| |
Wollys | 25.01.2010 10:11:39 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #424820 Od: 2009-6-24
| TunerForce napisałes "P.S po modyfikacji w aucie z silnikiem wolnossącym spalanie WZRASTA!" a na stronie jest napisane
"Jest na to sposób! Musisz tylko zrobić chip tuning czyli modyfikacje programu sterującego pracą silnika w sterowniku silnika.
ECO Chip tuning samochodów osobowych to modyfikacja z naciskiem na EKOLOGIE co uzyskuje sie poprzez znaczne zmniejszenie spalania przy jednocześnie zwiększonym momencie obrotowym i mocy!
Najważniejszym zyskiem który uzyskuje się po eco-chip tuningu/chip tuningu samochodów osobowych to zmniejszone spalanie o ok 0,5litra/100km przy standardowym chip tuningu i ok 1litra przy ECO chip tuningu. Dodatkowy profit to przyrost mocy i momentu obrotowego od 20% do 30%(chip tuning)i od 15% do 25%(ECO chip tuning)w zależności od rodzaju silnika i stanu technicznego samochodu. "
Nie rozumiem jak to w końcu jest |
| |
Electra | 08.02.2025 05:05:50 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
autorus | 25.01.2010 10:21:00 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #424824 Od: 2009-12-11
| Prosto diesel na turbince spalanie malej, benzyna wolnossąca spalanie wzrasta. |
| |
TuneFORCE | 25.01.2010 10:36:13 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=39774)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wałbrzych/Trondheim
Posty: 21 #424841 Od: 2009-11-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Spalanie spadnie w silniku doładowanym a w motorze N/A wzrośnie , tutaj żeby uzyskać jakiekolwiek przyrosty musisz dowalić dużo paliwa a powietrza w pewnym momencie zaczyna brakować dawka jest bogata ale nie przynosi to wymiernych rezultatów w przełożeniu na osiągi - w moim mniemaniu nie przynosi to opłacalnych efektów.
Można zrobić dolot, wydech i wtedy bawić się softem - przyrosty będą troszkę większe a spalenie wzrośnie nieznacznie - tyle że koszty modyfikacji wzrastają i to znacznie.. |
| |
Wollys | 25.01.2010 13:24:21 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #424989 Od: 2009-6-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Ok dziękuje za info. A jak jest ze zużyciem pompy turbo... rozumiem ze modyfikacja przede wszystkim polega na zmianie softu odpowiedzialnego za prace pompy turbo (zmiana momentów zalanczania i wylanczania turbo)a co za tym idzie szybszym jej zużyciu... Jak powinna wygladac prawidlowa charakterystyka przy dobrze wykonanym chip tunningu ?
|
| |
merkury76 | 25.01.2010 23:32:48 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=32941)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #426095 Od: 2009-7-5
| słuchajcie jesli w katowicach to tez chetnie podjade zobaczyc i dowiedziec sie czegos wiecej _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Adimo | 25.01.2010 23:35:43 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #426097 Od: 2009-8-26
| Kolego co do zwiększenia mocy, na pewno się piszę, zobaczę jak z czasem i się odezwie. _________________
|
| |
Wollys | 25.01.2010 23:39:05 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #426103 Od: 2009-6-24
| Merkury tobie chyba 170kM to wystarczy ... czy tez malo ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) A swoja drogą to czym roznia sie silniki przed i po lifcie w dieslu 2,5 CRDI ???? |
| |
TuneFORCE | 26.01.2010 00:03:11 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=39774)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wałbrzych/Trondheim
Posty: 21 #426119 Od: 2009-11-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Dla mnie najważniejsza różnica to system wtryskowy i sterownik![oczko](/emot/icon_wink.gif)
|
| |
Wollys | 26.01.2010 15:40:07 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #426637 Od: 2009-6-24
| Powtórze "A jak jest ze zużyciem pompy turbo... rozumiem ze modyfikacja przede wszystkim polega na zmianie softu odpowiedzialnego za prace pompy turbo (zmiana momentów zalanczania i wylanczania turbo)a co za tym idzie szybszym jej zużyciu... Jak powinna wygladac prawidlowa charakterystyka przy dobrze wykonanym chip tunningu ?" |
| |
TuneFORCE | 26.01.2010 16:14:21 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=39774)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wałbrzych/Trondheim
Posty: 21 #426698 Od: 2009-11-9
| Wszystkie parametry zostają podniesione w takim stopniu żeby żywotność układu wtryskowego się nie zmniejszyła. Prędzej pompa siądzie od złej jakości paliwa(które służy również do jej chłodzenia)niż od chip tuningu.
|
| |
merkury76 | 26.01.2010 21:55:34 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=32941)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #427258 Od: 2009-7-5
| trudno powiedziec czym sie roznia.Przede wszystkim to turbina inna a reszta chyba bez wiekszych zmian _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Electra | 08.02.2025 05:05:50 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
cyber_human | 18.02.2010 10:47:12 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #458794 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 2 | co do mocy i jej ilości... To jest jak z pieniędzmi, miejscem na hdd i kto co tam jeszcze woli (vódka, kobiety itd) - no po prostu nigdy za wiele... Od czasu urodzenia córki (i już chwilę przed), a może to wiek, zacząłem sobie nieco wolniej śmigać... Ale przychodzi taki dzień lub taki moment, kiedy albo chcesz, albo musisz depnąć... Wtedy każdy kuc i każdy Isaac się przyda, albo jest ważny...
A przeprogramowanie ECU daje przecież nie tylko moc i moment maksymalne większe, ale także poprawę pracy (kultury) w całym zakresie... I to jest ważne...
To jak jazda w wiosenny poranek, gdy powietrze jest "jakieś inne", a auto odchodzi spod nogi... Każdy to zna... Ale można to mieć zawsze Więc dlaczego nie? ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Jak kupiłem motong (a wcześniej śmigałem WSKą w podstawówce), to przy 35 km/h stwierdziłem, że pędzę wystarczająco szybko... Ale auta zaczęły mnie popychać, mówię: no nie, zaraz mnie rozjadą... Przyspieszyłem do 50 i to już była dla mnie 1-sza kosmiczna... Po powrocie do domu stwierdziłem, że 70 będzie w przyszłości OK, a ten, kto lata motorem 150 jest po prostu chory na umyśle... Minęło kilka miesięcy i parę tyś km nawiniętych i ze Świecia do Gdańska pruliśmy z kumplem na pełnym otwarciu rolgazu, 217 km/h, płasko jak śledzie, ze stopami na podnóżkach pasażera...
Nie latam tak co dzień, ale przychodzi taki dzień, gdy brak mocy doskwiera... Czy to po założeniu trumny na dach i 5 osób na pokładzie jadąc w górach, czy podczas wyprzedzania... No, może jak ktoś ma 260 kucy i w górę, to mu już ryba... ![cool](/emot/icon_cool.gif)
edit: a tu przykład, co robią w 44tuning.pl:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
brzmi bardzo profi... Jeśli tak robią jak piszą, to kurczę... |
| |
Adimo | 18.02.2010 17:01:36 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #459749 Od: 2009-8-26
| Myślę że przy skrzyni automatycznej, zwiększenie mocy, a co za tym idzie zwiększenie obciążenia na skrzynie, jest zabójcze dla niej, myślałem o zwiększeniu mocy teraz stoi to pod znakiem zapytania![pytajnik](/emot/icon_question.gif) _________________
|
| |
autorus | 18.02.2010 17:57:05 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 477 #459836 Od: 2009-12-11
| Jak tylko się ociepli robię program do automatu i zweryfikuje go osobiście. Ogólnie nie wierze w takie mity.
Autorus |
| |
drxtreme | 18.02.2010 19:07:37 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: bruxelles
Posty: 35 #459934 Od: 2010-2-8
| Ja mam 2,5 utomacik 170KM soft wgrywał sam sobie właściciel serwisu bo to było jego auto.Autko ładnie się zbiera power ma konkret tylko żeby nie ta praca rano i zanim się nagrzeje no brak kultury.Zawory łomoczą i głośno.Pali no jak czołg ale to może przyczyna że robię małe odległości ok 6km do pracy no i jak to w wielkim miescie korki i światła i webasto.Latem zobaczymy ile czołg spali .Poza tym CHYBA ok .Pojeżdżę posprawdzam _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi PALIWO: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: Chyba 2005 KOLOR VQ G7/V9 Szary metalik |
| |
Adimo | 18.02.2010 19:53:46 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #460035 Od: 2009-8-26
| Poczekam co powiecie pod koniec wiosny Autorus, Drxtreme, wtedy zadecyduje. _________________
|
| |
drxtreme | 18.02.2010 22:54:35 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: bruxelles
Posty: 35 #460469 Od: 2010-2-8
Ilość edycji wpisu: 1 | mam jeszce gwarancję do końca pażdziernika 2010 jak sie rozpadnie to bieda będzie ale to chyba mnie nie zrazi do tego autka bo jest cool _________________ KIA SORENTO SILNIK: 2,5 CRDi PALIWO: OLEJ NAPĘDOWY SKRZYNIA BIEGÓW: AUTOMAT ROK PRODUKCJI: Chyba 2005 KOLOR VQ G7/V9 Szary metalik |
| |
betina_t | 13.03.2010 23:12:32 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #492496 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 08.02.2025 05:05:50 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|