NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NA KAŻDY TEMAT » GDZIE JEST BLOKADY DRYFU.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Gdzie jest blokady dryfu.

  
krzysieka
28.05.2014 21:36:47
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1851557
Od: 2014-5-8
Witam, jak rozpoznać czy samochód w automacie ma blokadę dyferencjału.Czy zależy to od napędu,[2,4x4 4LO],[AUTO,LO ].Czy w sorento tak jak w grand cheroke gdy samochód stoi z jednej strony na czarnym a z drugiej na śniegu to auto nie ruszy?
  
Electra20.04.2024 14:25:38
poziom 5

oczka
  
jackysiedem
28.05.2014 22:06:47
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1851589
Od: 2013-11-5
A ma takową blokadę? dobre, sprzedawcy potrafią wcisnąć wszystko. Ten przełącznik służy do (3 pozycje): w wersji z częściowym sterowaniem - napęd na tył, na cztery lub na cztery z reduktorem, w wersji z pełnym sterowaniem (2 pozycje): napęd na tył z automatycznie dołączanym przodem i to samo tylko z reduktorem.lol
  
krzysieka
28.05.2014 22:45:47
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1851615
Od: 2014-5-8
Witam, czyli sorento nie posiada blokady dyferencjału? Pytam bo ludzie piszą że posiada.
  
jackysiedem
28.05.2014 23:01:10
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1851626
Od: 2013-11-5


Ilość edycji wpisu: 1
    krzysieka pisze:

    Witam, czyli sorento nie posiada blokady dyferencjału? Pytam bo ludzie piszą że posiada.


Nie posiada, ale i tak polecam. Jeśli chodzi o teren to sprawuje się i bez blokady, nieźle. Układ różnicowy w tylnym moście chodzi trochę "ciaśniej" niż normalny i to na pewno pomaga. Oczywiście mówię o Sorento I, bo II pozbawiona została reduktora i ramy i producent wręcz nie zaleca jazdy w terenie. Pozdrawiam.oczko
  
PanMirski
28.05.2014 23:18:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #1851649
Od: 2014-5-5
Do jackysiedem i autora - ta druga opcja AUTO + LOW - napęd na tył z automatycznie dołączanym przodem (stały napęd bodajże 70% tył i 30% przód oraz w momencie poślizgu 50% na 50% - bezpieczny i zarazem ekonomiczny) + reduktor, na stałe spięty 50 % tył i 50 % przód, nie inaczej.
  
krzysieka
28.05.2014 23:45:40
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1851661
Od: 2014-5-8
Dziękuje za odpowiedż, a pytanie 2 jedna strona na czarnym druga na sniegu, w JEEP-ie kręcą się te na śniegu i nie pojedziemy.
PS. szukam I w przystępnej cenie,może być niski standard byle karoseria i układ napędowy był ok.
  
PanMirski
29.05.2014 00:02:45
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #1851670
Od: 2014-5-5
Suzuki Jimny z blokada lsd, weź również pod uwagę, że masz dwie osie, może akurat przód się nie będzie ślizgał.
  
jackysiedem
29.05.2014 00:15:59
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1851686
Od: 2013-11-5
    krzysieka pisze:

    Dziękuje za odpowiedż, a pytanie 2 jedna strona na czarnym druga na sniegu, w JEEP-ie kręcą się te na śniegu i nie pojedziemy.
    PS. szukam I w przystępnej cenie,może być niski standard byle karoseria i układ napędowy był ok.


Jeep?, tylko jaki?, jakie mosty? W XJ bardzo popularna sprawa, sam zestaw na most do blokady 100%, koszt około 5tyś, + kompresor i oczywiście montaż, i po sprawie, masz jak chcesz.
  
krzysieka
29.05.2014 00:37:23
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1851687
Od: 2014-5-8
Witam, pisze tylko co ludzie na forum jeep-a płaczą.
  
lookhash
29.05.2014 06:57:43
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GDAŃSK

Posty: 40 #1851789
Od: 2012-6-13
Mam sorento 2005 rok 4x4 auto albo 4x4 ków w automacie. Lsd chodzi rewelacyjnie, przy starcie na ubitym śniegu zachowuje się tak jakby nie odczuwał poślizgu. Na jakiejś zadupiastej łące w 60 cm śniegu krecilem kółka jak chciałem. Natomiast śmiem podejzewac że na wlaczonym reduktorze blokowany jest całkowicie tylny dyfer. Przeciagalem na ubitej suchej globie (czyli jak na betonie) dosyć ciężkie przedmioty. Przy skrecie zaczęło nieźle budą rzucać. Moim zdaniem sam lsd powinien w takim wypadku odpuścić.
  
lookhash
29.05.2014 06:59:10
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GDAŃSK

Posty: 40 #1851791
Od: 2012-6-13
Sorry za literowke, miało być 4x4low a nie kow. Cholerna autokorekta w telefonie wesoły

  
Electra20.04.2024 14:25:38
poziom 5

oczka
  
Falc77
29.05.2014 09:24:20
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1851910
Od: 2013-4-27
Krzysio, piszą różne rzeczy, LSD czy jest czy nie, poznasz po naklejce na tylnym moście lub po numerze nadwozia. Blokada jest wewnątrzosiowa i mokra (jak w BMW). Różnicę widać (a właściwie czuć) przy ruszaniu na śliskim, ze szperą auto przyspiesza momentalnie, bez szpery najpierw zakręci luźniejszym kołem, później ruszy. Jak piszesz, że "szukam w przystępnej cenie, byle by układ napędowy był sprawny" to sam prosisz się o kłopoty.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
krzysieka
29.05.2014 22:27:33
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1852597
Od: 2014-5-8
Witam ,co do ceny szukam w dobrym stanie bez ddodatków typu nawigacja, tempomat otwierana z pilota tylna szyba ,itp. podwyższające cene auta o kilka[naście]tysięcy.
Czy tryb przełączania napedów[2HI 4HI 4LO, AUTO LOW] miał wpływ na obecność LSD.
  
lookhash
29.05.2014 22:57:26
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GDAŃSK

Posty: 40 #1852609
Od: 2012-6-13
[quote=krzysieka]Witam ,co do ceny szukam w dobrym stanie bez ddodatków typu nawigacja, tempomat otwierana z pilota tylna szyba ,itp. podwyższające cene auta o kilka[naście]tysięcy.
Czy tryb przełączania napedów[2HI 4HI 4LO, AUTO LOW] miał wpływ na obecność LSD. [/quote]
To akurat nie ma znaczenia. LSD to jest rodzaj blokady dyferencjału, a 2HI, 4HI, AUTO 4x4, LOW4x4 - to tylko tryby przełączania napędu. Jśli masz przełącznik 3-położeniowy 2HI, 4Hi, 4LOW - to masz powiedzmy większe możlkilwości wyboru czy napędzasz tylko tylną oś czy obie, natomiast jak masz przełącznik 2-położeniowy (4x4-AUTO / 4x4LOW) to masz możliwośc jazdy z napędem 4x4 przy czym napęd na przednią oś sam się załącza lub wyłącza w razie "potrzeby" a 4x4LOW to jazda na reduktorze. JA mam 2-położeniowy przełącznik 4x4 AUto/LOW przy czym na reduktorze Kijanka zachowuje się jakby miała na stałe zblokowany dyfer. Należy też pamiętać że w samochodach ze szperą nie wolno sprawdzać na przeglądzie hamulców na stanowisku rolkowym na osi z dyfrem typu LSD - można go uszkodzić. JA się zapomniałem i na szczęście w porę wyskoczyłem z rolek wesoły
  
Falc77
30.05.2014 09:21:54
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1852800
Od: 2013-4-27
A nie prawda, że nie można sprawdzić (jak niby chcesz zdobyć przegląd, czyzby układy ???)jeśli trafisz na porządną stację, to każda rolka kręci się osobno, lub razem jak diagnosta ustawi.Twój problem nie polegał na LSD, tylko na przełączniku 2-pozycyjnym i w momencie kręcenia tylnej osi zaczęła ci stawać okoniem przednia bo czujniki wykryły obrót kół jednej osi i TOD włączył max napęd na przód. Diagnosta może być idiotą i nie wiedzieć, że w aucie ze stałym napędem i reduktorem trzeba wyjąć bezpiecznik TOD przed wjazdem na rolki.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
lookhash
30.05.2014 10:10:38
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GDAŃSK

Posty: 40 #1852844
Od: 2012-6-13
    Falc77 pisze:

    A nie prawda, że nie można sprawdzić (jak niby chcesz zdobyć przegląd, czyzby układy ???)jeśli trafisz na porządną stację, to każda rolka kręci się osobno, lub razem jak diagnosta ustawi.Twój problem nie polegał na LSD, tylko na przełączniku 2-pozycyjnym i w momencie kręcenia tylnej osi zaczęła ci stawać okoniem przednia bo czujniki wykryły obrót kół jednej osi i TOD włączył max napęd na przód. Diagnosta może być idiotą i nie wiedzieć, że w aucie ze stałym napędem i reduktorem trzeba wyjąć bezpiecznik TOD przed wjazdem na rolki.

Kolego, ale właśnie rzecz w tym że tam obracała się rolka na jedną stronę czyli osobno i wtedy zadziałało LSD. Przód dał sie sprawdzić bez problemu. JAk chcesz sprawdzić czy na danej osi jest LSD to podnosisz jedno koło i kręcisz za nie. Jeśli jest LSD to po zrobieniu około 0,5 do 1 obrotu, koło stanie jak wryte, następnie cofniesz je o jakieś ćwierć obrotu, blokada odpuści i znowu możesz zrobić te 0,5 obrotu zanim dyfer zablokuje. A co do stacji, w takich wypadakach jedziesz na stację diagnostyczną ze stanowiskiem płytowym do sprawdzania hamulców, jednocześnie mniej wiecej można określić na takim stanowisku czy zbieżność kół jest ok. Oczywiście jest to pomiar szacunkowy a nie dokładny co do minuty jak na normalnej geometrii.
  
Falc77
30.05.2014 16:02:22
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1853169
Od: 2013-4-27
Dlatego pisałem, że musi być połapany diagnosta. Jak wyjmiesz bezpiecznik od TOD przed wjazdem na rolki, to żadnych problemów nie masz.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
lookhash
30.05.2014 23:36:34
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: GDAŃSK

Posty: 40 #1853593
Od: 2012-6-13
    Falc77 pisze:

    Dlatego pisałem, że musi być połapany diagnosta. Jak wyjmiesz bezpiecznik od TOD przed wjazdem na rolki, to żadnych problemów nie masz.


A sprawdzę wesoły A podpowiesz kolego, gdzie szukać tego bezpiecznika??
I jeszcze wracając do początku dyskusji - kto powiedział że w sorento nie ma żadnej blokady dyfra?? Rzeczywiście były takie wersje??
  
jackysiedem
31.05.2014 10:07:55
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1853774
Od: 2013-11-5
    lookhash pisze:

    I jeszcze wracając do początku dyskusji - kto powiedział że w sorento nie ma żadnej blokady dyfra?? Rzeczywiście były takie wersje??


ja tak pisałem, blokada to znaczy spięte koła na jednej osi na 100%, tego właśnie nie posiada, lsd oczywiście tak, też to pisałem tylko określiłem jako "ciaśniejszy" układ różnicowy, taki system posiada nawet większość osobówek z napędem na tył. I to, że to wszystko razem, czyli automatycznie dołączany przód, plus ten specjalny układ różnicowy, na tylnym moście, sprawuje się znakomicicie, to też ja.aniołek
  
Falc77
01.06.2014 09:43:25
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JAWOR DLS

Posty: 189 #1854302
Od: 2013-4-27
Na lewym słupku, chyba nr 10 jak pamietam ale musiałbym głębiej zobaczyć, żeby kogoś w błąd nie wprowadzić.
_________________
Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki....
  
Electra20.04.2024 14:25:38
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NA KAŻDY TEMAT » GDZIE JEST BLOKADY DRYFU.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny