| |
Szkrabik | 21.01.2010 18:24:24 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=37083)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #419952 Od: 2009-9-29
| Odpaliłem starym wypróbowanym sposobem. "START-SPRAY"
Tak to stary wózek widłowy można odpalać a i tego nie polecam, miałem okazję widzieć silnik po takich zabiegach, nie wiele z niego dało się zrobić. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 08.02.2025 11:19:44 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
gregor | 21.01.2010 19:11:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 16 #420019 Od: 2010-1-2
Ilość edycji wpisu: 2 | Szkrabik, nie twierdzę że jest to super rozwiązanie. Jest po prostu skuteczne. Dwa psiknięcia silnik załapał i pociągnął olej napędowy.Gdyby nie zaskoczył to oczywiście nie robiłbym tego dalej bo bym tak jak twierdzisz rozwalił motor. Nie wim jaki silnik widziałeś po takim zabiegu. Może ktoś próbował "jechać" na spray-u. Mam sporo znajomych w Szwecji. W jej połnocnej części przy dużych mrozach to często jedyna metoda. Jeżeli robisz operacje ryzykowne dla silnika, ale robisz je z głową jest niskie ryzyko, że zaszkodzą. Pozdrawiam _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 KM/2003 automat złoty metalik |
| |
marcelo8 | 21.01.2010 20:24:37 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #420104 Od: 2009-2-22
| No ciekawy jestem co będzie przyczyną. Ale po moich doświadczeniach z nieodpalaniem stawiam na filtr paliwa. I jeszcze raz to napiszę, nie kupujcie badziewia, nasze sorento tolerują tylko filtry MAN lub BOSCH. Jestem w suwalkach, rano przy odpalaniu temperatura w okolicach -15 do -25 st. i choć ciężko ale odpala, po uprzednim dwu - trzy krotnym podgrzaniu świec. |
| |
gregor | 21.01.2010 20:36:37 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 16 #420132 Od: 2010-1-2
| Marcelo8, akurat jutro rano wybieram się do Suwałk. Podobno ma być jeszcze zimniej. W tej chwili na obrzeżach Białegostoku -18 st. _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 KM/2003 automat złoty metalik |
| |
andykon | 21.01.2010 21:22:50 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34602)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: podlasie
Posty: 379 #420261 Od: 2009-8-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Jak już wyżej pisałem też stawiam na filtr paliwa. Dziś z rana widziałem jak sąsiad hełtał kijankę (pregio) i narzekał, że nie wchodzi na obroty a wczoraj tankował w Orlenie. Później widziałem go w mieście jak znowu hełtał biedaczynę ale z zaoferowanej pomocy nie chciał skorzystać – jego sprawa. _________________ KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003. ![](http://i47.tinypic.com/2n00qya.gif) wersja fuul - Freedom, srebrny a może szary metalik, stały napęd 4x4, automat.
![](http://www.motostat.pl/user_images/17254/icon1.png)
|
| |
spider2you | 21.01.2010 21:35:22 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #420285 Od: 2009-5-11
| Moja żonka odkąd nastały mrozy (tankuje TYLKO na Orlenie) ma problemy ze swoją Corsinką - więcej stoi niż jeździ - chyba jej zmienię auto na Kijankę ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) |
| |
Admin | 21.01.2010 21:35:59 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #420287 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 3 | Taki zwariowany dzień jak nigdy . Więc odkręcaliśmy po kolei przewody z pompy raz u mnie raz u maski i sprawdzaliśmy czy u mnie leci tam gdzie u niego. Okazało się ,że mimo identycznych samochodów są różnice konstrukcyjne w silniku co uniemożliwiało porównanie . Nie spodziewałem się . Jedyne co odkryliśmy ,że przewód ten z górnego zdjęcia jest powrotny do baku , a z paliwem jest ten drugi. Po podłączeniu linki lekko mnie pociągnął i auto zapaliło ale w ogóle nie miało obrotów . Daliśmy mu 5 minut i dostał trochę mocy . Pojechaliśmy do serwisu , ja samodzielnie ale przez całą drogę nie chciał dać więcej niż 2200 obrotów , więc dojechałem na trójce. Tam zleciłem pełny przegląd razem z wymianą płynów w reduktorze , a z tabeli wynikało jeszcze ,że trzeba nasmarować krzyżaki na wałach. Jeśli to tylko filtr to zmieszczę się w 2000 zł.
Dostałem nowe punto , zastępcze ,na letnich oponach i okazało się ,że droga którą codziennie pokonywałem jak i podwórko jest nieprzejezdne dla tego samochodu. Jedyne co mnie zaciekawiło to to ,że punto mówi do mnie kobiecym głosem i co najciekawsze wykonuje moje polecenia które wydaje głosem ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Mówię " o radio " a tu , " włączam radio" co jest grane a ona " chcesz znać listę komend powiedz "pomoc " , to ja mówię "pomoc " a ona " lista komend jest następująca ...." i tak sobie z nią gadałem całą drogę do domu..![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Jutro ma się okazać co to była za usterka naprawdę . |
| |
spider2you | 21.01.2010 21:45:34 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #420304 Od: 2009-5-11
| Ty Admin masz za dużo kasiorki chyba!!!! Moja rada - zapytaj kolesia w serwisie, kto jest najlepszy w tej ekipie od 4x4 i jedź do niego do domu - będziesz miał to samo tylko za 30% ceny - jak tak robię od 5 lat - najpierw Viki, teraz Sori.
A propos serwisu - nie spotkałeś czasami kolegi alustar z forum - podobno pracuje na Połczyńskiej, gdzie są renomowane rurki Tuning-Design - a to o czymś świadczy - moje są na Przemysłowej, Armii Krajowej, Jana Robaka i ...... u wielu klientów ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Wiem............ jestem wrednym skurczybykiem, ale taka moja natura, bo za dużo wiem, aby takiego starego wróbla jak ja na byle gówno nabrać - za długo w sprzedaży!!!! |
| |
rafzol | 21.01.2010 22:07:45 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Reguły-Warszawa
Posty: 83 #420369 Od: 2009-11-4
| Moja Kianka przy większych mrozach też ma problem z zapaleniem. Kupiłem nowy akumulator bo myślałem że to jego wina. Fakt przez pierwsze dni po wymianie było ok.,ale mrozy lżejsze. Po powrocie dużych mrozów znów problem. Mechanik mówił że to może być wina świec, nawet jak jedna jest uszkodzona to przy dużym mrozie auto nie zapali.![płacze](/emot/icon_cry.gif) _________________ Niestety brak KIANY |
| |
Admin | 22.01.2010 00:58:31 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #420642 Od: 2009-2-1
| Ciekawy tester :
![Obrazek](http://img695.imageshack.us/img695/414/22463629.jpg)
![Obrazek](http://img8.imageshack.us/img8/729/36487334.jpg) |
| |
gregor | 22.01.2010 06:55:05 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Białystok
Posty: 16 #420653 Od: 2010-1-2
| Wczoraj przy - 15 st. strajk, dzisiaj - 22st jedno podgrzanie pali od razu. U Administratora obstawiam problem z wtryskiwaczami. _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 KM/2003 automat złoty metalik |
| |
Electra | 08.02.2025 11:19:44 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
maska | 22.01.2010 09:12:31 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #420688 Od: 2009-9-10
| Z moich obserwacji wynika, że jednak filtr musiała się Adminowi parafina w filtrze wytrącić i stąd cały problem ciekawe czy można zastosować jakieś zewnętrzne podgrzewanie filtra wtedy nie powinno być problemów Mój też przy tych mrozach zapala po kilkakrotnym podgrzaniu świecami, ale po uruchomieniu chodzi jak traktor w kołchozie przez 5 minut a potem już go nie słychać ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Liczę na spidera, i oleje jak i filtry bo czołgusiowi resurs wychodzi a warunki mają być nie lepsze tylko gorsze rozrusznik już to odczuł chodź nie wiesza się skubany za każdym razem poprostu przypomina mi, że doktorek i pobyt w szpitalu wskazany mniemam tylko, że do poniedziałku wytrzyma ![jęzor](/emot/icon_razz.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Admin | 22.01.2010 10:37:07 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #420748 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Znajomy pracuje w firmie dystrybucyjnej i mają diesle do rozwozu towaru. Czy lato czy zima auto ma palić , nie ma innej możliwości . Używają od lat szwedzkiego środka do paliwa o nazwie " Black Arrow" ( op na 1000 l , do kupienia na stacji benzynowej ). Przetestowali od groma tych środków i ten okazał się najbardziej niezawodny .
To znalazłem na ten temat :
Black Arrow - Diesel Skydd 1l - całoroczny dodatek do oleju napędowego, zalecany szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Zapobiega wydzielaniu się parafiny w oleju napędowym w niskich temperaturach, blokowaniu filtra i przewodów paliwowych. Obniża temperaturę płynności paliwa i podnosi walory oleju napędowego. Ułatwia uruchamianie i pracę silnika wysokoprężnego w niskich temperaturach. Poprawia pracę i zwiększa moc silnika. Czyści i chroni układ paliwowy przed korozją i rdzą. W zależności od jakości użytego oleju napędowego, jest skuteczny nawet do temperatury -39 st C. Zmiana konsystencji produktu w bardzo niskich temperaturach (zgęstnienie) nie powoduje utraty jego własności, po przywróceniu płynności produktowi w dodatnich temperaturach.
DIESEL SKYDD produkowany jest w Szwecji, według receptury i technologii sprawdzonej w skrajnych warunkach skandynawskiej zimy.
Koncentrat 1:100. Cena 17zł 0.5 l lub 29zł 1 l.
![Obrazek](http://img705.imageshack.us/img705/7324/10000b.jpg)
|
| |
merkury76 | 22.01.2010 11:37:43 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=32941)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #420823 Od: 2009-7-5
| Warto oczyscic odstojnik w filtrze tam gromadzi sie woda i inne smieci _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
maska | 22.01.2010 12:25:52 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #420861 Od: 2009-9-10
| Problem tylko jak ktoś czołga na zewnątrz trzyma nijak w taką pogodę się nie da nie dość, że łapki marzną, to i metal staje się bardziej kruchy i podatny na uszkodzenia ![smutny](/emot/icon_sad.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
merkury76 | 22.01.2010 12:33:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=32941)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #420864 Od: 2009-7-5
| najlepsze sa radzieckie klucze M M czyli Młot i Majzel pomagaja na wszystko _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Admin | 22.01.2010 13:52:43 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #420931 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 3 | Wg googla w tę niedzielę zapowiadają - 33 stopnie w nocy .![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) |
| |
maska | 22.01.2010 13:54:25 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #420938 Od: 2009-9-10
| trzeba będzie własne ogrzewanie wziąć ze sobą ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
marcelo8 | 22.01.2010 19:06:10 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 671 #421550 Od: 2009-2-22
Ilość edycji wpisu: 1 | Admin czy do twojego filtra a raczej calej puszki z odstojnikiem dochodzą przewody zapięte kostką. to jest wlasnie podgrzewanie filtra. dzisiaj w suwałkach -20 i mój pali po pierwszym podgrzaniu. Kolegi Doblo nówka (2 miesiące) już prawe na granicy wyczerpania akumulatora odpaliło ale dzwięk zimnego był tak makabryczny jak pomysł nocy na łóżku fakira. Może warto by sprawdzić (maska napewno da radę) czy po przeręceniu zapłonu dochodzi na pięcie na w/w kostce do podgrzewacza filtra?
a co do wszelkich uzdatniaczy do paliwa to był bym ostrożny, różne specyfiki (według fachowców z bosch serwis kraków) mogą spowodowac rozpuszczenie się nagaru lub brudu z paliwa i nawet zablokowanie, zatkanie wtryskiwaczy. wszystko dla ludzi lecz....
|
| |
Admin | 22.01.2010 20:10:04 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #421722 Od: 2009-2-1
| Autko odebrane . Przyczyną awarii był filtr paliwa . Samochód przeszedł tzw " ścieżkę diagnostyczną " gdzie były sprawdzane wszystkie elementy samochodu i nie wykryto żadnych usterek . Również po podłączeniu do komputera nie stwierdzono błędów . Dostałem dużo wydruków więc zeskanuje je w wrzucę na forum , będzie można zobaczyć jaki są parametry poszczególnych podzespołów . Wniosek jest jeden , filtr paliwa należy wymieniać razem z oponami zimowymi .
|
| |
Electra | 08.02.2025 11:19:44 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|