| |
marko385 | 26.11.2013 19:25:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1669563 Od: 2013-11-26
| Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne jakby była blokada jak wał przedni ściągłem to spokuj był co to może byc |
| |
Electra | 01.11.2024 00:24:14 |
|
|
| |
Falc77 | 26.11.2013 19:42:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1669574 Od: 2013-4-27
| Albo rozdzielka się skończyła, albo szpera w tylnym moście zapięła na sztywno...Jaki model, silnik, skrzynia, czy AWD czy 2x4 ? _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
olafs2 | 26.11.2013 19:52:33 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #1669578 Od: 2013-10-29
| Witam podczepiam się pod temat spotkała mnie identyczna przykrość sorento 2005 2.5 4x4. Przełącznik od napędów dwie pozycje. Wygląda na to, że silnik od ustawiania trybu pracy działa. Reduktor działa, a napęd w pozycji auto spięty tak że hamuje przy skręcaniu. Może ktoś wie jak z tym wygrać. |
| |
Falc77 | 26.11.2013 21:59:03 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1669746 Od: 2013-4-27
| No, wymienić skrzynkę rozdzielczą, albo szpere w tylnym moście/jak jest/, albo sprawdzić opony... _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
krzysiek_ardie | 27.11.2013 07:35:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Opole
Posty: 160 #1669941 Od: 2013-1-2
| olafs2 pisze:
Witam podczepiam się pod temat spotkała mnie identyczna przykrość sorento 2005 2.5 4x4. Przełącznik od napędów dwie pozycje. Wygląda na to, że silnik od ustawiania trybu pracy działa. Reduktor działa, a napęd w pozycji auto spięty tak że hamuje przy skręcaniu. Może ktoś wie jak z tym wygrać.
Jaki masz olej wlany w tylnym moście ? |
| |
marko385 | 27.11.2013 09:40:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1670025 Od: 2013-11-26
| Ale jak sie może spiąć jak niemam blokady tylko nap na 4 koła lub na dwa |
| |
marko385 | 27.11.2013 09:45:33 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1670026 Od: 2013-11-26
| Jak podniese auto to koła są niezblokowane kręcą sie osobno tylko przy skrencaniu blokują sie jak jest włonczone na 4 koła czy na dwa też blokują jest tu jakiś spec już byłem w serwisie i zdziwieni i u paru macherów jeden mówiże to reduktor. Jak sciongne przodni wał to wpożądku jest |
| |
Falc77 | 27.11.2013 10:44:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1670067 Od: 2013-4-27
| skrzynka rozdzielcza jest do wymiany prawdopodobnie. Jeśli piszesz, że po odpięciu przedniego wału jest ok. to problem jest w rozdzielce, jest do wymiany a to boli....( _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
sawek | 27.11.2013 16:50:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1670348 Od: 2013-10-16
| witam wszystkich sory ze inny temat ja mam problem bo swiecą mi sie wszystkie lampki od napedów a nic nie działa nie słychac silniczka do załanczania napedów jak przekrencam przełącznik SORENTO 2,5 2003R rodzaj napedów EST |
| |
Artto_ZG | 27.11.2013 17:55:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #1670384 Od: 2013-10-17
| Proponuję przeczytać - http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=6680 - może coś w tym jest? |
| |
vokal | 29.11.2013 17:42:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1672532 Od: 2013-1-16
| sawek pisze:
witam wszystkich sory ze inny temat ja mam problem bo swiecą mi sie wszystkie lampki od napedów a nic nie działa nie słychac silniczka do załanczania napedów jak przekrencam przełącznik SORENTO 2,5 2003R rodzaj napedów EST
Kolego musisz sprawdzić bezpiecznik TCCS od napędów w skrzynce koło lewej nogi kierowcy. Opisz kiedy świecą Ci lampki i które w którym momencie?
Kolega Artto_ZG podał jedną z przyczyn stałego spięcia osi dla napędu TOD. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 01.11.2024 00:24:14 |
|
|
| |
sawek | 29.11.2013 20:35:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1672761 Od: 2013-10-16
| vokal jest tak po przekreceniu stscyjki wszystkie kontrolki zapalą sie po sekundzie zgasną i spowrotem sie zaswiecą i swieca sie ciagle sprawdziłem bezpieczniki przedzwoniłem całą instalacje od sterownika do przełącznika do silniczka w motoreduktorze po prostu całą instalacje od napedów miałem schematy od kolegi z forum serdecznie mu dziekuje .Kupiłem już drugi sterownik i to samo podejrzewam tylko enkoder w silniczku ktury przełańcza napedy .Jak dam napiecie w piny gdzie wychodza z sterownika do silniczka to słychac jak napedy sie załanczaja odpale silnik i działaja reduktor tez dam spowrotem napiecie tylko odwrotnie bieguny i sie wyłanczaja Ostatnio podniosłem Sorento do góry odkreciłem ten enkoder zaczołem nim krecic to cos zaczeło sie dziać w niekturych pozycjach kontrolki gasną załancza sie silniczek |
| |
vokal | 29.11.2013 21:12:12 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1672797 Od: 2013-1-16
| Ciężki temat. szumioryginal miał tak samo, chyba naprawił. Poczytaj tutaj może Ci coś pomoże: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=5022 _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
sawek | 29.11.2013 21:14:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1672800 Od: 2013-10-16
| ok dzieki serdeczne |
| |
sawek | 06.12.2013 07:24:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1677750 Od: 2013-10-16
| vokal mam jeszcz jedno pytanie wyciągałeś kiedyś cewke z reduktora trzeba wyciągac skrzynie czy da sie wyciagnac sam reduktor |
| |
vokal | 06.12.2013 07:30:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1677752 Od: 2013-1-16
| Do wyciągnięcia elektromagnesu trzeba rozebrać reduktor. Trzeba najpierw zdjąć wały i odpiąć od skrzyni. W AT to kwestia odkręcenia 6-6 śrub. W manualu jedna jest schowana pod obudową wybieraka biegów, więc najpierw trzeba dostać się tam rozbierając tunel środkowy pomiędzy fotelami.
Czemu chcesz wyciągać cewkę? spaliła się? _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
sawek | 06.12.2013 09:08:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1677832 Od: 2013-10-16
| raczej ta bo mierzyłem miernikiem powinna miec od 0,4do0,6omów a miernik pokazuje mi 0,0 wogule powinno byc słychac ja jak sie załancza bynajmiej tak mi sie wydaje doszedłem juz z enkoderem i została mi raczej ta cewka ale jak masz cos do podpowiedzenia do napisz |
| |
vokal | 06.12.2013 18:54:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1678411 Od: 2013-1-16
| W EST elektromagnes nie wpływa na przełączanie napędów. Albo spinasz napęd z 2H na 4H i odwrotnie, albo do 4H dodajesz jeszcze jeden ruch w reduktorze, czyli przesunięcie przesuwki reduktora, czyli 4L. Jeżeli nie możesz przejść z 2H na 4H to znaczy, że silniczek nie kręci. bo gdyby kręcił przesunąłby jednym widelcem przesuwkę z 2H na 4H lub drugim widelcem dopiął przekładnie redukcyjną. Do tego potrzebne są obroty silniczka. Jeśli silniczek się obraca, to pomijając kontrolki przynajmniej mechanicznie powinien przełączać napędy. Wg sygnałów sterujących EM nie bierze w tym udziału. Jednak z tego co zrozumiałem, to silniczek ci się obraca podczas przełączania napędów gałką? hmmm _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
vokal | 06.12.2013 19:08:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1678448 Od: 2013-1-16
| Jeszcze jedno: Pomiar rezystancji cewki trzeba chyba wykonać metodą techniczną i skorzystać z prawa Ohma R=U/I _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Falc77 | 06.12.2013 20:22:55 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1678521 Od: 2013-4-27
| Dokładnie Vokal, ale niech chłopina jeszcze chwile pomyśli że to tylko usterka, niestety ale jak ktoś już tam coś grzebał to różnie może być. Ja znam przypadek, gdzie do TOD założono rozdzielkę od 2H/4H, wciskając gościowi auto. O tym, że napędy nie działają przekonał się wczesną zimą gdy tył wyprzedził przód na zakręcie. Na szczęście gość żyje. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
Electra | 01.11.2024 00:24:14 |
|
|