| |
empisorento | 05.04.2015 14:02:36 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=111185)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: bydgoszcz
Posty: 9 #2085291 Od: 2012-7-16
| Witam. mam od zimy problem, a mianowicie moja Kia 2004, 2,5Crdi nie chce odpalić po tym jak silnik się rozgrzeje. Przejadę ok 20-30 km lub trochę mniej po mieście i nie chce odpalić. Muszę poczekać aż silnik trochę ostygnie i dopiero zapala. Do tego czasami po odpaleniu np zimnego silnika kopci (raczej na biało-szaro niż niebiesko) Komputer nic nie wykazał. Mój mechanik do którego jeżdżę od lat (raczej naprawy bieżące) zasugerował wizytę u kogoś kto diesle naprawia od dawna i mówił, że być może coś z ciśnieniem sprężania? ktoś miał podobny problem i co wy o tym myślicie. Dzięki za każdą uwagę. |
| |
Electra | 15.02.2025 23:18:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
linomen | 05.04.2015 17:57:02 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=156995)
Grupa: Użytkownik
Posty: 23 #2085350 Od: 2014-7-5
| Miałem podobnie, tylko na zimnym też nie odpalal. Przedtem tez tak kopcił. Jak już dało się uruchomić silnik to nierówno pracował i nie wchodził na obroty. Po rozgrzaniu gasł podczas jazdy. Chodziło o czujnik ciśnienia sprężania właśnie. 48o zł plus robocizna jeżeli chodzi o taki czujnik jak był u mnie, bo są dwa rodzaje i ten drugi na moje nieszczęście jest tańszy - 360 zł _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 hp 2003 rok skrzynia manualna |
| |
empisorento | 05.04.2015 18:22:45 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=111185)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: bydgoszcz
Posty: 9 #2085356 Od: 2012-7-16
| Dzięki za odpowiedź. Obroty chodzą równo akurat u mnie. I po tej wymianie rozumiem, że już odpalał normalnie i przestał kopcić? Bo szczerze powiem czasami obciach jak tak zadymi, a szczególnie jak nie ma wiatru |
| |
linomen | 05.04.2015 20:25:16 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=156995)
Grupa: Użytkownik
Posty: 23 #2085403 Od: 2014-7-5
| Tak, wszystko wróciło do normy. Ten czujnik przekazywał błędną informacje do komputera, w moim przypadku chodziło o zbyt niskie ciśnienie czego następstwem było brak podawania paliwa przez pompę wysokiego ciśnienia. Potrafił też wyskoczyć błąd U0009, U0010 a czasami nawet U0016 wszystko jak ręką odjął. Czujnik wymieniony, błędy skasowane i pali od strzała. Co do kopcenia to zaraz po odpaleniu pojawia się chmura raczej siwego koloru w ilości może 0,5m3 (jakby dwoje ludzi jednocześnie wydmuchało dym papierosowy po głębokim zaciągnięciu)ale to trwa dosłownie 1 sek. i przestaje. Dzieje się to tylko na zimnym. Znawcy tematu pewnie zaraz napiszą że wtryski się kończą ale odrazu powiem że zostały przetestowane i są w świetnej kondycji. Gość który naprawia od 30 lat tylko Diesle powiedział że to jak najbardziej normalny i naturalny objaw i ... - ja mu wierze bo od roku nic sie nie dzieje a zima za nami _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 hp 2003 rok skrzynia manualna |
| |
leady | 12.04.2015 09:32:22 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #2088748 Od: 2015-2-27
| Witam panowie czy pisząc czujnik ciśnienia sprężania piszecie o zaworze pompy wtryskowej? Mam taki sam problem i jak by ktoś miał zdjęcie tego czujnika ciśnienia sprężania to bym był wdzięczny |
| |
linomen | 12.04.2015 10:27:05 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=156995)
Grupa: Użytkownik
Posty: 23 #2088777 Od: 2014-7-5
| Ja posiadam takowe bo już komuś tutaj raz przesyłałem. _________________ Kia Sorento 2,5 CRDI 140 hp 2003 rok skrzynia manualna |
| |
leady | 12.04.2015 12:17:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #2088850 Od: 2015-2-27
|
A mogę je poprosić na e-mail dota1978_30@tlen.pl |
| |
Rafpol07 | 19.09.2023 19:08:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #8117476 Od: 2023-9-19
| Mogę też poprosić zdjęcie
rafpol07@wp.pl |
| |
Electra | 15.02.2025 23:18:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|