy. _________________
|
| |
Witka1 | 16.01.2010 14:01:02 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #413390 Od: 2010-1-1
| Dziękuję Kolego Adimo. Sprawdzę filtr kabinowy. Dobrze na forum jest opisany sposób wyjęcia i wymiany filtra kabinowego-chwała. Kupiłem filtr i dzisaiaj sprobuję wyjąć filtr. Poinformuję , czy filtr jest przyczyną parowania .. Pozdrawiam. _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
Adimo | 16.01.2010 14:24:10 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #413406 Od: 2009-8-26
| Jest temat wymiany filtra kabinowego, a filtr jest za schowkiem, jak znajdę zaraz zapodam linka. _________________
|
| |
BubRb | 16.01.2010 16:05:34 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34046)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: lubuskie
Posty: 142 #413535 Od: 2009-7-29
| eee.. no chłopaki... Pierwszą i najprostszą przyczyną "PAROWANIA SZYB" jest filtr kabinowy - na 100%. Zaś wydawało mi się, że kolega Witka1 powiedział, że z nawiewów mu zadymiło parą...u mnie zdażyło się podobnie... ale tylko raz... było to jednorazowe... nic więcej się nie działo, więc nic nie robiłem ![smutny](/emot/icon_sad.gif) _________________ 2,5CRDi/2004/manual |
| |
betina_t | 16.01.2010 16:17:04 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #413550 Od: 2009-8-10
| Temat z filtrem kabinowy jest tutaj:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Admin | 16.01.2010 16:27:07 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #413560 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Ostatnio jak mi zadymiło parą w kabinie ( Renault) to musiałem wymieniać całą nagrzewnicę . Niestety wymaga to rozebrania pół samochodu wewnątrz . Koniecznie sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , jeśli jest poniżej Min" to masz niestety problem.
|
| |
Witka1 | 16.01.2010 17:28:14 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #413667 Od: 2010-1-1
| Koledzy /naprawdę Koledzy/dziękuję za wsparcie. Wymienię filtr kabinowy. Po wyłączeniu silnika /a włączonym zapłonie/, dymiło mi parą o zapachu przegrzanego płynu chłodniczego przy włączonym wenylatorze. Tą czynność powtórzyłem jeszcze na krótko i za każdym razem przy włączonym wentylatore dymiło z nawiewów. Wyłączyłem wentylator i załączyłem silnik jednocześie obniżyłem temp. do 17 stopni- przestało dymić parą przez kratki nawiewu. Przy obniżonej temp. i braku nawiewu /wentylator wyłączony/zawróciłem we Wrocławiu-Bielany i wróciłem do domu. Płyn jest pomiędzy max i min. Kolego Aministrator -dumam tak jak ty to opisujesz ,że może to być nagrzewnica obiegu płynu/ mam climatronik z panelem/. Wymienię filtr kabinowy i jeszcz raz zagrzeję silnik i sprawdzę czy dymi parą przy włączonym wentylatorze. Jeśli będzie to nagrzewnica, pojadę do warsztatu- ale nie wiem, który zna się na KIA we Wrocławiu- jak podejść do nagrzewnicy przy demontażu elemetów samochodu . Jeśli ktoś zna dobry warsztat prywatny naprawy KIA we Wrocławiu ,to bardzo proszę o pomoc. Powiadomię o przyczynie dymienia parą przez wloty do wewntrz samochodu. Pozdrawiam. _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
Admin | 16.01.2010 19:07:13 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #413741 Od: 2009-2-1
| ![Obrazek](http://img222.imageshack.us/img222/2261/zmianarozmiaru876814389.jpg) |
| |
andykon | 17.01.2010 13:14:13 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34602)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: podlasie
Posty: 379 #414869 Od: 2009-8-9
| Witka1 – sprawdź czy na podłodze przy pasażerze i kierowcy nie ma drobin płynu z chłodnicy oraz czy nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Objaw jako podałeś tj. dym z nawiewów świadczy o tym, że uszkodzeniu uległa nagrzewnica w konsekwencji może doprowadzić do ubytku płynu w chłodnicy, przegrzania głowicy skutkującej jej pęknięciem i koniecznością jej wymiany a to boli oj boli. Aby wymienić chłodniczkę nagrzewnicy niestety trzeba wyjąć cały kokpit, u mnie 2 fachowcy z serwisu auto rozbierali 3 godz. Bierz się szybko do roboty bo potem koszty będą dużo większe. Mi nagrzewnicę sprowadziła jakaś tam firma chyba z norwegi w 3-4 dni (bolał tak średnio) Kia mogło dopiero w 2 tygodnie. Jak wyżej powiedziałem objaw jaki miałeś świadczy o wydostawaniu się płynu na powierzchni nagrzewnicy, stąd ten dym przy ogrzewaniu. Szybko bierz się do roboty.
_________________ KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003. ![](http://i47.tinypic.com/2n00qya.gif) wersja fuul - Freedom, srebrny a może szary metalik, stały napęd 4x4, automat.
![](http://www.motostat.pl/user_images/17254/icon1.png)
|
| |
Electra | 14.02.2025 21:35:24 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
Witka1 | 17.01.2010 16:28:56 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #415049 Od: 2010-1-1
| Dziekuję Koledze Aministrator za zdjęcie oraz dziękuję Koledze andykon za potwierdzenie moich przypuszczeń , że awarii-roszczelnieniu uległa nagrzewnica. Wymieniłem filtr kabinowy -był tylko zabrudzony , nie był mokry. Zamówiłem nagrzewnicę do mojego autka z climatroniciem i umówię się na wymianę narzewnicy jednak w Serwisie Kia we Wrocławiu/ bo nie znalazłem prywatnego Zakładu ,który by wykonywał wymiany w Kia Sorento/- trochę mnie to pociągnie po kieszeni- trzeba będzie to przeżyć. Pozdrawiam. _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
Admin | 17.01.2010 16:34:50 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #415055 Od: 2009-2-1
| Nie wiem czy to dobry pomysł . W serwisie jak to w serwisie , wjazd na stanowisko -200 zł , zjazd -200 zł , sprawdzenie co - 500 zł , odkręcenie śrubki -20 zł . Oczywiście trochę przesadzam , ale może się okazać ,że wyjazd do innego miasta na wymianę zaowocuje zaoszczędzeniem kilku stów , tysiączków - (niepotrzebne skreślić ) Jak chcesz to dowiem się ile by kosztowała przekładka nagrzewnicy tam gdzie ja wymieniałem , (choć to 30 km od Warszawy) |
| |
Witka1 | 17.01.2010 21:28:21 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #415470 Od: 2010-1-1
| Kolego Aministrator . Tak - chcę jeśli możesz, abyś się dowiedział ile by kosztowała przekładka nagrzewnicy. Będę czekał na informację. Nagrzewnicę otrzymam z Gdańska we wtorek , w między czasie będę jeszcze poszukiwał warsztatu w innym mieście. Dziękuję za wskazanie innej możliwości niż naprawę w serwisie KIA. Pozdrawiam _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
andykon | 17.01.2010 22:13:24 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34602)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: podlasie
Posty: 379 #415530 Od: 2009-8-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Mnie servis skasował na 800zł. za wymiane nagrzewnicy (robocizna)- w tym wypadku musze przyznać, że chlopaki zasłużyli na kasę. Jak juz pisąłem w celu wymiany nagrzewnicy trzeba zdemontować cały kokpit, byłem obecny przy tym i widziałem, troche popracowali choć nie oznacza to, że mogli wziąść dużo mniej. _________________ KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003. ![](http://i47.tinypic.com/2n00qya.gif) wersja fuul - Freedom, srebrny a może szary metalik, stały napęd 4x4, automat.
![](http://www.motostat.pl/user_images/17254/icon1.png)
|
| |
Adimo | 17.01.2010 23:10:47 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #415583 Od: 2009-8-26
| współczuje Witka1, to troszkę da po kieszeni, szkoda że to nie filtr. _________________
|
| |
Witka1 | 03.02.2010 20:58:51 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wieś-k. Wrocławia
Posty: 34 #439570 Od: 2010-1-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Witajcie Koledzy. Po dłużsej przerwie od zgłoszenia na forum awarii nagrzewnicy, wymieniłem sam nagrzewnię / pomimo,że nie jestem mechanikiem/.Straszna to praca- należało zdemontować całą deskę rozdzielczą ,ze wszystkim wskażnikami, radio z zestawem głośnomówiącym parrot , belkę rurową podłużną itp. Zamontowałem powrotnie wszyskie urządzenia, sprawdziłem - wszystko działa poprawnie, ale mam jeden problem,nie wiem czym dobrze podłączyłem nagrzewnicę / wężyki / w komorze silnika. Prośba , może ktoś z kolegów ma schemat podłączenia. Ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wąż/ gruby/ , z której strony nagrzewnicy ma być podłączony do lewej rurki czy do prawej -patrząc twarzą zwróconą na nagrzewnicę. Oczekuję pomocy Witka1 _________________ ______________________ KiA SORENTO Ex Silnik: 2,5 CRDi Skrzynia biegów: Manualna Rok produkcji: 2003 AUTO/4LOCK/4LO Kolor: Srebrny metalik |
| |
betina_t | 13.03.2010 11:56:07 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #491485 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 14.02.2025 21:35:24 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|