| |
Admin | 21.01.2010 12:11:30 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419499 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 7 | Od kilku dni coś dzieje się z moim Sorento . Zawsze palił " na raz" , przedwczoraj musiałem pokręcić dwa razy po ok 20 sekund . Wczoraj rano nie chciał zapalić , musiałem kręcić kilkanaście razy dość długo , w końcu na krawędzi wyładowania akumulatora zapalił . Pojechałem na stację , zatankowałem pod korek paliwo zimowe "ultmate" aby wyeliminować złą jakość paliwa . Odpalał ładnie. Dzisiaj rano znów nie chce zapalić .Akumulator ładował się całą noc ,kręci ładnie i szybko , a silnik ani drgnie. Jedną rzecz zauważyłem ,że przy przekręceniu kluczyka na drugą pozycję, tuż przed rozruchem , obrotomierz pokazuje 2000 obrotów na wyłączonym jeszcze silniku. Chyba będę musiał wezwać Assistance . Co sprawdzić tak na szybko zanim zacznę go holować ?
Dzwonię do "maski" - pierwsza porada , sprawdź czy paliwo dochodzi do silnika. Mówi co mam odkręcić i gdzie . Odkręcam przewód od ręcznej pompy , naciskam raz i paliwo leje się obfitym strumieniem , naciskam drugi raz , również , przestaję aby nie zalać silnika , nie wiedziałem ,że ta pompka jest taka sprawna.
Przykręcam wszystko z powrotem , to nie jest przyczyna "niezapalenia"
|
| |
Electra | 08.02.2025 08:59:19 |
|
|
| |
Apri | 21.01.2010 12:35:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wadowice
Posty: 15 #419527 Od: 2009-4-17
| Myślę że warto jeszcze sprawdzic świece żarowe czy grzeją. _________________ Wersja USA 2007 r V6 3800 benzyna + gaz |
| |
Admin | 21.01.2010 12:36:30 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419529 Od: 2009-2-1
| Ok , więc jak mam to sprawdzić ? |
| |
Balboa | 21.01.2010 12:40:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #419536 Od: 2009-2-23
| Adminie, gdy będziesz- przyciskał (pompował) paliwo pompką to ta pompka musi reagować nie spontanicznie tylko "opornie" tak jakby sie jej nie chciało. To będzie oznaka ze paliwo przepływa przez nią. _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
maska | 21.01.2010 12:41:10 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #419537 Od: 2009-9-10
| Padły by wszystkie naraz? mało prawdopodobne jeśli jest paliwo to pozostaje sterowanie silnikiem Pytanie jak to sprawdzić.
_________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Balboa | 21.01.2010 12:43:26 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #419540 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 1 | Bezpieczniki ? od swiec ?, nawet nie wiem czy takie sa _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
Admin | 21.01.2010 12:43:36 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419541 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Gdy założyłem przewód i pompowałem , mogłem nacisnąć ją zaledwie cztery razy , później zrobił się duży opór jakby była pełna. A i jeszcze przełożyłem przekaźniki odwrotnie w miejsce ostatniego pierwszy i tak dalej . Wczoraj też nie chciał zapalić , a jednak zapalił , więc to chyba nie bezpieczniki , ale sprawdzę . |
| |
Balboa | 21.01.2010 12:46:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #419545 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 3 | A moze przewód paliwowy jest dziurawy, pęknięty i paliwo z niego ubyło, przez to mogłeś nacisnąć pare razy bez oporu az sie napompowało.
ps** a moze filtr paliwa jest zapchany _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
Admin | 21.01.2010 12:52:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419551 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie, najpierw sprawdziłem , czy pompa działa odkręcając przewód od niej . Jak przykręciłem i pompowałem opór wzrastał i trzymał ciśnienie. Filtr paliwa jest przed pompą czy za?
|
| |
maska | 21.01.2010 13:04:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #419567 Od: 2009-9-10
| nie bezpieczniki od świec tylko świece _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Szkrabik | 21.01.2010 13:13:17 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #419572 Od: 2009-9-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Filtr jest zespolony z pompką paliwa
edit: Jeśli ręcznie pompowałeś paliwo to leciało ale czy jak zapalasz to pompa paliwowa podaje paliwo ?? być może właśnie ona nie dostaje napięcia ewentualnie się zwaliła nie znam dokładnej lokalizacji ale jest w baku lub do nie go podłączona. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 08.02.2025 08:59:19 |
|
|
| |
pibe | 21.01.2010 13:29:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie
Posty: 172 #419601 Od: 2009-5-29
| U mnie poluzowane były kostki, które podpięte są od dołu do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami (pod maską). Gdy je dopchnąłem, to zaczął odpalać, a wcześniej kręcił ale nie zapalał. Może tu jest problem? _________________ kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat |
| |
Admin | 21.01.2010 13:32:20 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419604 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 2 | Dzięki za telefony i maile . Maska już jedzie , jeśli to co mówicie nie poskutkuje to spróbujemy odpalić pociągając go , lub zaciągnie mnie do serwisu. Adimo na 99% stawia na filtr paliwa ( ostatnia wymiana 11.2009 ) . Szkrabik proponuje sprawdzić czy paliwo dochodzi nie naciskając na pompkę , lecz odkręcając ten sam przewód i przekręcając kluczyk w stacyjce . Wyeliminuje się wtedy awarię pompy paliwa w zbiorniku , ale do tego potrzebne są dwie osoby , więc czekam na "maskę" . Zaraz również sprawdzimy przewody w różnych miejscach.
Jak zajdzie potrzeba zapalenia " na hol" to napędy zostawić włączone na tył , czy na 4 koła? |
| |
merkury76 | 21.01.2010 13:53:40 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #419630 Od: 2009-7-5
| No cięzka sprawa.Zaczac trzeba od najmniejszych rzeczy.W filtrze jest korek z dołu odkrec go .To jest taki osadnik i z niego wylewa sie całe syfiastwo z filtra.Może to byc ta przyczyna aczkolwiek małoprawdopodobne. Ale sprawdzic można. _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Szkrabik | 21.01.2010 14:13:12 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #419650 Od: 2009-9-29
| Admin nie zapalaj sori na zaciąg jest to nie polecane a i nie wiadomo co się stało że nie pali, ciąganie może nic nie dać a może pogorszyć sprawę, lepiej ściągnąć do garażu i dopiero na spokojnie się rozejrzeć. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
andykon | 21.01.2010 14:23:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: podlasie
Posty: 379 #419657 Od: 2009-8-9
| Co prawda w naszych samochodach jet podgrzewanie paliwa (bezpośrednio przy filtrze paliwa) ale jeżeli ono padło i na skutek mrozów w filtrze wytrąciła się parafina no to mamy klops. Mozliwe, że tam trzeba szukać - admin - jeźdxisz chyba dieselkiem. _________________ KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003. wersja fuul - Freedom, srebrny a może szary metalik, stały napęd 4x4, automat.
|
| |
Balboa | 21.01.2010 14:53:22 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #419723 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 1 | Adminie wszystko nt osadnika (pompki) jest w książce serwisowej na stronie 7-32, jak mozesz to koniecznie zobacz. Jak nie masz to zeskanuję ale dopiero ok 17tej. Moze to rozwiąże twój problem
_________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
Admin | 21.01.2010 15:51:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #419794 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Sorento stoi w serwisie , wieczorem opisze co jeszcze sprawdziliśmy z maską i jak zapalił ( ale nie jechał). Dostałem nowe Punto na letnich oponach .
|
| |
maska | 21.01.2010 16:22:07 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #419828 Od: 2009-9-10
| i jak Ci się tym czymś o kształcie samochodu jechało? ledwo Cię w tylnym lusterku widziałem Zygzakiem nie jechałeś więc źle nie było
_________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
gregor | 21.01.2010 17:17:18 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 16 #419886 Od: 2010-1-2
| Moje Sorento też dziś nie odpaliło. Grzałem kilkakrotnie świece, pompowałem ręczną pompką paliwo i nic. Rozrusznik kręcił jak szalony a silnik nawet nie próbował zaskoczyć. Według mnie nie dochodziło palwo. Odpaliłem starym wypróbowanym sposobem. "START-SPRAY" dwa pryśnięcia po zdjęciu pokrywy filtru powietrza - silnik od razu zaskoczył i pociągnął paliwo. Dodam że nie kopciło z rury więc chyba nie miał w sobie nie spalonego paliwa. Poprzedni właściciel samochodu też miał raz taki problem. W serwisie próbowali go naciągnąć na wymianę wtryskiwaczy. Chlop pojechał do innego mechaniora. Ten stwierdził po zdemontowaniu że wtryski są dobre, wystarczyło przeczyścić- całkowity koszt 100 PLN. _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 KM/2003 automat złoty metalik |
| |
Electra | 08.02.2025 08:59:19 |
|
|