NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » MAM PROBLEM JAK SKRĘCAM TO SZURUJE KOŁO TYLNE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne

  
marko385
26.11.2013 19:25:48
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1669563
Od: 2013-11-26
Mam problem jak skręcam to szuruje koło tylne jakby była blokada jak wał przedni ściągłem to spokuj był co to może byc
  
Electra01.11.2024 00:24:14
poziom 5

oczka
  
Falc77
26.11.2013 19:42:41
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1669574
Od: 2013-4-27
Albo rozdzielka się skończyła, albo szpera w tylnym moście zapięła na sztywno...Jaki model, silnik, skrzynia, czy AWD czy 2x4 ?
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
olafs2
26.11.2013 19:52:33
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #1669578
Od: 2013-10-29
Witam podczepiam się pod temat spotkała mnie identyczna przykrość sorento 2005 2.5 4x4. Przełącznik od napędów dwie pozycje. Wygląda na to, że silnik od ustawiania trybu pracy działa. Reduktor działa, a napęd w pozycji auto spięty tak że hamuje przy skręcaniu. Może ktoś wie jak z tym wygrać.
  
Falc77
26.11.2013 21:59:03
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1669746
Od: 2013-4-27
No, wymienić skrzynkę rozdzielczą, albo szpere w tylnym moście/jak jest/, albo sprawdzić opony...
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
krzysiek_ardie
27.11.2013 07:35:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Opole

Posty: 160 #1669941
Od: 2013-1-2
    olafs2 pisze:

    Witam podczepiam się pod temat spotkała mnie identyczna przykrość sorento 2005 2.5 4x4. Przełącznik od napędów dwie pozycje. Wygląda na to, że silnik od ustawiania trybu pracy działa. Reduktor działa, a napęd w pozycji auto spięty tak że hamuje przy skręcaniu. Może ktoś wie jak z tym wygrać.


Jaki masz olej wlany w tylnym moście ?
  
marko385
27.11.2013 09:40:18
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1670025
Od: 2013-11-26
Ale jak sie może spiąć jak niemam blokady tylko nap na 4 koła lub na dwa
  
marko385
27.11.2013 09:45:33
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1670026
Od: 2013-11-26
Jak podniese auto to koła są niezblokowane kręcą sie osobno tylko przy skrencaniu blokują sie jak jest włonczone na 4 koła czy na dwa też blokują jest tu jakiś spec już byłem w serwisie i zdziwieni i u paru macherów jeden mówiże to reduktor. Jak sciongne przodni wał to wpożądku jest
  
Falc77
27.11.2013 10:44:22
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1670067
Od: 2013-4-27
skrzynka rozdzielcza jest do wymiany prawdopodobnie. Jeśli piszesz, że po odpięciu przedniego wału jest ok. to problem jest w rozdzielce, jest do wymiany a to boli....smutny(
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
sawek
27.11.2013 16:50:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #1670348
Od: 2013-10-16
witam wszystkich sory ze inny temat ja mam problem bo swiecą mi sie wszystkie lampki od napedów
a nic nie działa nie słychac silniczka do załanczania napedów jak przekrencam przełącznik
SORENTO 2,5 2003R rodzaj napedów EST
  
Artto_ZG
27.11.2013 17:55:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #1670384
Od: 2013-10-17
Proponuję przeczytać - http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=6680 - może coś w tym jest?
  
vokal
29.11.2013 17:42:39
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1672532
Od: 2013-1-16
    sawek pisze:

    witam wszystkich sory ze inny temat ja mam problem bo swiecą mi sie wszystkie lampki od napedów
    a nic nie działa nie słychac silniczka do załanczania napedów jak przekrencam przełącznik
    SORENTO 2,5 2003R rodzaj napedów EST


Kolego musisz sprawdzić bezpiecznik TCCS od napędów w skrzynce koło lewej nogi kierowcy.
Opisz kiedy świecą Ci lampki i które w którym momencie?

Kolega Artto_ZG podał jedną z przyczyn stałego spięcia osi dla napędu TOD.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Electra01.11.2024 00:24:14
poziom 5

oczka
  
sawek
29.11.2013 20:35:27
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #1672761
Od: 2013-10-16
vokal jest tak po przekreceniu stscyjki wszystkie kontrolki zapalą sie po sekundzie zgasną i spowrotem sie zaswiecą i swieca sie ciagle sprawdziłem bezpieczniki przedzwoniłem całą instalacje od sterownika do przełącznika do silniczka w motoreduktorze po prostu całą instalacje od napedów miałem schematy od kolegi z forum serdecznie mu dziekuje .Kupiłem już drugi sterownik i to samo podejrzewam tylko enkoder w silniczku ktury
przełańcza napedy .Jak dam napiecie w piny gdzie wychodza z sterownika do silniczka to słychac jak napedy sie załanczaja odpale silnik i działaja reduktor tez dam spowrotem napiecie tylko odwrotnie bieguny i sie wyłanczaja
Ostatnio podniosłem Sorento do góry odkreciłem ten enkoder zaczołem nim krecic to cos zaczeło sie dziać w niekturych pozycjach kontrolki gasną załancza sie silniczek
  
vokal
29.11.2013 21:12:12
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1672797
Od: 2013-1-16
Ciężki temat. szumioryginal miał tak samo, chyba naprawił.
Poczytaj tutaj może Ci coś pomoże:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=5022
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
sawek
29.11.2013 21:14:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #1672800
Od: 2013-10-16
ok dzieki serdeczne
  
sawek
06.12.2013 07:24:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #1677750
Od: 2013-10-16
vokal mam jeszcz jedno pytanie wyciągałeś kiedyś cewke z reduktora
trzeba wyciągac skrzynie czy da sie wyciagnac sam reduktor
  
vokal
06.12.2013 07:30:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1677752
Od: 2013-1-16
Do wyciągnięcia elektromagnesu trzeba rozebrać reduktor.
Trzeba najpierw zdjąć wały i odpiąć od skrzyni.
W AT to kwestia odkręcenia 6-6 śrub. W manualu jedna jest schowana pod obudową wybieraka biegów, więc najpierw trzeba dostać się tam rozbierając tunel środkowy pomiędzy fotelami.

Czemu chcesz wyciągać cewkę? spaliła się?
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
sawek
06.12.2013 09:08:42
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #1677832
Od: 2013-10-16
raczej ta bo mierzyłem miernikiem powinna miec od 0,4do0,6omów
a miernik pokazuje mi 0,0 wogule powinno byc słychac ja jak sie załancza
bynajmiej tak mi sie wydaje doszedłem juz z enkoderem i została mi raczej ta cewka
ale jak masz cos do podpowiedzenia do napisz
  
vokal
06.12.2013 18:54:53
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1678411
Od: 2013-1-16
W EST elektromagnes nie wpływa na przełączanie napędów.
Albo spinasz napęd z 2H na 4H i odwrotnie, albo do 4H dodajesz jeszcze jeden ruch w reduktorze, czyli przesunięcie przesuwki reduktora, czyli 4L.
Jeżeli nie możesz przejść z 2H na 4H to znaczy, że silniczek nie kręci. bo gdyby kręcił przesunąłby jednym widelcem przesuwkę z 2H na 4H lub drugim widelcem dopiął przekładnie redukcyjną.
Do tego potrzebne są obroty silniczka.
Jeśli silniczek się obraca, to pomijając kontrolki przynajmniej mechanicznie powinien przełączać napędy.
Wg sygnałów sterujących EM nie bierze w tym udziału.
Jednak z tego co zrozumiałem, to silniczek ci się obraca podczas przełączania napędów gałką? hmmm
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
vokal
06.12.2013 19:08:48
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1678448
Od: 2013-1-16
Jeszcze jedno:
Pomiar rezystancji cewki trzeba chyba wykonać metodą techniczną i skorzystać z prawa Ohma R=U/I pomysł
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Falc77
06.12.2013 20:22:55
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1678521
Od: 2013-4-27
Dokładnie Vokal, ale niech chłopina jeszcze chwile pomyśli że to tylko usterka, niestety ale jak ktoś już tam coś grzebał to różnie może być. Ja znam przypadek, gdzie do TOD założono rozdzielkę od 2H/4H, wciskając gościowi auto. O tym, że napędy nie działają przekonał się wczesną zimą gdy tył wyprzedził przód na zakręcie. Na szczęście gość żyje.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Electra01.11.2024 00:24:14
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » MAM PROBLEM JAK SKRĘCAM TO SZURUJE KOŁO TYLNE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny